2019-10-15, 11:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tänker ju att principiellt skulle SD haft rätt att sonika dra LW ut ur bilen även om det innebär att hon skulle få blåmärken på armar eller ben beroende på var man drar. Knoggnuggningen orsakar inte värre kroppsskada, snarare tvärtom. LW kunde enbart visa upp en rodnad i hårbotten, strax efter hon hade blivit knoggnuggad, det dröjde bra länge innan SD ens förhördes så det fanns gott om tid för rodnaden att utvecklas till blåmärken, om det hade blivit blåmärken. Men det blev väl inte mer än en rodnad som satt i förhållandes kort tid.
Om han hade dragit henne ur bilen och hon hade fått blåmärken så hade det varit mera försvarbart.
Det är en åtgärd som skulle ha fyllt sitt syfte.
På vilket sätt får man ut någon ur en bil genom knoggnuggning?

Oavsett våldsmetod så är det ändå rätt konstigt att bruka våld mot en vän i stället för att prata med henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.:
Det här har vi diskuterat många gånger.
Knoggnuggning hjälper inte till att få ut någon ur bilen.
Det görs bara som en maktdemonstration.
Citera
2019-10-15, 11:07
Medlem
Citat:
Lagar stiftas inte utan anledning, strof.
LWs vägran att lämna bilen är inte på något sätt prejudicerande.

Det HAR funnits många anledningar för våra lagstiftande organ att kika närmare den typer av "attacker" mot envars egendom vilket ligger till grund vad dom stipuleras i brottsbalken NJA 1978 s. 356.

Lagen är tillkommen för att sätta stopp för beteendet som LW visade prov på.

"Då någon är gäst får denne stanna kvar tills man blir uppmanad att ge sig av, gör inte gästen detta får gästen avlägsnas med det våld som krävs.:

Bruka våld-Person lämnar inte din egendom
https://www.lawline.se/answers/bruka-vald-person-lamnar-inte-din-egendom

Det finns kanske annat som ligger SD i fatet men inte är det hans otvetydigt lagliga rätt att avhysa LW,s lagstridiga vägran att stiga ur bilen. Man får göra som SD gjorde man får inte göra som LW gjorde. Klart som korvspad utom för grumliga sinnen.

Det finns betydligt större anledning att kika på prästers/pastorers sexuella preferenser.

Inte ens du kan väl påstå att det alltid blir rätt i alla domar. De kanske gjorde en felbedömning här när de lade ner ärendet. Är SD skyldig tycker jag absolut att det kan finnas anledning att titta på hur ärendet har hanterats. Är han skyldig är detta förmodligen ett steg i den stegrande spiral utav hot och trakasserier han utsatte LW för. Vill man rädda personer i samma situation måste man gå in och analysera vart man kan bryta mönstret innan det leder till ett mord.
Citera
2019-10-15, 11:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är iofs fortfarande exakt samma antal cacher i hans statistik och lika många bilder i hans galleri som den 26 augusti då han greps.

Skönt att det finns någon/några i tråden som har stenkoll på kontona 👍🏻
Citera
2019-10-15, 12:21
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hur tänkte du där?
Han sitter med fulla restriktioner.
Förklara gärna.

Hur skulle han komma in på sitt konto? Har hans vänner inloggningsuppgifterna?
Skulle HD, eller JG, vara så dum att logga in när man vet att utredarna troligen har koll på kontoaktiviteten?

Tror du inte att det är mer troligt att det beror på som det stod i häktningsbeslutet ”alltjämt återstår analys av digital information”? Eller att förhörsledaren kanske dubbelkollar uppgifter under eller efter förhören?

Din kommentar till Holmes var rätt barnslig. Förstår inte varför du alltid går i försvar. Han har tillfört mycket mer till tråden än du har, trots att även du tydligen känner alla inblandade. Du har mest passiv-aggressivt försvarat din vän (och et vänskap) den sannolikt misstänkte mördaren. Som jag ser det försvarar du egentligen ditt eget val och beteende.

Jag kan till viss del förstå lojalitet med en vän men någonstans måste man emellanåt ta en titt på sin egen moraliska kompass. Det handlar trots allt inte om ett smärre brott. Det handlar om ett mord som involverar ett synnerligen grovt våld.

När det väl blir åtal, för det blir det, tro mej, då får du och dina vänner som behållit er tillit och tro på SDs oskuld kanske ta och omvärdera er inställning och ställningstagande. Men ibland är det svåraste att inför sig själv se och erkänna sina egna dåliga beslut.

Hur det sen slutar vet ingen, vi har ju ingen vetskap om hur mycket teknisk bevisning det finns. Men jag har tillit till den moderna tekniken...

jag har inte skrivit att SD har loggat in på kontot.
många av cacherna som står under det konto är släppta när det var ett Team konto, och då kanske HD behöver komma åt dom ibland.
MEN det är mer troligt att det är utredarna som loggar in, förstod du nu eller måste jag ta det saktare?

Har jag någonstans skrivit att han är oskyldig?
Citera
2019-10-15, 12:25
Medlem
Citat:
Lagar stiftas inte utan anledning, strof.
LWs vägran att lämna bilen är inte på något sätt prejudicerande.

Det HAR funnits många anledningar för våra lagstiftande organ att kika närmare den typer av "attacker" mot envars egendom vilket ligger till grund vad dom stipuleras i brottsbalken NJA 1978 s. 356.

Lagen är tillkommen för att sätta stopp för beteendet som LW visade prov på.

Bruka våld-Person lämnar inte din egendom
https://www.lawline.se/answers/bruka-vald-person-lamnar-inte-din-egendom

Det finns kanske annat som ligger SD i fatet men inte är det hans otvetydigt lagliga rätt att avhysa LW,s lagstridiga vägran att stiga ur bilen. Man får göra som SD gjorde man får inte göra som LW gjorde. Klart som korvspad utom för grumliga sinnen.

Det finns betydligt större anledning att kika på prästers/pastorers sexuella preferenser.

Fattar inte hur du orkar fortsätta med att försöka få det till att SD var berättigad att knoga LWs skalle. Sanningen får vi inte veta, men med tanke på att SD i sin sextörst inte drog sig för att bedra sin fru, så kanske han tog ett nackgrepp för att tvinga henne till att trolla med tungan på hans stav.
Citera
2019-10-15, 12:27
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det gjorde jag för någon vecka sedan, att din slöa hjärna inte är som den ska vet vi om men det ger dig ingen ursäkt att kräva svar på de påståenden du redan fått.

Nej SD och HD får inte göra saker, som att mörda tex. Fast nu kommer du hävda att många andra mördar och att det är kotym att göra det, trots att det bryter mot lagarna.

Jag förväntar mig inte att du förstår ovanstående, du förstår ju knappt något överhuvudtaget. Måste vara skönt på sätt och vis att slippa obehaget att tänka.

Det inlägget du pekade på då var inget försvarande av SD. vilket jag redan då påpekade

Hur tänkte du nu, vem har sagt att folk får mörda? har jag ens skrivit något om det, nej just ja du brukar hitta på lite eget ibland
tror vi pratade om att inte behöva adoptera cacher fram och tillbaka när man delar på Teamkonton
men det glömde nog du att läsa
Citera
2019-10-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Finns nog flera anledningar då han är co till många cacher
men som vanligt så verkar du bara tänka på en sak

Citat:
jag har inte skrivit att SD har loggat in på kontot.
många av cacherna som står under det konto är släppta när det var ett Team konto, och då kanske HD behöver komma åt dom ibland.
MEN det är mer troligt att det är utredarna som loggar in, förstod du nu eller måste jag ta det saktare?

Har jag någonstans skrivit att han är oskyldig?

Det talar för sig självt... du slingrar dig hela tiden men andemeningen är solklar
Citera
2019-10-15, 12:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fattar inte hur du orkar fortsätta med att försöka få det till att SD var berättigad att knoga LWs skalle. Sanningen får vi inte veta, men med tanke på att SD i sin sextörst inte drog sig för att bedra sin fru, så kanske han tog ett nackgrepp för att tvinga henne till att trolla med tungan på hans stav.
Det har jag också funderat över.
Det är annars konstigt att delar av anmälan över framför allt knoggnuggningen är sekretessad till stora delar.
Citera
2019-10-15, 12:38
Medlem
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det gjorde jag för någon vecka sedan, att din slöa hjärna inte är som den ska vet vi om men det ger dig ingen ursäkt att kräva svar på de påståenden du redan fått.

Citat:
Det inlägget du pekade på då var inget försvarande av SD. vilket jag redan då påpekade

Jo det var det, du skrev att det inte fanns bevis för att SD använt våld mot LW, att det var ord mot ord. När det i själva verket finns dokumenterade foton på hennes skador och ett deformerat örhänge.
Där blev du överbevisad men du vägrar tillstå det, istället svamlar du om att örhänget kan ha blivit deformerat under lekar i skogen osv.

Du är inte seriös, inte intelligent och verkligen inte trovärdig på en enda punkt. Ditt enda syfte i tråden verkar vara att med en dåres envishet försvara SD mot allt.
Det har spekulerats om varför, kärlek, idioliserande eller sektförhållande. Det är nu ointreesant, man kan bara konstatera att det inte går att föra en seriös diskussion med dig om någonting.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-10-15 kl. 12:40.
Citera
2019-10-15, 12:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Försöker inte få det till att han var berättigad ty han V A R berättigad, kära Ulanda.
Att du m,fl orkar fortsätta förneka fakta är den enda orsaken till att jag tjatar om den inkorrekta bilden av händelsen.
Förstår du, ke ?

I en sådan här tråd med emotionellt vilsna är det väl bra att någon försöker hålla sig till sanningen?
Ni kan väl starta en tråd med rublik: "Vi som styvnackat vägrar inse sanningen" Så får vi som vill diskutera vad som förevarit mordet störas av barnsligheter.
Citera
2019-10-15, 13:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Inte ens du kan väl påstå att det alltid blir rätt i alla domar. De kanske gjorde en felbedömning här när de lade ner ärendet. Är SD skyldig tycker jag absolut att det kan finnas anledning att titta på hur ärendet har hanterats. Är han skyldig är detta förmodligen ett steg i den stegrande spiral utav hot och trakasserier han utsatte LW för. Vill man rädda personer i samma situation måste man gå in och analysera vart man kan bryta mönstret innan det leder till ett mord.
Det finns inte en domstol som skulle döma SD för misshandel då lagen om nödvärnsrätt är otvetydig på den punkten.
Citera
2019-10-15, 13:22
Medlem
Citat:
Det finns inte en domstol som skulle döma SD för misshandel då lagen om nödvärnsrätt är otvetydig på den punkten.

Det får du naturligtvis tycka.

Skulle vara intressant att höra din åsikt hur man skall stoppa rovdjur som SD, om han nu är skyldig, innan det hela eskalerat till ett mord. I detta fallet har vi ju tunga och grova hot och trakasserier ifrån SD mot LW och där det rimligen borde ha kunnat stoppas genom att få SD i fängelse tidigare. Om man nu vill vara en del utav någon slags lösning förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in