2019-10-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hva annet kan dette være enn avanserte DNA tekniske undersøkelser som må utføres i utlandet? Jeg kan ikke komme på noen andre undersøkelser som kan ta opptil et år OG som kan gi et avgjørende svar. Kanskje man nærmer seg å kunne få framstille en DNA profil f.eks. fra trusselbrevet.
Jeg tenker at de kan ha funnet AE`s DNA på trusselbrevet sammen med TH`s fingeravtrykk
Citera
2019-10-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tenker at de kan ha funnet AE`s DNA på trusselbrevet sammen med TH`s fingeravtrykk

Kan det bortforklares med at han har tatt på overflater med hennes DNA? Så tatt opp brevet?
Citera
2019-10-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Kan det bortforklares med at han har tatt på overflater med hennes DNA? Så tatt opp brevet?
Kanskje, det kommer an på hva han har sagt i avhør og hva evt DNA`et består av.
Citera
2019-10-14, 21:55
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Hun må ha vært så redd ... 😢 hjertet mitt blør når jeg tenker på henne som alle snakker så varmt om. Som ung strålende vakker, en som tok rommet. Utadvendt og sosial. Trivelig.
Citera
2019-10-14, 21:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Just precis. Omstendighetene rundt funnet av det aktuelle DNA'et kan gjøre en identifisering til fellende bevis.

Om bilobservasjonene, jeg tenker at de kan stamme fra vitneavhør og at observasjonene vil være noe unøyaktige, og at politiet har nedprioritert å pusle de sammen. De vet at det ikke finnes noen observasjoner av ukjente GM i dette materialet.

Ja o ja. Hade de aktivt sökt en GM i det materialet av bilar så hade det ju varit prioriterat och rimligen omtalat i media. Så det handlar som mest om negativ bekräftelse: man har redan sin GM på annat håll eller i annan bil, eller förstår att man ska söka denne på annat håll elelr annan tidpunkt, men man kommer vad det lider kanske möjligen snoka reda på de där sista för att tillfredsställa åklagaren och sin egen allmänna nattsömn. Man hoppas förstås att karln ska erkänna, för att spara på oljan, men gör han inte det så har man en kille eller två att sätta på det. Annars tar man en bil om dan efter niokaffet och hinner ändå färdigt till första rättegångsdagen.
Citera
2019-10-14, 22:00
Avslutad
https://www.aftenposten.no/norge/i/ayrO/tina-joergensen-saken-i-syv-punkter

- Jag tänker på "Tina Jørgensen-fallet"...
Citat:
Et funn av barnåler står sentralt i saken: Forskere påviste at barnålene som ble funnet i bagasjerommet på bilen til dendrapssiktedekjæresten, har nøyaktig samme DNA-profil som barnålene fra stedet på Søkelyst derTinaJørgensenble drept, og på sekken i kummen ved Bore kirke der hun ble funnet.
Kan polisen ha hittat botaniskt DNA i skoavtrycken?

- De personliga sakerna till AE, som polisen har hittat i närheten av där polisen menar att AE attackerades...

Kan det vara så att GM har tömt innehållet i AE:s handväska, för att hitta hennes mobiltelefon?
Senast redigerad av Havhest 2019-10-14 kl. 22:11.
Citera
2019-10-14, 22:12
Medlem
Igjen styrker dette parterings-teorien jeg har landet på.

Eksterne funn, biler osv. virker lite prioritert.

VG får opplyst at spesielt undersøkelsene på åstedet regnes som svært sentrale for å kunne løse saken. Her venter politiet svar på tekniske undersøkelser som kan ha potensial til å gi helt avgjørende svar.

Dette kan tyde på at de f.eks har påvist store mengder blod som er vasket vekk, og de forsøker å gjenskape DNA profilen dette stammer fra.

TH kan ha forklart dette blodet stammer fra noe helt annet ved et tidligere tilfelle.

Jeg har sett på flere parterings-saker fra USA, som viser at dette er fullt mulig, og ikke tar så lang tid.

Tapping av kroppsvæsker først, og deretter gå på med bensag til bitene er små nok til å gå i avløpsrøret til toalettet
Senast redigerad av 960 2019-10-14 kl. 22:15.
Citera
2019-10-14, 22:15
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Det vil ikke bevise noe som helst. Huset er naturlig nok fullt av AE og THs DNA. TH har plausibel årsak til å ha berørt brevet, og AEs DNA på trusselbrevet kan forklares med smittekilde eller indirekte via overfallsperson.
Citera
2019-10-14, 22:20
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Igjen styrker dette parterings-teorien jeg har landet på.

Eksterne funn, biler osv. virker lite prioritert.

VG får opplyst at spesielt undersøkelsene på åstedet regnes som svært sentrale for å kunne løse saken. Her venter politiet svar på tekniske undersøkelser som kan ha potensial til å gi helt avgjørende svar.

Dette kan tyde på at de f.eks har påvist store mengder blod som er vasket vekk, og de forsøker å gjenskape DNA profilen dette stammer fra.

TH kan ha forklart dette blodet stammer fra noe helt annet ved et tidligere tilfelle.

Jeg har sett på flere parterings-saker fra USA, som viser at dette er fullt mulig, og ikke tar så lang tid.

Tapping av kroppsvæsker først, og deretter gå på med bensag til bitene er små nok til å gå i avløpsrøret til toalettet

Politiet har gjentatte ganger sagt at de mener AEH ble fjernet fra boligen i bil. Også etter at de endret hovedhypotesen til drap. De har nok en god grunn for antagelsen.
Citera
2019-10-14, 22:22
Medlem
Er det noen som har noen peiling på hvilken størrelse dette badet har(omtrent)?

Er dette et ferdighus noen drar kjensel på?
Citera
2019-10-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det vil ikke bevise noe som helst. Huset er naturlig nok fullt av AE og THs DNA. TH har plausibel årsak til å ha berørt brevet, og AEs DNA på trusselbrevet kan forklares med smittekilde eller indirekte via overfallsperson.

Hva om de har funnet AEHs blod oppå THs fingeravtrykk på trusselbrevet? Eventuelt på konvolutten.
Citera
2019-10-14, 22:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hva om de har funnet AEHs blod oppå THs fingeravtrykk på trusselbrevet? Eventuelt på konvolutten.

Ja, det er en mulighet. Men det burde tatt en uke å få svar på.

De har DNA fra både AE og T fra første stund for sammenligning, og DNA fra blod er veldig enkelt å få fram. DNA rekonstruksjon fra berøring, evnt fra fragment av hår uten rot kan ta tid.
Senast redigerad av Minnimus 2019-10-14 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in