2019-10-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Frågan är om det är en förklaring som kan "accepteras" av utomstående?
Jag gissar att det som står under tuschen påminner om det som har lämnats ut,
att allt är meningslöst osv. Skrivet av svarta tankar och sinnen.
Jag tror det står en ingående förklaring till varför man tog steget. En ganska noggrann redogörelse. Det var meningen att allt skulle sekretessbeläggas pga att mördarna var avlidna och ärendet var polisiärt uppklarat. Men man valde att lämna ut det som var offentligt - och tog sig tiden att granska och maska. Vi får ju en blick in i att det var ett relativt långt brev ändå.
Citera
2019-10-14, 21:28
Bannlyst
Citat:
Frågan är om det är en förklaring som kan "accepteras" av utomstående?
Jag gissar att det som står under tuschen påminner om det som har lämnats ut,
att allt är meningslöst osv. Skrivet av svarta tankar och sinnen.

Det tror inte jag.
Jag tror att den riktiga anledningen är så personlig att utomstående inte har med det att göra.
Sekretessen slår in för att skydda dom anhöriga.
Vilka föräldrar vill redovisa ett barns mentala tillstånd som ledde till en familjs död.
Vi har helt enkelt inte med det att göra.
Finns kanske anledning att anhöriga far illa och mår dåligt om en sån uppgift kommer ut till allmänheten.
Sekretess.
Citera
2019-10-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Av alla barnamord jag läst om har jag absolut minst förståelse för dessa två föräldrar. De är för mig obegripliga pga den långa planeringstiden som de själva berättade om. Inget skedde i all hast i panik. Iskallt. Stackars barn.

Förstår inte hur man kan skada sitt barn överhuvedtaget.
Tror den långa ”planeringstid” kan ha sett så ut att man sa om Moa får ME diagnosen då får det vara slut. Så avvaktade man den. Den dåliga nyheten i december. Det var nog diagnosen. Så efter att ha läst boken tror jag inte att man definitivt bestämde sig tidig under hösten, men att man bestämde att om diagnosen kommer så får det vara slut. Tanken på att något skulle kunna bli bättre igen - fanns inte. Att hjälp gå att få - inte heller. Bäcksvart. Total förvrängd verklighetsuppfattning. Någon hade behövds för att ta föräldrarna ur det.
Citera
2019-10-14, 21:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror det står en ingående förklaring till varför man tog steget. En ganska noggrann redogörelse. Det var meningen att allt skulle sekretessbeläggas pga att mördarna var avlidna och ärendet var polisiärt uppklarat. Men man valde att lämna ut det som var offentligt - och tog sig tiden att granska och maska. Vi får ju en blick in i att det var ett relativt långt brev ändå.

Jag tvivlar på att det står något som gör att "polletten trillar ner".
Citera
2019-10-14, 21:32
Medlem
Citat:
Jag tvivlar på att det står något som gör att "polletten trillar ner".
INGET kan få nån pollett att trilla ner. Men kanske förstå mer än man gör nu kanske? Även fast man inte förstår.
Citera
2019-10-14, 21:39
Bannlyst
Jag tror inte heller att det står något avgörande under tuschet som sätter föräldrarnas beslut i ett helt annat ljus.
Citera
2019-10-14, 21:43
Bannlyst
Citat:
INGET kan få nån pollett att trilla ner. Men kanske förstå mer än man gör nu kanske? Även fast man inte förstår.

Om man leker med tanken, finns det något som gör att du hade kunnat förstå deras beslut mer? Det enda som jag kan förstå att man fattar ett sånt här beslut tillsammans är psykisk sjukdom hos bägge föräldrarna.
Citera
2019-10-14, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Svaret finns där...
Under den svarta tuschen på avskedsbrevet.
Där finns den riktiga förklaringen till detta.
Av nån anledning kan man inte visa den.
Men den finns där under tuschen.

Svaret är kanske 42?
Citera
2019-10-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om man leker med tanken, finns det något som gör att du hade kunnat förstå deras beslut mer? Det enda som jag kan förstå att man fattar ett sånt här beslut tillsammans är psykisk sjukdom hos bägge föräldrarna.
Det finns massor av förklaringar jag skulle kunna förstå. Men jag skulle aldrig kunna försvara handlingen. Never. Ever.
Citera
2019-10-14, 21:50
Medlem
Citat:

Huvudsaken är att de anhöriga förstår.
Citera
2019-10-14, 22:01
Bannlyst
Det kanske finns en annan anledning till att avskedsbrevet maskades.
Tänk om det stod såhär.....

Till den det berör.

Tjena.
Detta kanske låter lite konstigt men vi var två fullt mentalt friska människor som ville mörda våra barn och sen ta livet av oss.
Vi vet egentligen inte riktigt varför men vi fick för oss det tidigare under hösten.
Ja, vi vet att det kan ses som lite konstigt men nu var det så att ungarna inbillade sig att dom var sjuka och vi orkade inte lyssna mer på deras tjöt.
Nä, det fick räcka nu... så anledningen till detta var barnens sjukdomar.
Kan ses som en dålig anledning då vi hade lyckats lura till oss en hem-undervisning, knyta till oss sveriges främsta expert i barnens inbillade sjukdomar och precis skulle få en personlig assistent till ungarna.
Men ungarnas gnäll över sina inbillade sjukdomar gjorde att jag och Oskar inte fick ett liv i egentlig mening.
Nu sitter visserligen Oskar lite halvfull i soffan och slumrar men jag lovar att vi har fattat detta beslutet gemensamt och i samförstånd.
Jaa, nää vet inte riktigt vad mer jag kan plita ner på detta papper.
Ja ja, då vet ni i alla fall.
Senast redigerad av Avd.9 2019-10-14 kl. 22:10.
Citera
2019-10-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det kanske finns en annan anledning till att avskedsbrevet maskades.
Tänk om det stod såhär.....

Till den det berör.

Tjena.
Detta kanske låter lite konstigt men vi var två fullt mentalt friska människor som ville mörda våra barn och sen ta livet av oss.
Vi vet egentligen inte riktigt varför men vi fick för oss det tidigare under hösten.
Ja, vi vet att det kan ses som lite konstigt men nu var det så att ungarna inbillade sig att dom var sjuka och vi orkade inte lyssna mer på deras tjöt.
Nä, det fick räcka nu... så anledningen till detta var barnens sjukdomar.
Kan ses som en dålig anledning då vi hade lyckats lura till oss en hem-undervisning, knyta till oss sveriges främsta expert i barnens inbillade sjukdomar och precis skulle få en personlig assistent till ungarna.
Men ungarnas gnäll över sina inbillade sjukdomar gjorde att jag och Oskar inte fick ett liv i egentlig mening.
Nu sitter visserligen Oskar lite halvfull i soffan och slumrar men jag lovar att vi har fattat detta beslutet gemensamt och i samförstånd.
Jaa, nää vet inte riktigt vad mer jag kan plita ner på detta papper.
Ja ja, då vet ni i alla fall.

Kära Avd.9, med all respekt. Nej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in