2019-10-15, 15:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det är väl snarare för att vi inte förstår vad du syftar på. Jag läser alla inlägg men förstår inte varför du säger att hon säger emot sig själv. Skulle hon inte besöka Göteborg eller?
Jag har inte sagt att Bellsan säger emot sig själv. Det har du hittat på.
Var har skrivit att hon skulle till Göteborg i helgen?
Citera
2019-10-15, 15:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Nja, det var ju också den som var mest absurd, man kan knappast tycka synd om någon som har en egen kock. Om än en helt outbildad kock.
Inte för jag tycker synd om henne men att äta bra tillagad mat gjord på råvaror känns som viktigare än att få hår, naglar, smink, ögonbryn och hud fixat.
Citera
2019-10-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Inte för jag tycker synd om henne men att äta bra tillagad mat gjord på råvaror känns som viktigare än att få hår, naglar, smink, ögonbryn och hud fixat.
Visst, men alla sminköser och sådant är rimligen anställda av bolaget, och behövs ju för hennes influencerjobb. Eller ja, i princip kan hon göra det själv, men det är ju mycket mindre konstigt att som instagraminfluencer ha en sminkös än att som övre medelklass ha en ”kock”.
Citera
2019-10-15, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har inte sagt att Bellsan säger emot sig själv. Det har du hittat på.
Var har skrivit att hon skulle till Göteborg i helgen?
Då förstår jag inte vad du menar. Någon påpeka att Bella sagt i en kommentar att hon varit i Göteborg, och jag uppfattade det som att du ifrågasatte det, att hon i ett ”tidigare inlägg” sagt något som visade att det inte stämde. Och ringhals verkar uppfattat det likadant. Om vi har missuppfattat, vad är det då du menar?
Citera
2019-10-15, 15:33
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Då förstår jag inte vad du menar. Någon påpeka att Bella sagt i en kommentar att hon varit i Göteborg, och jag uppfattade det som att du ifrågasatte det, att hon i ett ”tidigare inlägg” sagt något som visade att det inte stämde. Och ringhals verkar uppfattat det likadant. Om vi har missuppfattat, vad är det då du menar?
Suck Din läsförståelse är riktigt usel.

Jag har skrivit att det är en efterhandskonstruktion att Bellsan varit med Erik i Göteborg
Jag har också skrivit att ni kan notera tidpunkter och det hon utelämnat.
Hur du kan få "utelämna" till att hon ska ha sagt något som senare inte visade sig stämma är obegripligt.
Då du uppenbarligen saknar förutsättningar för att förstå det du läser avslutar jag här.
Citera
2019-10-15, 15:45
Medlem
Citat:

Jag har skrivit att det är en efterhandskonstruktion att Bellsan varit med Erik i Göteborg
Hur du kan få "utelämna" till att hon ska ha sagt något som senare inte visade sig stämma är obegripligt.
Då du uppenbarligen saknar förutsättningar för att förstå det du läser avslutar jag här.
Jag säger ju att jag inte förstod. Men berätta då vad du faktiskt menar. Menar du att hon INTE varit i Göteborg? På grund av att hon ”utelämnat” något? Vad exakt har hon utelämnat? Redan i inlägget innan antyder ju hon att hon rest i helgen, hon skriver att hon skulle önska att hon kunde resa ”två dagar till”. Så det låter ju uppenbarligen som hon rest någonstans. Och det är ju ofta hon inte explicit nämnt Erik. Hon lär ju inte åkt till Göteborg för sightseeing.
Citera
2019-10-15, 16:09
Medlem
Citat:

Jag förstår faktiskt inte heller så då är vi tre med "usel läsförståelse"..
Citera
2019-10-15, 16:23
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Jag förstår faktiskt inte heller så då är vi tre med "usel läsförståelse"..
Fast Pankeborg spelar dum med flit.
Nu har han plötsligt noterat att Bellsan utelämnat något: Bellsan skrev att i hennes drömscenario hade hon kunnat vara borta två dagar till. Precìs som Pankeborg noterat talar hon inte om var hon önskar att hon kunde få stanna.
Hon utelämnar platsen.
Syftet är naturligtvis att läsaren själv ska fylla i luckan och anta att hon menar Göteborg. Precis som Pankeborg gör.
Men notera att Bellsan faktiskt inte skriver att hon varit i Göteborg.
Förstår du nu?

Bellsan är en mästare på att uttrycka sig på ett sätt som får läsaren att fylla i luckorna utan att hen är medveten om det.

Citat:
Jag säger ju att jag inte förstod. Men berätta då vad du faktiskt menar. Menar du att hon INTE varit i Göteborg? På grund av att hon ”utelämnat” något? Vad exakt har hon utelämnat? Redan i inlägget innan antyder ju hon att hon rest i helgen, hon skriver att hon skulle önska att hon kunde resa ”två dagar till”. Så det låter ju uppenbarligen som hon rest någonstans. Och det är ju ofta hon inte explicit nämnt Erik. Hon lär ju inte åkt till Göteborg för sightseeing.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-15 kl. 16:30.
Citera
2019-10-15, 16:31
Medlem
junks avatar
Citat:

Jag tänker att hon inte längre får publicera att hon är hemma hos honom han vill inte synas i media på samma sätt som hon vill, men hon kan lite undangömt i kommentatorsfältet klämma in en kommentar om att hon varit i Göteborg igen utan att han läser det.
Citera
2019-10-15, 16:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Jag tänker att hon inte längre får publicera att hon är hemma hos honom han vill inte synas i media på samma sätt som hon vill, men hon kan lite undangömt i kommentatorsfältet klämma in en kommentar om att hon varit i Göteborg igen utan att han läser det.
Så kan det vara.
Hittills har Bellsan varit helt tyst i sociala medier de helger hon varit i Göteborg, men den gångna helgen har hon skrivit i bloggen. Hur kan det komma sig?
Citera
2019-10-15, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk

Det vore väl rimligt om han inte vill vara officiell med Blondinbella. Jag skulle inte heller vilja framstå som en idiot som trott på en fantasitillvaro och olika "utnämningar" för att sedan stå där med insikten att jag knullar en total jävla nolla. I det läget är inga bröst tillräckligt saftiga.

Men varför fokusera så mycket på om de träffas, inte träffas, träffas massor eller bara någon gång ibland? Det spelar ju vid det här laget ingen roll, det faktum att de har träffats räcker för att bedöma dem båda som djupt oseriösa och respektlösa inför andra människor, inte minst åtminstone hans barn. Det är nämligen oseriöst att inleda ett förhållande och sedan outa det när den ena fortfarande är gift. Eftersom detta dessutom skedde på internet är det inget som lär glömmas bort. Erik Selin lär för all framtid kallas Balder Balle, Sugardaddy och allt vad det nu är. Blondinbella hade väl redan innan öknamn nog, så där blir väl skillnaden förstås inte lika stor.

Och varför fundera över Blondinbellas ekonomi, privat och i företagen? Ingen utomstående kan ju bedöma situationen. Om hon säljer "huset" kan man väl börja anta att det är riktigt illa, men där är hon ju inte. Det viktiga att diskutera (och aldrig glömma) med Blondinbella är vilken falsk och vidrig människa hon är. Att hon kör snyftvals i bloggen nu (jag tror knappast att jag missförstått detta?) beror ju bara på att hon insett att det enda hon klarar är hemmaplan i Sverige. Hon är beroende av att svenskar läser hennes blogg och av att svenskar köper hennes skitprodukter. Utan detta faller hon rakt igenom och då försöker hon det hon tror ska funka på just svenskar: inte vara förmer.

Så skit i hennes korkade jävla bloggsurrande och minns i stället hur hon bar sig åt. Det gör folk också på andra forum, där diskuteras främst hennes obehagliga person. Personligen tror jag heller inte att hennes beteende de sista åren kommer att glömmas bort. Inte ens Blondinbellas följare, som samtliga verkar befinna sig i kvadranten längst till vänster i Stanford-Binet-skalan, tror jag kommer gå att dupera längre. Hon är rökt, dumfan, därför att hon inte förstod i tid att vårda sitt varumärke där det hör hemma. Och det är inte på en internationell marknad!
,
Senast redigerad av Whatdoweknow 2019-10-15 kl. 16:56.
Citera
2019-10-15, 17:04
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Så kan det vara.
Hittills har Bellsan varit helt tyst i sociala medier de helger hon varit i Göteborg, men den gångna helgen har hon skrivit i bloggen. Hur kan det komma sig?

fast hon skrev ett inlägg fredag kväll och söndag kväll och var tyst annars. så hon kanske publicerade precis innan hon kom dit på fredagskvällen och sen efter att hon kommit hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in