2019-10-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blir det ingen ny omhäktning så lär den komma 24e oktober. Det är det datum åklagaren har meddelat.
Omhäktning lär det bli aldrig att en mordutredning tar två månader.
Citera
2019-10-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Omhäktning lär det bli aldrig att en mordutredning tar två månader.

Tror jag också, så jag sätter inte så stort hopp till att vi får veta mer den 24e.
Citera
2019-10-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Finns nog flera anledningar då han är co till många cacher
men som vanligt så verkar du bara tänka på en sak

Det är ju inte SD själv som loggat in då han har restriktioner. Idiot.
Som vanligt talar du utan att kunna tänka och utan att tillföra någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Varför tror du Energ*z*r försvarar en MGM som antagligen har dödat vår vän L* ena ?
Mystiskt ...

Nu kommer frågan som jag funderat över länge - kan det vara så att en del personer tyckte det var skönt att L* ena försvann ? 😯💧

Urrrk

Jodå, kaninen är ju god vän med SD, de har umgåts flitigt efter mordet.
Antingen har kaninen en djup förälskelse i SD eller så tyckte han det var skönt att LW mördades, eller bådadera.

Nej det krävs en speciellt sjuk hjärna för att ständigt försvara ett otrohet kräk och en mördare.

Men du kan vara förvissad om att det är långt fler som saknar och sörjer LW, än de som beter sig som tex Pet*r N*rén och JG.
Citera
2019-10-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Varför tror du Energ*z*r försvarar en MGM som antagligen har dödat vår vän L* ena ?
Mystiskt ...

Nu kommer frågan som jag funderat över länge - kan det vara så att en del personer tyckte det var skönt att L* ena försvann ? 😯💧

Urrrk

Det är väl ingen som försvarar någonting. Är du helt från vettet människa? Vad gör man ens här om man inte är öppen för spekulationer och teorier? Sitta och basunera ut sin bestämda åsikt vecka ut och vecka in. Den som funderar lite alternativt, det går ICKE för sig. Inskränkta sjuka individer....fascinerande!
Citera
2019-10-14, 20:18
Medlem
Så här tror jag det blir, en omhäktning till sen kommer j
SD döms till 18 års fängelse ev 16 år, beroende på vad FUB säger, uppsåt!!! Kan också bli livstid, men SD är ostraffad, inte varit i klammeri med rättvisan mm mm..
Där ligger det straffet till 100%
Vad jag tycker personligen så vill jag att mördare ska sitta livstid .. Såå hejdå SD för den här gången och hälsa grabbarna på Kumla, mördare av kvinnor står inte allra högst upp på hierarkin och det lovar jag honom att det kommer han få veta)
Citera
2019-10-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg av Rosenrasande från den 4/9 -18.

TM är alltså aktiv inom geocaching, så mycket möjligt att
han och LW kan ha träffats, och/ eller varit bekanta.

Han är numer bara vän med 2 davidsson. HD och en B davidsson
Citera
2019-10-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Så här tror jag det blir, en omhäktning till sen kommer j
SD döms till 18 års fängelse ev 16 år, beroende på vad FUB säger, uppsåt!!! Kan också bli livstid, men SD är ostraffad, inte varit i klammeri med rättvisan mm mm..
Där ligger det straffet till 100%
Vad jag tycker personligen så vill jag att mördare ska sitta livstid .. Såå hejdå SD för den här gången och hälsa grabbarna på Kumla, mördare av kvinnor står inte allra högst upp på hierarkin och det lovar jag honom att det kommer han få veta)

Det som talar för livstid är tidpunkten, tillvägagångssättet och den glatta fasaden efteråt, helt bekymmerlös.
Samhället måste skyddas från sådana psykopater.
Ja hejdå SD men HD?
Citera
2019-10-14, 22:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Han är numer bara vän med 2 davidsson. HD och en B davidsson

Vän på fb eller irl?

Ska man (borde) tolka detta som att HD har blivit av med sin misstankegrad?
För det vore väl ändå konstigt om han ännu är vän med en skäligen misstänkt mördare? Och då är han ju utredare i Örebro.

Eller kan han ha avsagt sig uppdrag att utreda i detta ärende då detta vore jäv?

B Davidsson, är detta ett barn?
Minns inte namnen på Davidssons döttrar.
Citera
2019-10-14, 22:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När du skriver på det viset, då hör man att det inte låter klokt att knoggnuggningen är befogad. Det låter ju helt galet att en knoggnuggning kallas ett visst tvång!

Nej, knoggnuggning är misshandel.

Jag tror faktiskt inte att SD gick med på den beskrivningen, utan det är LWs berättelse. Det skulle inte förvåna mig om hans version är en annan. I Expressen (och NA) framgår att berättelserna går isär. Ett visst tvång, skriver åklagaren var befogat för att avvisa LW från bilen.

Från Expressen:

"Enligt henne började misshandeln med ett gräl när de satt tillsammans i mannens bil. Han la då sin högerarm om henne och drog ner hennes överkropp i ett hårt och smärtsamt grepp.

Medan Lena Wesström var fast i greppet gnuggade han sina knogar mot hennes huvud, enligt anmälan."

[...]

"I sitt beslut skriver han att det inte går att bevisa att den misstänkte mannen gjort sig skyldig till brott baserat på det material som framkommit under utredningen.

Uppgifterna om vad som ska ha hänt ”skiljer sig delvis åt och ingen sida kan anses på ett avgörande sätt mer trovärdig”, skriver åklagaren och lägger till att den misstänkte: ”haft en rätt att avvisa målsägande från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång
."

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/

Knoggnuggning är väl något som typiskt tonårskillar främst håller på med mot varandra.
Citera
2019-10-14, 22:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
När du skriver på det viset, då hör man att det inte låter klokt att knoggnuggningen är befogad. Det låter ju helt galet att en knoggnuggning kallas ett visst tvång!

Nej, knoggnuggning är misshandel.

Jag tror faktiskt inte att SD gick med på den beskrivningen, utan det är LWs berättelse. Det skulle inte förvåna mig om hans version är en annan. I Expressen (och NA) framgår att berättelserna går isär. Ett visst tvång, skriver åklagaren var befogat för att avvisa LW från bilen.

Från Expressen:

"Enligt henne började misshandeln med ett gräl när de satt tillsammans i mannens bil. Han la då sin högerarm om henne och drog ner hennes överkropp i ett hårt och smärtsamt grepp.

Medan Lena Wesström var fast i greppet gnuggade han sina knogar mot hennes huvud, enligt anmälan."

[...]

"I sitt beslut skriver han att det inte går att bevisa att den misstänkte mannen gjort sig skyldig till brott baserat på det material som framkommit under utredningen.

Uppgifterna om vad som ska ha hänt ”skiljer sig delvis åt och ingen sida kan anses på ett avgörande sätt mer trovärdig”, skriver åklagaren och lägger till att den misstänkte: ”haft en rätt att avvisa målsägande från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång
."

Jag tänker ju att principiellt skulle SD haft rätt att sonika dra LW ut ur bilen även om det innebär att hon skulle få blåmärken på armar eller ben beroende på var man drar. Knoggnuggningen orsakar inte värre kroppsskada, snarare tvärtom. LW kunde enbart visa upp en rodnad i hårbotten, strax efter hon hade blivit knoggnuggad, det dröjde bra länge innan SD ens förhördes så det fanns gott om tid för rodnaden att utvecklas till blåmärken, om det hade blivit blåmärken. Men det blev väl inte mer än en rodnad som satt i förhållandes kort tid.
Citera
2019-10-14, 22:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tänker ju att principiellt skulle SD haft rätt att sonika dra LW ut ur bilen även om det innebär att hon skulle få blåmärken på armar eller ben beroende på var man drar. Knoggnuggningen orsakar inte värre kroppsskada, snarare tvärtom. LW kunde enbart visa upp en rodnad i hårbotten, strax efter hon hade blivit knoggnuggad, det dröjde bra länge innan SD ens förhördes så det fanns gott om tid för rodnaden att utvecklas till blåmärken, om det hade blivit blåmärken. Men det blev väl inte mer än en rodnad som satt i förhållandes kort tid.

Jag uppfattar det som att polisen fotograferade skadorna direkt när de kom hem till henne samma kväll.

"Två polisassistenter beordras till en adress där trebarnsmamman Lena Wesström släpper in dem.

Enligt henne började misshandeln med ett gräl när de satt tillsammans i mannens bil. Han la då sin högerarm om henne och drog ner hennes överkropp i ett hårt och smärtsamt grepp.

Medan Lena Wesström var fast i greppet gnuggade han sina knogar mot hennes huvud, enligt anmälan.

För att styrka berättelsen fotograferades hennes skador som uppkommit under den misstänkta misshandeln, vilka upptar hela åtta sidor i förundersökningen."

Citera
2019-10-14, 22:38
Medlem
Citat:
Inte osannolikt att det har samband med förhör osv som pågår och utredarna kanske går in och kollar?

Ja så kan det såklart vara, och det låter troligast. JG och HD kan säkert logga in där men de verkar snarare bekymmerslösa hur de agerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in