Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Här ska du få baxna...
Enligt en dansk-svensk studie så har utlandsadopterade tre gånger större risk att drabbas av schizofreni.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=1760565
Var LW verkligen hotad eller trakasserad av SD eller rörde det sig om hur hon upplevde det?
Det finns ju vissa inslag kring bilincidenten som får mig att undra över LWs grepp om verkligheten.
Det finns ingenting som har talat för att L*ena skulle ha en allvarlig psykisk sjukdom, och definitivt inte schizofreni. Vi har inte hört något om att hon skulle ha vanföreställningar, medicinering eller på annat sätt visat sig ha en skev verklighetsuppfattning.
Att visa på statistik, det säger inget om det enskilda fallet. Här har vi inte fått den minsta lilla vink om att L*ena skulle ha haft problem av den digniteten.
Det är märkligt hur du vänder det tragiska som L*ena har utsatts för till att det skulle vara något som hon själv skulle kunna ha varit skyldig till eller kanske inte ens ha hänt?
Jag har läst det senaste dygnets inlägg med förvåning och fasa.
En person som har blivit misshandlad, trakasserad, hotad och kränkt (ja, jag tror på de många postare som vittnar om att "det finns mer") under en längre tid och som nu är död, har med en statistisk sannolikhet som är att negligera råkat ut för ett brott av den som har misshandlat henne. Om dessutom denna person som har misshandlat henne, varit en av de sista som har haft kontakt och dessutom med en önskan om att ses, så ökar sannolikheten att personen har med hennes död att göra.
Den statistiken den bortser du från? Trots att det finns anmälningar och många personer som hävdar att det förekommit mycket grova kränkningar?
Du tycker att det är befogat att knoggnugga någon som inte lämnar ägarens bil på uppmaning.
Då för att LW velat prata färdigt.
Vad tycker du är lämpligt; räcker det med en uppmaning? Eller två?
Och om passageraren säger att jag vill prata klart först, då kan man helt sonika knoggnugga personen och dessutom hålla ett hårt grepp runt personens nacke och pressa ner huvudet under tiden?
Det kallar du pojkstreck?
Jag tycker att det inte låter klokt att man tar till ett sådant agerande i den situationen. Jag tycker att det låter som en person som har tappat greppet, som inte kan hälla tillbaka sin aggression, och är superfrustrerad. Så frustrerad att man kan ana att det egentligen kokar inuti.
Jag tror att i det ögonblicket kände L*ena vad som fanns därinne.
Därinne fanns en fruktansvärd vrede.
Jag är mycket övertygad om det.
Den vreden tog hennes liv., det är vad jag tror.