2019-10-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så ser det ut. Fönster till nedre toa borde sitta på väggen mot skogen, bakom garaget.

Det brukar väl sitta en ”luftare” på taket ovanför avloppsstammen? Huset har möjligen en mitt på nocken, om inte det är värmepannans och/eller ett köks skorsten. Sen två ”skorstenar” där möjligen den närmast skogen kanske fyller annan funktion då, alltså som luftare.
Det har du sikkert rett i! Jeg har ikke greie på slikt.

Her er bilde av taket sett fra luften. Er det to piper for vedfyring el.l., og de to "skorstenene" midt på taket kan være "luftere" fra ventiler?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GG8KL9/politiet-om-loerenskog-forsvinningen-maal-om-aa-loese-saken-i-loepet-av-2019
Ettersom det ligger 2 fastmonterte stiger på taket der de to ytterste pipene er, regner jeg med at de to pipene er til vedfyring, og at stigene ligger der til skorsteinsfeieren skal rense pipene.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-15 kl. 12:15.
Citera
2019-10-15, 12:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Toalettet nede vil jeg tro er i forbindelse med entreen, uten vindu.

Så kan det vara. Man kanske inte vill ha annat än en myvket liten glugg mot skogen i så fall. Så det spelar ingen praktisk roll här.
Citera
2019-10-15, 12:21
Medlem
denne siden av huset kan det se ut som det finnes flere små firkantede ventiler på vegger i 1. etasje:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GG8KL9/politiet-om-loerenskog-forsvinningen-maal-om-aa-loese-saken-i-loepet-av-2019

Kanskje man kan få til å se huset bedre fra alle vinkler ved bruk av funksjoner i google maps (street view?)? Jeg er ikke noe flink til å bruke dette.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-15 kl. 12:24.
Citera
2019-10-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Er ikke uttalelsen nærmest en utfordring til, eller provokasjon mot, MGM?

Kan tolkes som; vi ser deg!, vi vet hvem du er!, vi vet hva du har gjort!, og vi skal ta deg!, snart!

Jo, dette er en dramatisk uttalelse fra politiet. Nå kan ingen unngå å se hvem som er i søkelyset. Noen tror kanskje fortsatt på at politiet spiller et spill, der de skal "lokke" fram kidnappere, men den gjengse mann skjønner at vi nå ser på noe som nok vil ta del i en allerede dyster statistikk.
Citera
2019-10-15, 12:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Må være fælt for MGM, å brenne inne med alle pengene og vite at han kunne kjøpt seg en "skyldig kidnapper og drapsmann", gjerne østeuropeer, som gladelig ville sone 15 - 20 år i norsk fengsel, mot å motta noen millioner. Men det er blitt umulig for han å få arrangert det praktiske ved en slik "løsning".

Politiet har nå så god oversikt over alle bevegelser i området, og så god oversikt over åstedet, at de øyeblikkelig vil avsløre falske tilståelser.

Så nå er tiden moden for en utloving av dusør. Og som du sier, påtalemyndighet og politi kan ha grunn til å frykte "fortsatt brottslighet" om dusøren er for stor.

Politiet har han nå. Han har ingen sjanse til å slippe unna.

En undersätsig finne med astma och en vilsen orientalisk yngling var vad møllan hade till hands den gången. Det lär finnas en och annan karlslok i stugorna som mången dam kunde tänka sig att byta in mot 90 miljoner norska. Var så säker. En plötslig överdos i sömnen kommer lägligt då. Och en radda bekännelse-sms.

90 miljoner är generande för myvket pengar för en belöning. 5 miljoner och en klapp på axeln borde räcka, låt vara att vinmonopolets priser är branta.

Här har någon tänkt till känner jag. Låt skurkarna och de terminalsjuka med många barn fatta vinken. Hujedamig.
Citera
2019-10-15, 12:32
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Man kanske inte vill ha annat än en myvket liten glugg mot skogen i så fall. Så det spelar ingen praktisk roll här.
På bilde nr 1 og 3 i bildeserien fra håndtverkere på befaring, kan man se et smalt og høyt 2-delt vindu på den veggen. På bilde nr 3 ser man det øverste vinduet står litt åpent:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-15 kl. 12:36.
Citera
2019-10-15, 12:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Det har du sikkert rett i! Jeg har ikke greie på slikt.

Her er bilde av taket sett fra luften. Er det to piper for vedfyring el.l., og de to "skorstenene" midt på taket kan være "luftere" fra ventiler?
Ettersom det ligger 2 fastmonterte stiger på taket der de to ytterste pipene er, regner jeg med at de to pipene er til vedfyring, og at stigene ligger der til skorsteinsfeieren skal rense pipene.

Det är säkert så. Eller så är bara den ena för eldning och den andra mer för syns skull eller ventilation el annat. Stegen kan behövas i all händelser, för att kontrollera om skorstenen frusit sönder eller för översikt över den sidan av taket.

Men andra kan sånt här bättre. Det är ett stort hus och lär kräva en hel del uppvärmning, och likaså lär det kunna bli kallt i hörnen. Men det borde i grunden vara en oljepanna som försörjt huset tänker jag. Särskilt i hans fall. Att det finns två öppna spisar är ju inte otänkbart, men å andra sidan är det kanske fråga om en eftergift för norskromantiska känslospel med två skorstenar på taket.
Citera
2019-10-15, 12:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
På bilde nr 1 og 3 i bildeserien fra håndtverkere på befaring, kan man se et smalt og høyt 2-delt vindu på den veggen. På bilde nr 3 ser man det øverste vinduet står litt åpent:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus

Men där är det ju!!!!!!!!
Du har funnet det!

Det är toafönstret intill garaget. Överdelen kan vinklas inåt. AE har sina blommor nedanför.

Tillägg: den bilden du först angav av den gaveln (med trädet i vägen) är förvriden till proportion o perspektiv av distansen och objektivet som använts. Om det är satellit elelr drönare eller journalisten suttit i något träd elelr vattentorn på andra sidan sjön.

Det stora fönstret som ser ut att sitta mitt på skogsgaveln är egentligen det lilla toafönstret.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-15 kl. 12:45.
Citera
2019-10-15, 12:46
Medlem
Citat:
Du har funnet det!

Det är toafönstret intill garaget. Överdelen kan vinklas inåt. AE har sina blommor nedanför.
Og kjellervinduet rett nedenfor ser ut til å stå på gløtt (åpent)?
Fra artikkelen: "firma som var på befaring hjemme hos ekteparet i begynnelsen av august". Da er kanskje bildene fotografert i august.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-15 kl. 12:48.
Citera
2019-10-15, 12:47
Medlem
Citat:
Du har funnet det!

Tillägg: den bilden du först angav av den gaveln (med trädet i vägen) är förvriden till proportion o perspektiv av distansen och objektivet som använts. Om det är satellit elelr drönare eller journalisten suttit i något träd elelr vattentorn på andra sidan sjön.

Det stora fönstret som ser ut att sitta mitt på skogsgaveln är egentligen det lilla toafönstret
.
Takk!
Citera
2019-10-15, 12:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Kanskje? Jeg greier ikke å se om det finnes noe vindu der, da trær står i veien på den veggen på dette bildet:
https://www.vg.no/nyheter/i/GGK4yl/forsvinningssaken-i-loerenskog-politiet-staar-igjen-med-20-biler
Det finnes også små baderom/toalettrom uten vindu.

Her kan jeg helller ikke se noe vindu på den veggen i 1. etasje:
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/b5ePd5/bistandsadvokat-innkaller-til-pressekonferanse-om-forsvinningssaken-i-loerenskog

Det är märkligt. Terassvärmaren måste precis täcka fönstret. Elelr så är det igenmurat.
Citera
2019-10-15, 12:49
Medlem
Citat:
Det är märkligt. Terassvärmaren måste precis täcka fönstret. Elelr så är det igenmurat.
Vinduet er kanskje skjult bak trestammen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in