2019-10-16, 12:38
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Nej, inget av det som jag menar. Det jag läste är ganska nytt. Från slutet av sommaren eller tidig höst.
Det var ikke Sk@nsen? Far og sønn elektrikeren?
Citera
2019-10-16, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där dubbelgaraget har väl förvisso sina gränser men med hjälp av en stege lagd över en arbetsbock borde man kanske kunna åstadkomma en gungbräda /hävstång och få upp skiboxen på det sättet. Det kräver kanske ett stag eller två från stegen till golvet eller/resp. innertaket samt lite remmar för att tillfälligt fästa boxen vertikalt vid ena änden på stegen. Med hävstången fixerad i uppvisat läge kan man då ev. fästa nya remmar i boxen från biltakshållet och sen lösgöra boxen från stegen, och sen baxa boxen upp på biltaket genom att dra i se senast fästa remmarna...

Vad tror ni om det?

Om det inte sitter en vinsch i taket redan.

Ja, vet ikke, Gassa, skreiv at det er veldig vanlig å ha en slik vinsj i taket, men selv har jeg aldri sett noe slikt, og jeg har sett mange garasjer der porten står åpen.
Tror det blir vanskelig med skiboks, tenker nå jeg da. Hva med når man har kommet fram til en skogsvei, og skal ta av denne boksen, hva da? Blir et uoverkommelig arbeid. Det vil ta langt tid å bale med dette, og risikoen for at man blir sett øker dramatisk siden det tar mye lengre tid. Og så skal man frakte Anne inn i skogen, og så går man tilbake til bilen, og enda en gang inn i skogen for å gjemme eller brenne denne boksen. Hvis jeg hadde vært TH, så hadde jeg lagt en plastduk på gulvet i bakrommet, og så hadde jeg lagt liket av Anne, innsurret i flere runder byggplast som er tapet i alle sømmer med aluminiumstape/gaffaatape. På den måten kommer ikke yttersiden av plasten som har vært i kontakt med gulvet inni huset, eller gulvet i garasjen, i kontakt med gulvet i bilen. Nå har vel Anne sittet i den bilen mange ganger, så det er vel ikke så farlig om det skulle komme dna der. Det viktigste er at det ikke kommer blod i bilen.
Citera
2019-10-16, 12:46
Avslutad
Citat:
Ibland är jag osäker om mina subtila vitsar är helt bortkastade härinne.
Poängen med skidboxen är att MGM hade en sådan redan, och hade anvend den förut - och att paret hade planerat en resa till Kvitfjell - i vilket fall skulle det inte ha väckt uppmärksamhet.
Citera
2019-10-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det var ikke Sk@nsen? Far og sønn elektrikeren?

Nej, det fick mig att direkt associera till L****k. En med hund som sa detsamma som L****k har sagt tidigare.
Citera
2019-10-16, 12:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, vet ikke, Gassa, skreiv at det er veldig vanlig å ha en slik vinsj i taket, men selv har jeg aldri sett noe slikt, og jeg har sett mange garasjer der porten står åpen.
Tror det blir vanskelig med skiboks, tenker nå jeg da. Hva med når man har kommet fram til en skogsvei, og skal ta av denne boksen, hva da? Blir et uoverkommelig arbeid. Det vil ta langt tid å bale med dette, og risikoen for at man blir sett øker dramatisk siden det tar mye lengre tid. Og så skal man frakte Anne inn i skogen, og så går man tilbake til bilen, og enda en gang inn i skogen for å gjemme eller brenne denne boksen. Hvis jeg hadde vært TH, så hadde jeg lagt en plastduk på gulvet i bakrommet, og så hadde jeg lagt liket av Anne, innsurret i flere runder byggplast som er tapet i alle sømmer med aluminiumstape/gaffaatape. På den måten kommer ikke yttersiden av plasten som har vært i kontakt med gulvet inni huset, eller gulvet i garasjen, i kontakt med gulvet i bilen. Nå har vel Anne sittet i den bilen mange ganger, så det er vel ikke så farlig om det skulle komme dna der. Det viktigste er at det ikke kommer blod i bilen.

Tack. Jag hade liknande slutsater nyss. Jag tror kadaverin och, som du skriver, smuts är det centrala. Blod förvisso men det är kanske en överordnad problematik. Så länge det finns strypning, kvävning och trubbigt våld.
Citera
2019-10-16, 13:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Poängen med skidboxen är att MGM hade en sådan redan, och hade anvend den förut - och att paret hade planerat en resa till Kvitfjell - i vilket fall skulle det inte ha väckt uppmärksamhet.

...som sagt...
Citera
2019-10-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ibland är jag osäker om mina subtila vitsar är helt bortkastade härinne.

Hadde Flashback støttet likes skulle du fått en like på den kommentaren. 😉

Anonymitet er nok absolutt prioritet i denne transporten så denne tesla skiboksen er nok utelukket.

Jeg mistenker også skiboks inne i bilen vil være for risikabelt om GM skulle være uheldig å bli stoppet i tilfeldig kontroll.

Risiko for spor er også høy om kroppen er inne i bilen selv med vakumposer/byggplast etc. Hundene lukter alt.

En standard skiboks/kajakk vinsj kan også festes til trær på en øde skogsvei etc. Denne vinsjen kunne også bli brukt i garasjen om det finnes egnede fester i taket.

Tilhenger/slep med tak er enklest men problemet er at spor settes på tilhenger. Politiet har sikkert kontroll på tilhengere som eies av TH da man må registrere dem med skilt for kjøring på vei. Vekker også mistanke om det ble lånt henger i denne perioden.
Citera
2019-10-16, 13:05
Medlem
Citat:
Tack. Jag hade liknande slutsater nyss. Jag tror kadaverin och, som du skriver, smuts är det centrala. Blod förvisso men det är kanske en överordnad problematik. Så länge det finns strypning, kvävning och trubbigt våld.

Vil ikke likhunder markere på bilen etter en slik operasjon?
Citera
2019-10-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skool-sucks
Avkräfta ? Lär dig svenska. Man bekräftar eller dementerar.

Och det var ett j-vla tjat på norska i den här tråden. Har ni ingen motsvarighet till Flashback på hemmaplan ? Dra ni åt h-vete.

Sist men inte minst, gärningsmannen är givetvis TH. Om han sedan kan bindas till brottet när kroppen saknas är ju en annan fråga.

Denna sak censureras i diskussionerna i Norge. Du borde vara stolt över att bo ett land med stark yttrandefrihet och som i och med det drar hit sig andra nationaliteter. Man får sila norskan lite när man läser. Tråden skulle bli fattig utan deras lokala perspektiv.
Citera
2019-10-16, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Nej, det fick mig att direkt associera till L****k. En med hund som sa detsamma som L****k har sagt tidigare.
Kan det vara denna naboen?

https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-20-mystiske-biler/71648182/amp
Citat:
Den grå bilen

Dagbladet har vært i kontakt med en nabo av ekteparet Hagen. Han ønsker ikke å stå fram med navn, men sier han har vært i avhør hos politiet. Der fortalte han blant annet om observasjon av en grå bil.

- Jeg irriterte meg over at biler kjørte på gangveien ved Langvannet. Jeg var ute og luftet hunden, da jeg så en grå kassevogn stå parkert. Da den kjørte i retning gangveien, fortet jeg meg rundt for å få tatt et bilde av bilen, men den hadde snudd og kjørt foran, over plenen, forteller naboen.

Citera
2019-10-16, 13:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Skulle ikke du skjerpe deg angående chatting? Slike svar trenger du ikke å poste engang, når man ikke har lest tråden på noen dager må man skumme gjennom endeløst med sånt skit før man finner noe interessant.
Enig, tråden fylles for tiden med innlegg uten kvalitet. Kun chatting, og spekulasjoner uten substans i frigitt informasjon. Hadde vært fint om de som er overinteressert i skravling, skibokser, toaletter, vinduer, kverning av kroppsdeler og andre makabre teorier og så videre kunne ta det på PM.

Gjentatt sitering av gamle artikler er heller ikke spesielt interessant med mindre det følges av en egen analyse.
Citera
2019-10-16, 13:30
Medlem
E24 i dag
Økokrim åpner etterforskning mot Bitcoins Norge - en person er siktet for grovt underslag

Bitcoins Norge skal ha fått hacket en server i USA, og som følge av dette skal verdiene til konto-innehaverne ha blitt frosset per begynnelsen av mai i år.
Citat:
Mandag leverte 126 tidligere kunder en felles politianmeldelse til Økokrim mot Bitcoins Norge for blant annet grovt underslag og brudd på regnskapsloven. Onsdag sier Økokrim til E24 at de åpner etterforskning i saken, og at de har sikret bevis.

Spørsmålet er da om det i Økokrims beslaglagte materiale finnes informasjon som kan identifisere den som opprettet bitcoin-kontoene for utveksling av informasjon, som er beskrevet i trusselbrevet i Hagen-forsvinningen.

Jeg tror at politiet i utgangspunktet har hatt sterke indisier og indikasjoner på at kidnappingen ikke var reell, men kun en dekkhistorie. Og at politiets vurderinger om å utsette offentliggjøring av forsvinningen har vært en klok, rasjonell og effektiv beslutning.

En for tidlig offentliggjøring kan ha ført til mange flere falske krav. Først da politiet hadde fått skaffet seg god oversikt over trafikken i området, ble forsvinningen offentlig kjent. Politiet var da bedre rustet til å avsløre eventuelle falske kidnappere.

De seneste ukene er det blitt snakk om dusør. Men politiet har nå god oversikt over åstedet, har fått resultater av de fleste spor-prøvene og fått et godt bilde av hvordan forbrytelsen har skjedd. Og er nå godt rustet til å avsløre eventuelle falske GM.

At politiet ventet såpass lenge, vil også virke preventivt mhp henvendelser fra falske kidnappere. En advarsel om at det ikke vil være lønnsomt å koke ihop røverhistorier, i håp om å forsinke etterforskningen eller forkludre den slik at man kunne endt opp med feil GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in