2019-10-14, 19:42
Medlem
Fungerar på Dreambox och Kodi bla.
2019-10-14, 21:49
Medlem
HLM28100s avatar
Chefen kollar på burken och det funkar inte bra. Bilden fryser titt som tätt. Blir väl till att skaffa ett annat abonnemang. Det jag har som bråkar är Sv Kanaler, har haft nu 6 månader och har väl aldrig fungerat fullt ut felfritt. Trist men sant!

Förstår att det kan bli problem men erbjuder man en produkt och tar betalt har man väl rätt att begära leverans av det man har betalat för. Man är ju bäst, skriver man på hemsidan.
Kan man inte leverera får man väl återbetala till sin kunder.
2019-10-14, 22:27
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLM28100
Chefen kollar på burken och det funkar inte bra. Bilden fryser titt som tätt. Blir väl till att skaffa ett annat abonnemang. Det jag har som bråkar är Sv Kanaler, har haft nu 6 månader och har väl aldrig fungerat fullt ut felfritt. Trist men sant!

Förstår att det kan bli problem men erbjuder man en produkt och tar betalt har man väl rätt att begära leverans av det man har betalat för. Man är ju bäst, skriver man på hemsidan.

Funkar inte riktigt så i denna lite tveksamma verksamhet. För att dra det till sin spets, du har ingen garanti på stöldgods. Djungelns lag gäller.

Hoppas du hittar en bättre leverantör. Och att det inte är nånting i dina grejer hemma som gör att det laggar. Buffersize, internetuppkoppling osv.
2019-10-14, 23:53
Medlem
Shommerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
https://siptv.app/mylist/

Hur hittar man sin url?
2019-10-15, 00:00
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shommerino
Hur hittar man sin url?
Den borde du fått ifrån din leverantör.
2019-10-15, 00:08
Medlem
Shommerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Den borde du fått ifrån din leverantör.

Nope... Inget från dem. Då är jag också en i mängden som har problem med just Den leverantören... Tack för svar dock. Så svårt att veta vilken leverantör som är "pålitlig" när man inte är så insatt. Notera "" innan ni kastar syrliga kommentarer. Jag förstår att ingen av dem är något att lita på. Polaren hade samma leverantör innan han kände att han inte behövde så många kanaler. Så jag signade för 6 månader tänkte jag. Ca 3 månader in nu och det har inte funkat sen typ 1 vecka sen...
2019-10-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shommerino
Nope... Inget från dem. Då är jag också en i mängden som har problem med just Den leverantören... Tack för svar dock. Så svårt att veta vilken leverantör som är "pålitlig" när man inte är så insatt. Notera "" innan ni kastar syrliga kommentarer. Jag förstår att ingen av dem är något att lita på. Polaren hade samma leverantör innan han kände att han inte behövde så många kanaler. Så jag signade för 6 månader tänkte jag. Ca 3 månader in nu och det har inte funkat sen typ 1 vecka sen...

håller med dig är mycket besviken på NORDIC IP , hade funkat klanderfritt tills nu o inget svar övh taget nu trots att man provat flera mail till dem.

har som du problem att få min url då dem endast skrev den i chatten på hemsidan när jag signade 1 år .... TRÅKIGT
2019-10-15, 00:42
Medlem
HLM28100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Funkar inte riktigt så i denna lite tveksamma verksamhet. För att dra det till sin spets, du har ingen garanti på stöldgods. Djungelns lag gäller.

Hoppas du hittar en bättre leverantör. Och att det inte är nånting i dina grejer hemma som gör att det laggar. Buffersize, internetuppkoppling osv.

Oki!

Men om det är stöldgods då är jag hälare och som hälare betalar man inte för icke fullvärdigt stulet gods. Har min tjuv sålt stöldgods för senare leverans då gäller det väl att leverera det man sålt och fått betalt för.

Jag gjorde den nerladdningen av Beta programvaran till Z8 vad finns där man kan ändra på för att det skall bli bättre? Buffersize ändrar jag var och hur mycket??

Har Fiber 100/100 Mbit. Får nästan detta mot server i Holland, kanske 80/80 Mbit Ping 40 ms.
2019-10-15, 02:28
Medlem
Citat:

Testade du inte innan du köpte ett helt år? Eller har du köpt ett halvår?
2019-10-15, 02:44
Medlem
Citat:

:-/ De där människorna igen... suck. De är värdelösa scammers och skriver självklart att de är bäst, eftersom de saknar moral. Mer info om dem: (FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)

Vad gäller att teckna annat abonnemang hos en ärlig leverantör, så borde du vänta 2-3 månader för att se vad som sker med alla razzior just nu. Alternativt teckna väldigt kort abonnemang. Det ser nämligen ut som att europeiska polisen fortfarande utreder och stänger ner operatörer.
2019-10-15, 07:03
Medlem
Hej
Jag har turen att de flesta kanaler fortfarande fungerar på Nordic IPTV.
Men som de flesta andra här så får jag ingen kontakt med dom.
Ni som har problem ta kontakt med Viking IPTV så kanske de kan hjälpa er.
Nordic IPTV var återförsäljare till Viking IPTV och de får inte heller kontakt med han, men de kan ha tillgång till kunderna.

Värt ett försök, jag hade turen att de hittade mig.
2019-10-15, 07:14
Medlem
HLM28100s avatar
Inte enkelt när man är gammal i en ny bransch. Var lite fundersam om man fick göra såhär och sökte. Fick ett testabonnemang som var kort 4 tim eller en dag minns inte, fick ett pris på 800,- för ett år (skulle varit 1200,- tror jag) tänkte va f-n jag slår till. Hade köpt boxen lite tidigare valde den som jag uppfattade som bäst, skulle klara allt och fick min första erfarenhet av detta. Många skriver att det är OK när man får hem en färdig blid, när dekrypteringen inte sker hos mig. Jag vet fortfarande inte hur det fungerar men det gäller en massa saker. Men man använder dessa saker ändå.

Fick hem en box, lite annat jox inget mer. Inte hur man installerar, ställer in, fick lägga lite tid på att söka reda på detta, då kom nästa upplevelse alla dessa nya beteckningar, ord, saker som jag inte en drömt om. Har försökt att hitta rätt men när man inte vet vad som är början eller slutet på en sak blir det jobbigt.

All inmatning skall göras med en fjärrkontroll med tecken man knappt kan hitta, men har man tagit "Fan i båten får man ro han i land". Fick uppfattningen att Sv Kanaler kunde detta och skulle hjälpa mig, pyttsan! Hans prio låg på att få betalt, när det var klart sjönk hans intresse för mig. Jag har skrivit till han att service är A och O, hjälp kunderna.

Den som sätter upp en tjänst som hjälper kunder att få rätt på grejorna och kan ge lite tips på hur saker bör göras har en plats på marknaden.

Har kollat marknaden och omdömen, så är min bedömning att det finns många felkällor och alla skyller på alla, uppkoppling, routrar, bandbredd, wifi, kapacitet mm.

Hur vet man vad som är lagligt, om jag köper en tjänst t.ex. ett abonnemang hur skall jag veta att det är lagligt eller inte. Hur vet jag att alla dessa bolag har rätt tillstånd, att man har rätt att distribuera innehållet som man gör, oavsett om dessa heter Sappa, Boxer, IPTV-syd etc.

Det var bättre förr! Sveriges Television kanal 1 och 2 o tv-licens.

Thats it folks!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in