2019-10-16, 12:58
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Struntprat. Kocken Anna är egen företagare och arbetade för privatpersonen Bellsan i hennes hem.
Nåt fack kan inte försätta något av Bellsans bolag för något hon gör privat.

Jag tror ärligt talat att Bella lagt väldigt många privata utgifter på bolaget - säger inte att kocken nödvändigtvis en av dom, men jag tror att det är en stor del till anledningen till att både bolagens och hennes privatekonomi verkar vara i total kaos. Uppenbarligen så har Bellas bolag förutom en ny VD även en ny revisor.

Att hon nu måste försöka få loss det som i sammanhanget kan betecknas som småpengar tyder på att det är en genuin kris. Det är ungefär som när något mediehus tidigare i år skar ned på saker som grönväxter på kontoret. Såvida hon inte faktiskt lyckas få Erik att skjuta in pengar så tror jag på att allt går i graven för henne.
Citera
2019-10-16, 13:07
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Ingen vet, framtiden far visa hur det gar
Man vet idag att det ar Torsdag imorgon, att man vaknar nar väckarklockan ringer klockan 6:00 o.s.v.,
I detta laga sa ar det mesta utstakat for bolaget
Man vet ramverket (lagar, förordningar m.m.) och historiken exakt, men man vet inte helt exakt vad som hander, det kan bli lite fördröjningar t.ex.
Jag tror absolut att det kan sluta med konkurs för bolagen.
Men inte för kocken Annas skull
Citera
2019-10-16, 13:09
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror ärligt talat att Bella lagt väldigt många privata utgifter på bolaget - säger inte att kocken nödvändigtvis en av dom, men jag tror att det är en stor del till anledningen till att både bolagens och hennes privatekonomi verkar vara i total kaos. Uppenbarligen så har Bellas bolag förutom en ny VD även en ny revisor.
Att hon nu måste försöka få loss det som i sammanhanget kan betecknas som småpengar tyder på att det är en genuin kris. Det är ungefär som när något mediehus tidigare i år skar ned på saker som grönväxter på kontoret. Såvida hon inte faktiskt lyckas få Erik att skjuta in pengar så tror jag på att allt går i graven för henne.
Det är ett svart hål
Förluster och osäkerheter såsom latenta skatteskunder, stämnigs-ansökningar, personligt ansvar
Ingen kommer att betala det kan jag garantera
Man minimerar förlusterna genom att inte betala och lagga ner
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 13:15.
Citera
2019-10-16, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Snarare chocken när hon fick reda på att han bluffat om sina rikedomar! Hon kände sig grundlurad viket hon också var! Hade man frågat henne innan hon fick reda på hur det stod till hade hon garanterat nekat till att hon älskade honom för att han var rik!

Så fort det visade sig att han var pank så dumpade hon honom! Riktig kärlek klarar en sådan motgång!

Nu är hon "kär" i Balder Balle istället men skulle han teoretskt bli pank så skulle hennes kärleksglöd till honom garanterat falna direkt!

Sa någon gold digger?
Bella om någon bluffar ju om sina rikedomar. Hon stinker neuvo rich, fast på ett något inverterat vis. Och hennes tant-klädstil med en kavaj över axlarna är minst sagt komisk. Jag skäms när jag ser henne på bild, så illa är det.
Citera
2019-10-16, 13:19
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Bella om någon bluffar ju om sina rikedomar. Hon stinker neuvo rich, fast på ett något inverterat vis. Och hennes tant-klädstil med en kavaj över axlarna är minst sagt komisk. Jag skäms när jag ser henne på bild, så illa är det.
Bankerna hade stora skyscrapers, kockar och säkerhetspersonal
Men under krisen sa kunde dom inte betala pennor
Ingen, inte ens Isabella, kan betala med minus
Citera
2019-10-16, 13:23
Avslutad
Citat:
Bankerna hade stora skyscrapers, kockar och säkerhetspersonal
Men under krisen sa kunde dom inte betala pennor
Ingen, inte ens Isabella, kan betala med minus

Precis, och ditt inlägg summerar Bellas framtid väl. When the shit hits the.....
Citera
2019-10-16, 13:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det känns ju också rätt långsökt, så djupt kan det väl inte satt sig. Hon har ju varit gift och har barn, då bör man ju ha litet perspektiv.

Men oavsett, jag håller inte alls med om din analys, att man lämnar någon som begått grova ekonomiska brott betyder inte nödvändigtvis att man är gold digger. Man kan vara det ändå, men just att lämna någon som försnillat mängder med pengar känns rätt naturligt.

Försnillat som i stulit? Hajen har inte försnillat eller försklngrat något! Hajen spekulerade bort sina och andras pengar! Hajen har inte gjort något brottsligt, han är varken åtalad eller dömd för det som hände!

Blondinbella dumpade honom för att han blev pank!
Citera
2019-10-16, 13:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Isabella Löwengrip avskedar personal
Som sagt alla, inklusive Isabellas MUF-vänner, kommer söka hjälp ifrån facket, det gick också snabbare än jag trodde
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4qGK76/isabella-lowengrip-avskedar-personal
Kan nästan garantera att facket kommer försätta bolaget i konkurs
Aterpostar
Isabella Löwengrips bolag nära konkurs
Åtgärder efter nya vd:ns paniklarm: ”Totalt misslyckande"
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/70J6wK/isabella-lowengrips-bolag-nara-konkurs

Jag vill inte antyda att du verkar okunnig om vad som gäller när företag kommer på obestånd men hur skulle facket lyckas få Blondinbellas bolag i konkurs?

Har hon betalt lönerna som hon ska så kan facket inte begära hennes bolag i konkurs!

Förklara vad jag missat!

Och dessutom vet vi inte om hennes personal ens är med i facket!
Citera
2019-10-16, 13:44
Medlem
qutms avatar
Citat:
Jag vill inte antyda att du verkar okunnig om vad som gäller när företag kommer på obestånd men hur skulle facket lyckas få Blondinbellas bolag i konkurs?
Har hon betalt lönerna som hon ska så kan facket inte begära hennes bolag i konkurs!
Förklara vad jag missat!
Och dessutom vet vi inte om hennes personal ens är med i facket!
Sok pa 'facket konkurs'
Den första lanken och meningen som kommer upp med Bing
https://www.bing.com/search?q=%27facket+konkurs%27&form=APMCS1&PC=APMC
"Ibland är det facket som begär att företaget ska sättas i kon-kurs för att de har löneskulder till en eller flera medlemmar i facket."
Enskilda individer saknar medel och kunskap, ofta träder facket in och begär att företaget ska sättas i konkurs
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 13:47.
Citera
2019-10-16, 13:46
Medlem
Larasofts avatar
Hon har en miljardär att falla tillbaka mot. Exmannen verkar flexibel vad gäller umgänge så Göteborg hägrar nog.
Citera
2019-10-16, 13:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Sok pa 'facket konkurs'
Den forsta lanken som kommer upp med Bing
https://www.bing.com/search?q=%27facket+konkurs%27&form=APMCS1&PC=APMC
"Ibland är det facket som begär att företaget ska sättas i kon-kurs för att de har löneskulder till en eller flera medlemmar i facket."

Exakt! Men Blondinbellas bolag har inga löneskulder och de anställda som fått sluta är sannolikt inte med i facket!

Så i dethär fallet kommer det inte ske!
Citera
2019-10-16, 13:48
Medlem
qutms avatar
Citat:
Exakt! Men Blondinbellas bolag har inga löneskulder och de anställda som fått sluta är sannolikt inte med i facket!
Så i dethär fallet kommer det inte ske!
Vet inte vem som hinner forst
Antagligen 1000-tals med olika typer av fordringar
Har du en fordran? Rekommenderar att du synar Isabella, be om kontanter omgående och acceptera 10 ore per krona
Med minus sa kan man inte betala ens 10 ore per krona
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in