2019-10-15, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er iallefall tydelig at politiet mistenker noen "nære" når de avhører venner og slektninger.

Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Utvilsomt. Og derfor er Holden stille.

Ja, så langt ut i saken kan det ikke bety noe annet. Det må være for å få bekreftet sine antagelser om at alt ikke er som det skal, og at motivet kan ligge her.
Citera
2019-10-15, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kan hende Brøske mener det bokstavelig når han snakker om å oppklare saken, altså å finne AEH. Og at politiet har klare indikasjoner eller anelser om hvor hun er blitt skjult.

Hvis å finne AEH innebærer å rive vegger eller slå opp golvet i kjelleren i Sloraveien, er det kanskje naturlig å fullføre mesteparten av etterforskningen før politiet starter svært avslørende søk. Eller enda mer avslørende søk, som å grave opp utvalgte områder i hagen.

Det er ikke umulig at 8. juli-kommunikasjonen var en politi-provokasjon som inneholdt en felle. Eksempelvis feil helseopplysninger om AEH. Politiet har tilgang til alle hennes helseopplysninger. Om feil opplysninger førte til utbetaling, vil det ha vært svært avslørende. Holden har iallfall vært stort sett taus etter pressekonferansen om 8. juli-kommunikasjonen.

Kan hende politiet håper at MGM skal legge kortene på bordet og tilstå. Og fortelle hvor AEH er gjemt. Jeg har liten tro på at det vil skje, men helt umulig er det jo ikke.

Så spørs det da, hvor desperat MGM kan bli. Kan han ta med seg noen pengesekker og forsøke å stikke av. Blir han uberegnelig slik at det oppstår frykt for at han skal begå nye voldshandlinger. Er viljen til å slippe unna så sterk at det oppstår frykt for selvdrap.

Enda en gang, jeg misunner ikke politiet som må håndtere denne saken.

Håper virkelig de finner AE. Det er vel det eneste som kan legge saken til ro for de nærmeste.
Senast redigerad av agvvv 2019-10-15 kl. 07:49.
Citera
2019-10-15, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Utvilsomt. Og derfor er Holden stille.

Veldig mye rykter og snakk viser seg å stemme, litt etter litt. Som dette med avhør av perifere slektninger og kjente. Du har nevnt mye fra «kjenninger på Gran». Episoder og oppvekst som tegner et bilde jeg tror media også sitter på. Her på forumet var det endel spekulasjoner basert på udokumenterte påstander. Det fikk kritikk, med rette. Men vi ser at kanskje mye kan stemme. Tenker at mediefolk har vært her inne og fisket. Kanskje folk engasjert av Holden og co også? Mon tro om familien har engasjert en privatetterforsker, som graver i kidnappingssporet, for å ha noe virkelig konkret å peke på i sporet politiet ser ut til å ha forlatt.
Senast redigerad av agvvv 2019-10-15 kl. 08:27.
Citera
2019-10-15, 10:21
Medlem
Ganske sikker på at politiet føler seg sikre på en løsning siden de går ut i media med det nå. Det er ikke lenge igjen av 2019, så hvis de mangler mange tråder haster det veldig. Da tviler jeg på Brøske hadde uttalt dette.
Håper vel også på å stresse gm enda mer med den uttalelsen.

Ved en eventuell kidnapping med kun økonomiske motiver, så vil det jo sannsynligvis ikke komme mye ut av avhør av venner og slektninger. Så at han påpeker det nå (at de har avhørt mange), gir jo også et visst innblikk i strategien deres nå.
Citera
2019-10-15, 11:11
Medlem
pescadors avatar
Løsning innen 78 dager har VG på papirutgaven i dag!

”Etterforskningsleder Tommy Bröske innser at Öst politidistrikt har stor fallhöyde, men sier det likevel: - Vi har fortsatt en målsetting om å löse saken i löpet av 2019, men samtidig närmer vi oss raskt et nytt år. Det er förste gang politiet uttaler offentlig at de har et mål - og at det er muligheter for - å löse saken innen årets utgang.”
Senast redigerad av pescador 2019-10-15 kl. 11:37. Anledning: Sitat
Citera
2019-10-15, 11:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
I så fall, kanskje baderommet i 1. etg er rett under det som jeg tenker at kan være baderom i 2. etg? Ettersom man ofte bygger baderom ganske rett over hverandre (av praktiske årsaker, som det med kloakkrør bl.a.) når man har bad i 2 etasjer. Og da er kanskje badet i 1. etasje eventuelt ca vegg i vegg med garasjen (dersom badet i 2. etasje er der de små vinduene er)?

Så ser det ut. Fönster till nedre toa borde sitta på väggen mot skogen, bakom garaget.

Det brukar väl sitta en ”luftare” på taket ovanför avloppsstammen? Huset har möjligen en mitt på nocken, om inte det är värmepannans och/eller ett köks skorsten. Sen två ”skorstenar” där möjligen den närmast skogen kanske fyller annan funktion då, alltså som luftare.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-15 kl. 11:59.
Citera
2019-10-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pescador
Løsning innen 78 dager har VG på papirutgaven i dag!

”Etterforskningsleder Tommy Bröske innser at Öst politidistrikt har stor fallhöyde, men sier det likevel: - Vi har fortsatt en målsetting om å löse saken i löpet av 2019, men samtidig närmer vi oss raskt et nytt år. Det er förste gang politiet uttaler offentlig at de har et mål - og at det er muligheter for - å löse saken innen årets utgang.”

Er ikke uttalelsen nærmest en utfordring til, eller provokasjon mot, MGM?

Kan tolkes som; vi ser deg!, vi vet hvem du er!, vi vet hva du har gjort!, og vi skal ta deg!, snart!
Citera
2019-10-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så ser det ut. Fönster till nedre toa borde sitta på väggen mot skogen, bakom garaget.
Kanskje? Jeg greier ikke å se om det finnes noe vindu der, da trær står i veien på den veggen på dette bildet:
https://www.vg.no/nyheter/i/GGK4yl/forsvinningssaken-i-loerenskog-politiet-staar-igjen-med-20-biler
Det finnes også små baderom/toalettrom uten vindu.

Her kan jeg helller ikke se noe vindu på den veggen i 1. etasje:
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/b5ePd5/bistandsadvokat-innkaller-til-pressekonferanse-om-forsvinningssaken-i-loerenskog
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-15 kl. 12:07.
Citera
2019-10-15, 12:03
Medlem
Her er bilde fra undersøkelser på terrassen utenfor det rommet som jeg tror er en stue i 1. etasje:
https://ap.mnocdn.no/images/856a5983-ed2b-409d-95f5-56afc838173e?fit=crop&q=80&w=980
https://www.aftenposten.no/norge/i/oRo7em/dette-er-de-ubesvarte-spoersmaalene-i-forsvinningssaken
Citera
2019-10-15, 12:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Kanskje? Jeg greier ikke å se om det finnes noe vindu der, da trær står i veien på den veggen på dette bildet:
https://www.vg.no/nyheter/i/GGK4yl/forsvinningssaken-i-loerenskog-politiet-staar-igjen-med-20-biler
Det finnes også små baderom/toalettrom uten vindu.

Se mitt tillägg också.

Nä det syns inte. Det är en trädstam där man kan tro ett fönster eller stege på väggen.

Klurigt hus. Svårt att avgöra var kök och sovrum är belägna.

Det kanske framgår när det rivs....
Citera
2019-10-15, 12:09
Medlem
Citat:
Se mitt tillägg också.

Nä det syns inte. Det är en trädstam där man kan tro ett fönster eller stege på väggen.

Klurigt hus. Svårt att avgöra var kök och sovrum är belägna.

Det kanske framgår när det rivs....

Toalettet nede vil jeg tro er i forbindelse med entreen, uten vindu.
Citera
2019-10-15, 12:09
Medlem
Citat:
90 miljoner låter som farligt attraktivt för nån dårpelle som kan hitta på ngt drastiskt för att skaka fram ett skyldigt lik. Tur att møller sitter inne, hon hade nappat direkt.

Edit: En förestående utannonserad belöning i den storleken borde kunna få åkl att frukta ”fortsatt brottslighet”. Då åker han in. Skulle jag säga.

Må være fælt for MGM, å brenne inne med alle pengene og vite at han kunne kjøpt seg en "skyldig kidnapper og drapsmann", gjerne østeuropeer, som gladelig ville sone 15 - 20 år i norsk fengsel, mot å motta noen millioner. Men det er blitt umulig for han å få arrangert det praktiske ved en slik "løsning".

Politiet har nå så god oversikt over alle bevegelser i området, og så god oversikt over åstedet, at de øyeblikkelig vil avsløre falske tilståelser.

Så nå er tiden moden for en utloving av dusør. Og som du sier, påtalemyndighet og politi kan ha grunn til å frykte "fortsatt brottslighet" om dusøren er for stor.

Politiet har han nå. Han har ingen sjanse til å slippe unna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in