2019-10-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Jag har sett videoklipp där L****k sa att polisen ringt honom i månadsskiftet okt/nov och sagt att AEH var försvunnen och ville veta om han hade lagt märke till nåt och det avkräftade han. Får inte riktigt grepp om när han var hemma eller bortrest.
https://www.msn.com/nb-no/okonomi/other/nabo-rolf-arne-letvik-om-kidnapping-saken/vi-BBS0IIE

Han var på hytta i oktober:

"LØRENSKOG (Dagbladet): Han hadde nettopp kommet hjem fra hytta da han la merke til noe rart foran eneboligen til milliardærekteparet Tom og Anne-Elisabeth Hagen (68) i begynnelsen av november.
.
.
I tillegg til varebilen, som han observerte et par dager etter den første telefonen fra politiet, så Letvik personer i hvite overtrekksdrakter på innsida av Hagen-parets enebolig."

"Sist gang Letvik traff henne var 25. oktober. Han var i ferd med å sette seg i bilen for å kjøre til hytta da hun kom gående med den nye valpen sin og ropte på Letvik."

Med andre ord fra 25 oktober til starten av november på hytta.
Senast redigerad av Fbc37 2019-10-16 kl. 10:55.
Citera
2019-10-16, 10:59
Medlem
Citat:
Jag har sett videoklipp där L****k sa att polisen ringt honom i månadsskiftet okt/nov och sagt att AEH var försvunnen och ville veta om han hade lagt märke till nåt och det avkräftade han. Får inte riktigt grepp om när han var hemma eller bortrest.
https://www.msn.com/nb-no/okonomi/other/nabo-rolf-arne-letvik-om-kidnapping-saken/vi-BBS0IIE
Takk! Da er det bare jeg som har tolket det slik at han var bortreist allerede da AEH forsvant. Det har kanskje ikke blitt sagt eller skrevet noe om akkurat når han reiste til hytta?
I intervjuet sier han "Jeg ble oppringt av politiet. Da var jeg på hytta". I en avisartikkel har jeg lest at han ble oppringt av politiet den 1. november.

" 1. november, hadde politiet ringt Letvik ut av det blå."
https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649

Her, fra samme artikkel, står det som er årsaken til at jeg har tolket det slik at han var bortreist i perioden 25.oktober- tidlig i november (etter oppringningen fra politiet den 1.):

"Sist gang Letvik traff henne var 25. oktober. Han var i ferd med å sette seg i bilen for å kjøre til hytta da hun kom gående med den nye valpen sin og ropte på Letvik."
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-16 kl. 11:06.
Citera
2019-10-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Takk! Da er det bare jeg som har tolket det slik at han var bortreist allerede da AEH forsvant. Det har kanskje ikke blitt sagt eller skrevet noe om akkurat når han reiste til hytta?
I intervjuet sier han "Jeg ble oppringt av politiet. Da var jeg på hytta". I en avisartikkel har jeg lest at han ble oppringt av politiet den 1. november.

" 1. november, hadde politiet ringt Letvik ut av det blå."
https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649

Her, fra samme artikkel, står det som er årsaken til at jeg har tolket det slik at han var bortreist i perioden 25.oktober-1. november:

Läste, men hittar det inte, om en granne som säger samma saker som L****k, men då vill vara anonym och som var hemma på morgonen den 31.
Citera
2019-10-16, 11:13
Medlem
Citat:
Läste, men hittar det inte, om en granne som säger samma saker som L****k, men då vill vara anonym och som var hemma på morgonen den 31.
Ok. Jeg skal poste link om jeg finner det.
Her er artikler med intervju med flere naboer:
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-16 kl. 11:16.
Citera
2019-10-16, 11:22
Medlem
"Nærmeste nabo har kun reagert på at det ikke var måket på eiendommen.

Det snødde jo nå de siste dagene, og der var det ikke måket, men det sto en bil der – det var noen spor innpå der, forteller hun."
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-16 kl. 11:26.
Citera
2019-10-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
"Nærmeste nabo har kun reagert på at det ikke var måket på eiendommen.

Det snødde jo nå de siste dagene, og der var det ikke måket, men det sto en bil der – det var noen spor innpå der, forteller hun."

Nej, inget av det som jag menar. Det jag läste är ganska nytt. Från slutet av sommaren eller tidig höst.
Citera
2019-10-16, 11:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Skal se om jeg finner bilde. Fant en enda enklere løsning. Skiboks festet på tilhengerkroken. 160 kg belastning.

https://www.autoload.no/produkt/lastekurver/bakrak/bakrak-g4-plattform-for-hengerfeste-i-rustfritt-stal-160-kg

Den väcker ju inte uppseende i alla fall.
Citera
2019-10-16, 11:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Finnes mange løsninger. Man kan bruke en verkstedkran(elefant-kran)

http://www.idg-tools.no/verkstedkran_3148p.html

Løfter skiboks uten problemer og noen modeller kan løfte godt over 2 meter høyt som denne (2.3 meter).
Sammenleggbar og vekten er OK så den kan legges i bagasjerom.

Edit:
Siden GM liker biltema😂:
https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/verkstedskran/verkstedkran-1000-kg-2000039788?gclid=EAIaIQobChMIyZPPzqag5QIVVIGyCh06x QAdEAQYASABEgL3i_D_BwE

Med den första kan han lyfta bilen upp till skiboxen istället...

Den senare väger dock sina modiga 66 kg.
Citera
2019-10-16, 11:51
Medlem
skool-suckss avatar
Citat:
...och det avkräftade han.

Avkräfta ? Lär dig svenska. Man bekräftar eller dementerar.

Och det var ett j-vla tjat på norska i den här tråden. Har ni ingen motsvarighet till Flashback på hemmaplan ? Dra ni åt h-vete.

Sist men inte minst, gärningsmannen är givetvis TH. Om han sedan kan bindas till brottet när kroppen saknas är ju en annan fråga.
Citera
2019-10-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Med den första kan han lyfta bilen upp till skiboxen istället...

Den senare väger dock sina modiga 66 kg.

Ja den veier litt. Kan evt vippes inn i en stasjonsvogn uten behov for løfting. Alternativt bare kjøpe en som veier mindre.

Det enkle er ofte det beste. GM kunne også brukt en tilhenger noe som skaper noe mer oppmerksomhet.
Senast redigerad av Fbc37 2019-10-16 kl. 12:02.
Citera
2019-10-16, 12:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja den veier litt. Kan evt vippes inn i en stasjonsvogn uten behov for løfting. Alternativt bare kjøpe en som veier mindre.

Det enkle er ofte det beste. GM kunne også brukt en tilhenger noe som skaper noe mer oppmerksomhet.

Det känns för mig som vi borde tänka i andra banor. Han ska få av härket (boxen) nånstans också. Vilket förvisso nog är enklare. Men har han planerat så tror jag han har planerat enklare, och har han inte planerat, så noga, så har han fått ta en rövare eller det första till hands. Att sticka boxen i bakluckan eller genom kupén eller ha den på ett släp, och sen köra ut i skogen och ta ut den ur bilen och hitta på ngn form av ny lösning där. Så sett behöver han kanske inte ha boxen alls om han virar henne i plast och får ner henne i bagaget. Han kan ev. ha haft ett annat fordon väntande. Eller ett släp. Eller en svensktillverkad flakmoped.

När allt är sagt och gjort är oddsen ganska goda för att det ändå ska gå att finna på kadaverin här och var i garage och bil och på kläder. Så en del sanering borde ha försökts. Ändå kan jag föreställa mig att de svenska hundarna markerat i hus och bil.

Jag har svårt att se realism i så myvket annat. Rätta mig om jag har feil.
Citera
2019-10-16, 12:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Den väcker ju inte uppseende i alla fall.

Ibland är jag osäker om mina subtila vitsar är helt bortkastade härinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in