2019-10-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det finns gott om människor som ser bra ut men som har taskig självkänsla, såväl kvinnor som män. Än mer så bland adopterade som har ett annat etniskt ursprung. LW närmade sig menopausen om hon inte redan kommit in i den. Det skall varit konflikter med exmannen och dennes nya fru om hur barnen hanteras. I tråden har sagts att orosanmälan gjorts till soc, oavsett hur det är med detta så hade i alla fall äldsta sonen valt att flytta hem till pappan.
Det kan nog funnits stunder när LW känt sig tilltufsad eller otillräcklig, som kvinna, mor, och som älskarinna (hon upplevde älskaren som elak men förmådde inte bryta relationen).

Det fetade, det där vet du väl att det inte alltid är så enkelt? Människor är i olika grad benägna att söka bekräftelse, och på olika sätt.

De fetade styckena: Ojojoj! Varifrån kommer dessa uppgifter? Kände du den fd familjen LW/UW eller försöker du skapa trådsanningar utifrån din egen fantasi? Ofta kommer du med vettiga argument, men detta övergår all vett och sans.

Förklara dig!

Man baxnar!
Citera
2019-10-15, 21:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Haha den var bra, snoris står med byxorna nere.
Han vet tydligen allt om LW men inget om SD, så lustigt. Han har inte heller fantiserat ihop hundra inlägg om SDs sexuella läggning.
Nej den enda han ger sig på är LW.

Men är det intressant ens om SD är någon som "står vid sitt ord"? Vad för "ord" är det förresten som avses?

LW av alla människor visste väl att SD inte stod vid sina äktenskapslöften i alla fall. Ändå föll hon för honom. Hon kanske hade sällsynt dåligt omdöme? Om nu SD var så uppenbart dålig?
LW var ju själv skild, så i något avseende kan man väl konstatera att inte heller hon "stod för sitt ord"?
Citera
2019-10-15, 21:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Och då spelas julmusik dygnet runt utomhus här. Mer jul! //Stefan"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/har-ar-era-inskickade-bidrag

Grannarna är nog glada att slippa honom.

Citat från SVT Örebro:
”Lite roligt är snöflingorna av laser på huset. Hjortarna rör sig sakta. Träden är också lite utmärkande. Nästa vecka kommer en 2.4m hög upplyst tomte finnas på balkongen. Vid Hjortarna sitter en 2.7m hög upplyst nalle-tomte. Och på taket en 5m lång tomtesläde med renar att stå. Och då spelas julmusik dygnet runt utomhus här. Mer jul! //Stefan Foto: Stefan ”

Han verkar vara lika gränslös i det mesta han företar sig. Han ska alltid vakna, vara störst bäst och värst. Den för nalle-tomten syntes ju på nån bild nån nyligen lade upp. Vilken jobbig person han måste vara att ha kring sig. Förstår precis vad Isakn menade.

Citat av Isakn:
”Hans sätt att skämta och prata om sig själv var liksom hysteriskt. Och jag uppfattade också att han tog sig själv på väldigt stort allvar.”

Tror det är många som är glada att han är inlåst, ja förutom de närmast anhöriga såklart. Och JG och Järngänget antar jag.
Citera
2019-10-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De fetade styckena: Ojojoj! Varifrån kommer dessa uppgifter? Kände du den fd familjen LW/UW eller försöker du skapa trådsanningar utifrån din egen fantasi? Ofta kommer du med vettiga argument, men detta övergår all vett och sans.

Förklara dig!

Man baxnar!

Hey drama queen, kanske vettigare att du närmare redogör för vilken planet du bor på?

LW är adopterad.

https://fof.se/tidning/2006/5/sen-adoption-kopplad-till-psykisk-ohalsa

"Självmord är 3,7 gånger vanligare bland utlandsadopterade än bland
svenskfödda. Nästan var tjugonde utlandsadopterad kvinna har vårdats för
självmordsförsök. Bland adopterade från Korea är självmord den
vanligaste dödsorsaken. Utlandsadopterade vårdas också betydligt oftare
än svenskfödda för alkohol- och narkotikamissbruk. Det visar en ny studie
från Socialstyrelsen. Resultatet avviker helt från den positiva officiella
bilden av de adopterades situation, skriver fem representanter för olika
adoptionsföreningar." (Googla Tobias Hübinette)

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2002/08/09/sjalvmord-och-psykisk-sjukdom-vanligare-bland-adopterade/

LW var i 45 års åldern, det är ungefär i den åldern kvinnor vanligtvis närmar sig klimakteriet.

Noa bodde hos sin far redan innan LW mördades.

--------
Det är fakta som, utöver den destruktiva relationen med SD, typiskt sett har potential att inverka på någons självkänsla.
Jag tror heller inte att LW var opåverkad av yrkesbytet.

Uppgifterna om UWs fru MH kommer från henne själv, det har länkats i tråden till vad hon själv skrivit på sina sociala medier.
Så det är långt ifrån "fantasier".
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-15 kl. 22:00.
Citera
2019-10-15, 22:02
Medlem
Citat:
Hey drama queen, kanske vettigare att du närmare redogör för vilken planet du bor på?

LW är adopterad.

https://fof.se/tidning/2006/5/sen-adoption-kopplad-till-psykisk-ohalsa

"Självmord är 3,7 gånger vanligare bland utlandsadopterade än bland
svenskfödda. Nästan var tjugonde utlandsadopterad kvinna har vårdats för
självmordsförsök. Bland adopterade från Korea är självmord den
vanligaste dödsorsaken. Utlandsadopterade vårdas också betydligt oftare
än svenskfödda för alkohol- och narkotikamissbruk. Det visar en ny studie
från Socialstyrelsen. Resultatet avviker helt från den positiva officiella
bilden av de adopterades situation, skriver fem representanter för olika
adoptionsföreningar." (Googla Tobias Hübinette)

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2002/08/09/sjalvmord-och-psykisk-sjukdom-vanligare-bland-adopterade/

LW var i 45 års åldern, det är ungefär i den åldern kvinnor vanligtvis närmar sig klimakteriet.

Noa bodde hos sin far redan innan LW mördades.

--------
Det är fakta som, utöver den destruktiva relationen med SD, typiskt sett har potential att inverka på någons självkänsla.
Jag tror heller inte att LW var opåverkad av yrkesbytet.

Uppgifterna om UWs fru MH kommer från henne själv, det har länkats i tråden till vad hon själv skrivit på sina sociala medier.
Så det är långt ifrån "fantasier".

Du menar att du tror att LW har tagit självmord. Knivskarp analys.
Citera
2019-10-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Genomskådad? Vad menar du?
De flesta som umgås med andra är väl ute efter någon sorts bekräftelse och att ha roligt.
Sen finns det ju de som gör det för att tex försöka få oral sex av grannfruar... SD.

Han kanske tycker det är roligt?
Den första meningen i det fetade står ju inte nödvändigt i konflikt med den andra meningen.
Är det så mycket värre ur etisk synpunkt att jaga avsugningar av grannfruarna än söka stock av brudgummar man vigt?
Citera
2019-10-15, 22:10
Medlem
Citat:
Han kanske tycker det är roligt?
Den första meningen i det fetade står ju inte nödvändigt i konflikt med den andra meningen.
Är det så mycket värre ur etisk synpunkt att jaga avsugningar av grannfruarna än söka stock av brudgummar man vigt?

Ja om han försökt tvinga henne till oralsex i bilen så är det givetvis på en helt annan nivå och riktigt illa. Är du totalt blåst eller spelar du bara?
Citera
2019-10-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja många faller ju för asiatiska kvinnor , de är små och nätta och ser ibland flickaktiga ut , så visst de är vackra på något sätt .
Men för det behöver man ju inte dra över dem , eller hur .
Se men inte röra är ju en bra variant för att göra rätt mot de runt omkring , om man är gift .
Bara en tanke !?
Sen kan ju jag tycka att gå och tänka på en annan kvinna mer än sin fru är ju ingen HIT .
Skulle jag göra så, skulle det vara dags att skiljas .

Ja, det håller jag med om till fullo. Kan man inte utvecklas sexuellt ihop, då vetefan...dags att gå vidare tror jag...Titta på saker som är vackra är däremot en mänsklig rättighet, och en partner som inte klarar av detta, bör jobba med sig själv på det mentala planet.

Dock har jag aldrig attraherats av asiatiska kvinnor till utseendet. Förstår dock att många män kan attraheras av de lite mer traditionella könsrollerna, som blivit förbjudna i Sverige. Det hör dock till en annan tråd.
Citera
2019-10-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vi vet ju inte vad som har hänt. Ändå väljer du att påstå att LW var barnslig och tjurig där i bilen. Hur kommer det sig?

Missförstår du med flit?

Om inte, så är det så enkelt som att jag svarar andra, med klara uppfattningar, som inte heller vet, med andra alternativ som är precis lika troliga. Eftersom ingen vet.....Eller hur?
Citera
2019-10-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om LW själv hade taskig självkänsla så
kanske hon njöt av all uppmärksamhet
hon fick av "nördarna".
Det kanske inte var en slump att hon
valde en hobby med mest manliga utövare?
Och många "nördar"?
Det var säkert lättare att fånga deras uppmärksamhet
än vad det var i frikyrkan. Där tror jag att hon blev
genomskådad direkt av de flesta.

Ja, alla människor mår väl bra av bekräftelse. Kanske extra mycket efter en skillsmässa.
Citera
2019-10-15, 23:11
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, det håller jag med om till fullo. Kan man inte utvecklas sexuellt ihop, då vetefan...dags att gå vidare tror jag...Titta på saker som är vackra är däremot en mänsklig rättighet, och en partner som inte klarar av detta, bör jobba med sig själv på det mentala planet.

Dock har jag aldrig attraherats av asiatiska kvinnor till utseendet. Förstår dock att många män kan attraheras av de lite mer traditionella könsrollerna, som blivit förbjudna i Sverige. Det hör dock till en annan tråd.

Håller helt med i det du skriver .
Attraheras inte heller utav dessa kvinnor men förstår som du att en del män faktiskt gör det och det är helt okej för mig .
Citera
2019-10-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja om han försökt tvinga henne till oralsex i bilen så är det givetvis på en helt annan nivå och riktigt illa. Är du totalt blåst eller spelar du bara?

Varför anmälde LW bara en knoggnuggning och inte något sexuellt ofredande eller våldtäktsförsök? Blåste det fritt mellan öronen på henne eller gör det det på dig?

Även om vi inte "vet" vad som hände i egenskap av att ingen av oss var där så kan man ändå hålla sig inom någorlunda rimliga spekulationer.

"If ifs and buts were candies and nuts..."
Varför tycker du det är rimligt att presumera att LW antagligen ljög i förhören om vad som inträffat?

Den nivå det är på enligt min uppfattning är att LW anmälde något som näppeligen är misshandel sett till handlingen som sådan, och absolut inte om hon själv provocerat fram situation. Det kan ju vara mer ett symptom på något annat som gnager hos LW. Människor som letar skitsaker de anmäler brukar kallas rättshaverister, de mår ofta inte vidare bra

"Rättshaverister brukar ställa aggressiva och upprepade krav, komma med dramatiska anklagelser och ha en verklighetsuppfattning som skiljer sig från andras. De utgör ofta ett arbetsmiljöproblem.

Författarna Jakob Carlander och Andreas Svensson menar att beteendet återspeglar psykiskt ohälsa. Orsakerna finns hos individen snarare än i den omvärld som anklagas. Beteendet går inte att förebygga genom att den som möter personen uppträder extra tillmötesgående.

Vad är då rättshaveristiskt beteende? Att kunna bli arg på myndigheter som gör fel och begära det stöd vi har rätt till är inte rättshaveri. Det uppstår när kampen fortsätter i det oändliga, krav ställs utan lagstöd och tar över livet. Haverister lever i ett nu där gamla oförätter är helt aktuella.
... "
https://www.arbetsmiljoforum.se/nyheter/att-moeta-maenniskor-med-raettshaveristiskt-beteende/
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-15 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in