Citat:
Ursprungligen postat av
Mosquitoseven
Visst är det så att det krävs rätt person men det krävs också hela vänstermedia m.m. i ryggen. Hur många människor får den uppbackningen? Så nej det är inte enkelt men Greta har fått maximal draghjälp.
Men som du säger så sticker Greta ut
och inte på ett positivt sätt men hon avviker från det som alla är vana vid.
Hennes utseende, hennes diagnoser och att hon ser ut att vara 10 år gör det enklare att sälja in och få detta att se äkta ut. Dock är det manipulation hela vägen, hon har ju kontakter med vänsterextrema och hon är en produkt från den politiska sfären som hennes mor är en del av.
Greta har ju inte tekniskt sett bidragit med ny information så jag har svårt att se en prestation, hon är och förblir en galjonsfigur, klimatjesus för klimat- och vänsterrörelsen. Dock väldigt bra tajming.
Dock så ser jag hennes framgång mer som framgångsrik hjärntvätt och oerhört cyniskt när man riktar in sig på unga människor som har svårt att sätta detta i ett perspektiv.
Det är givetvis så att kändisar får mer genomslag men det är ett tecken över hur förblindade människor är av berömmelse och pengar när man lyssnar på kändisar utan kunskap i viktiga frågor eller lyssnar på ungdomar som vuxit upp med psykiskt labila aktivistföräldrar som Greta.
Det är tragiskt att man har förtroende för ett budskap från dessa individer. Framförallt de äldre som varit med tidigare när Al Gore spred sin propaganda.
Många kommer vakna upp ur denna masspsykos och undra vad som hände.
Bra inlägg om Greta. Att många kommer att vakna upp ur masspsykosen (som denna klimatalarmism utgör) önskar man ju verkligen, men när det sker är också en viktig fråga?
Sådanna som Greta verkar aldrig vakna upp ur sin masspsykos (domedagstänket).
För mig representerar Greta det sjuka tänkandet i dagens samhälle, och media normalisera detta kommunistiskt sjuka. Det finns inget vackert med sådana som Greta och liknande röd-gröna stollar, tvärtom, mestadels en missriktad ilska, troligtvis från en djup önskan att bli älskad.
Nu senast läste jag om någon 107-åring som bloggar visst, Dagnys Carlsson, och det är bara ännu ett exempel på hur media lyfter fram en förvirrad persons åsikt. Hon sa om Greta Thunberg efter NY-talet: ”
Vi har fått en ny hjältinna”. Ja men toppen då... hahaha...

, hur osann får man vara? Vadå hjältinna?! Det krävs ju prestationer
för mänskligheten för att få kallas hjältinna, och inte som nu, där Greta jobbar emot mänskligheten (=skrämma upp ungdomar med sitt undergångsprat som dessutom är ogrundad).
Tack vare Greta och hennes föregångare så har massor av unga lättlurade människor nu blivit rädda, och en del tror faktiskt att världen skall gå under dessutom.