Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Du har ju gjort analyser tidigare utav folk så varför fungerar det inte på SD?
Fungerar säkert på honom men hans person är totalt ointressant då jag ser honom som en relativt vanlig barnslig dock osympatisk opålitlig snubbe. En som lurat sin fru är en synnerligen dålig representant för oss män.
Hans person blir ännu mer andefattig då det primära för mig inte är att se någon dömd för mordet (mer är att vi får FUP) utan vad dom föranlett mordet. I stora drag anser jag paret Davidsson vara ett karaktäristiskt svenskt par. SD har inte något alls i sin person som intresserar mig.
Detta "vanliga" gör att det inte går att undvika frågan om vad som kunnat triggat ett "vanligt" par till det okontrollerade våld som orsakade LW,s död. Det finns väl ingen som inte håller med mig om att det besinningslösa våldet LW utsattes för är ett raseri ackumulerats under en längre tid.
Den som avgjort är intressantast och verkligen sticker ut i triangeldramat är Lena W. Man lär vara trångsynt om man inte förstår att LW led av en social inkompetens som gav mördaren motiv att slå ihjäl henne.
Vi är här i tråden av vitt skilda anledningar. (Vilka jag kan lista vid annat tillfälle)
Mina är bortsett från det mest intressanta, juridiska det psykosociala spelet som ledde fram till mordet. Varför du och den ännu dummare Sh.Holmes är omöjliga att resonera med är för att ni (samt några till) är fullständigt ointresserade av ALLT annat än ert svårbemästrade hämndbegär. Så pass hårt styrda av hämd att ni inte drar er för att fabricera "bevis" om misshandlar och grova hot för att få SD att framstå mördare. Inte vackert och inte hedrar det LW.
En brasklapp då för HD som jag tycker är svårgreppbar. Med för få uppgifter som grund upplever jag henne som introvert. Hennes psykiska ohälsa (Mv) med ev, medicinering gör att hennes ev, psykosociala ev, oförmågor kan vara dolda. Tänker då specifikt på hennes hantering av LW,s brist på konsekvenstänk. HD misstänker jag för att vara konflikträdd av typen som trycker ner problem istället för konfrontera dom. Dvs precis det som är en förutsättning för det okontrollerade våld LW utsattes för.
Min tes är fortfarande att HD är den som i våldsamt raseri slog ihjäl sin rival. Att hon misstog LW,s oförmåga att låta paret vara ifred efter otrohetsavslöjandena som om hon hade fortsatt intresse för SD. Tror LW inte gav HD luft att andas.
.