• 1
  • 2
2019-10-16, 10:20
Medlem
Hej! Jag har ca 5000 på ett konto som mina föräldrar äger. (Pengarna är mina, kontot är mina päron äger).

Jag skulle gärna ta ut dessa pengar men jag som nyfyllda 18 bast skulle mina päron givetvis fråga vad jag skall med dessa pengar till helt plötsligts. Anledningen skulle jag aldrig kunna berätta för varken dom eller polisen

Så nu behöver jag hjälp med vad jag ska säga till mina föräldrar, något i stil med en investering, vilket det på sätt och vis är.
Mvh
Citera
2019-10-16, 10:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagsomfaan
Anledningen skulle jag aldrig kunna berätta för varken dom eller polisen Mvh
Varför skulle polisen vara intresserade av att du tar ut 5000 sek från ditt konto?

Men du menar att din mammsi och pappsi skulle undra?

Frågan är kanske när du ska separera dig från dina föräldrar.
Senast redigerad av constant 2019-10-16 kl. 10:29.
Citera
2019-10-16, 10:31
Medlem
[quote=constant|69021115]Varför skulle polisen vara intresserade av att du tar ut 5000 sek från ditt konto?

Jo, förlåt dåligt skrivet av mig. Menar att degen skall användas till något som varken mina päron eller farbror blå hade tillåtit.
Citera
2019-10-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför skulle polisen vara intresserade av att du tar ut 5000 sek från ditt konto?

Frågan är kanske när du ska separera dig från dina föräldrar.

Som jag förstår det så är det något olagligt han menar, eventuellt droger osv. Säg att du ska köpa uppgraderingar till Datorn eller något!
Citera
2019-10-16, 10:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagsomfaan
Jo, förlåt dåligt skrivet av mig. Menar att degen skall användas till något som varken mina päron eller farbror blå hade tillåtit.
Så grejen är att du inte vill att polisen i efterhand ska se att du köpt något för dina femtusen?
Citera
2019-10-16, 10:44
Medlem
Säg till dom att du ska flyga till Bogota i 5 dagars semester på nästa lördag
Citera
2019-10-16, 10:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Säg till dom att du ska flyga till Bogota i 5 dagars semester på nästa lördag
Skulle inte polisen kunna se att det inte stämde?

Men varför skulle ens polisen genomföra spaning efter ett uttag av 5000 sek?
Citera
2019-10-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så grejen är att du inte vill att polisen i efterhand ska se att du köpt något för dina femtusen?

Så jäkla svårt är det inte att förstå. Han ska använda stålarna till saker som han inte vill berätta för sina föräldrar och sen för att poängtera att det är olagligt, så nämner han polisen.

Vad är problemet? Säg att det är dina pengar och du vill ha dem. Säg att ev bankkonton ska stå på dig nu. Jag hanterade mina konton själv från att jag var 12-13 någonting. Kliv in i vuxenlivet.
Citera
2019-10-16, 11:15
Medlem
Om du redan har blivit så paranoid att du tror polisen bryr sig om ett uttag på 5000:- så är mitt råd att sluta röka på omedelbart.
Citera
2019-10-16, 12:07
Medlem
[quote=Owu|69021283]Så jäkla svårt är det inte att förstå. Han ska använda stålarna till saker som han inte vill berätta för sina föräldrar och sen för att poängtera att det är olagligt, så nämner han polisen.

Vet inte om jag var otydlig eftersom inga verkar förstå, men det du säger stämmer ganska bra
Citera
2019-10-16, 13:08
Medlem
llanzs avatar
Vem fan bryr sig om 5000kr? Polisen kommer inte bry sig. Kanske dina föräldrar undrar vart dom tagit vägen, men då kan du hitta på en löng. Ett tips är att du slutar med ditt pundar liv och sparar pengarna istället och gör något vettigt. För antagligen om några år kommer du hamna på gatan och skjuta heroin genom armen. Som sedan vi skattebetalare kommer stå för.
Citera
2019-10-16, 13:11
Medlem
[quote=jagsomfaan|69021787]
Citat:
Ursprungligen postat av Owu
Så jäkla svårt är det inte att förstå. Han ska använda stålarna till saker som han inte vill berätta för sina föräldrar och sen för att poängtera att det är olagligt, så nämner han polisen.

Vet inte om jag var otydlig eftersom inga verkar förstå, men det du säger stämmer ganska bra
Är pengarna en gåva från dina föräldrar? Jag tror att det är bättre att pengarna står kvar på kontot några år till. Du verkar lite omogen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in