2019-08-29, 12:01
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag har haft Hallon mobilt bredband sedan mars -19. 100GB i månaden 250 kronor i månaden. De första tre månaderna intropris på 150 kronor i månaden. Hastigheten (nedströms) de första månaderna var helt ok dvs uppåt 70 Mbps men iom att sommaren kom och Borgholm och Öland invaderades av en halv miljon turister så sjönk hastigheten till ca 2 Mbps. Idag 29 sept när turistsäsongen nästan är över har hastigheten stigit till ca 18 Mbps.

Ringer gör jag via...
Comviq Standard (tankar på en hundring per år med ett års giltighetstid).
Halebop Go (obegränsad giltighetstid och varje samtal kostar 2 kronor med obegränsad längd på samtalet och jag kan ringa till och från hela EU för samma kostnad).
Wifog (har bara fått SIM-kortet än så länge och inte testat det. Körs via TRE's nät).

Ska avslutningsvis tillägga att jag surfar och uträttar all internettrafik via stationära datorer och laptops via HALLON. Ringer gör jag via äldre mobiler och via de två (tre) operatörer jag listade.
Citera
2019-10-14, 22:41
Medlem
Queen-Obscences avatar
Någon som åkt på extra dragningar men saknat teckning så att det fakturerats? Jag har betalat den extra räkningen man kan fortfarande inte ringa. Det är värdelöst att få tag i deras kundservice...
Citera
2019-10-16, 08:50
Medlem
calamatos avatar
Hej.
Kollat lite på Hallons sida men tycker den är rörig. Har idag Telenor och en finsk arbetsgivare och det blir svindyrt att ringa dit, fick en räkning på 1700:- den här månaden. Om jag förstått det rätt så kostar det med Hallons minuttaxa 0.95 öre/minut? Telenors minuttaxa är 2.47 kr/minut. Ringer ungefär 10-15 timmar/ månad så visst måste det bli billigare att ta Hallons billigaste abbonemang? Har en dualsim telefon så surf kommer användas med Telenor. Det kanske finns någon annan operatör som är ännu billigare?
Citera
2019-10-16, 09:51
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Hej.
Kollat lite på Hallons sida men tycker den är rörig. Har idag Telenor och en finsk arbetsgivare och det blir svindyrt att ringa dit, fick en räkning på 1700:- den här månaden. Om jag förstått det rätt så kostar det med Hallons minuttaxa 0.95 öre/minut? Telenors minuttaxa är 2.47 kr/minut. Ringer ungefär 10-15 timmar/ månad så visst måste det bli billigare att ta Hallons billigaste abbonemang? Har en dualsim telefon så surf kommer användas med Telenor. Det kanske finns någon annan operatör som är ännu billigare?
Ringer du både till fasta telefoner och mobil?
Hos Vimla kostar det 40 öre/min till fasta telefoner.
Hos Lycamobile verkar det vara 39 öre till mobil och 9 öre till fasta samt finns olika paket där ett antal minuter ingår.
Citera
2019-10-22, 16:52
Medlem
Hur ser man sitt nr hos Hallon?

Har ett simkort liggandes, som jag fyllde på med pengar för ett tag sen (4 mån)
Men hur fan ser man sitt nr?

Det sjuka är att jag inte kan ringa nationella samtal med kortet, för jag fyllde på med utland.
Men jag kan ringa utlandssamtal som vanligt

Nu vill jag fylla på mer, men kan ej numret?
Citera
2019-10-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitroken

Har ett simkort liggandes, som jag fyllde på med pengar för ett tag sen (4 mån)
Men hur fan ser man sitt nr?

Det sjuka är att jag inte kan ringa nationella samtal med kortet, för jag fyllde på med utland.
Men jag kan ringa utlandssamtal som vanligt

Ring upp någon du känner.
Citera
2019-10-22, 17:14
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:

Logga in på mina sidor på https://www.hallon.se/
Citera
2019-10-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ring upp någon du känner.

Kan ej ringa nationella samtal tyvärr, oklart varför
Men kan ringa till utlandet

Mina sidor funkar ej på kontantkort
Citera
2019-10-22, 18:06
Medlem
Citat:
Kan ej ringa nationella samtal tyvärr, oklart varför
Men kan ringa till utlandet

Mina sidor funkar ej på kontantkort
https://www.enkelteknik.se/vad-har-jag-for-telefonnummer
Citera
2019-10-23, 09:49
Bannlyst
Jag har aldrig använt mig av operatören, men behöver ett kontantkort till en grej och såg att deras priser var väldigt bra, har ett gäng frågor och tänkte jag kunde chatta med dom, chatten ska vara öppen mellan 9-16 men jag kommer inte till den, får bara....

"Kontrollerar om chatten är öppen....."

Brukar dom ha igång chatten enligt angivna öppettider?
Citera
2019-11-25, 15:27
Medlem
zlatanskusinbarns avatar
Har Hallon sedan 1 år tillbaka. Bra och billigt. 99kr i månaden för ring/sms och 4g data. Inte mycket men jag surfar inget. Fick 25g data när jag tog abonnemanget så nu är jag uppe i 80g sparat.
Inga bindningstider eller liknande. Har inte behövt ta kontakt med kundtjänst men har hört att de ska vara ganska så ointresserade att hjälpa en.
Citera
2019-11-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlatanskusinbarn
Har Hallon sedan 1 år tillbaka. Bra och billigt. 99kr i månaden för ring/sms och 4g data. Inte mycket men jag surfar inget. Fick 25g data när jag tog abonnemanget så nu är jag uppe i 80g sparat.
Inga bindningstider eller liknande. Har inte behövt ta kontakt med kundtjänst men har hört att de ska vara ganska så ointresserade att hjälpa en.

Har man bra attityd oberoende operatör så får man hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in