2019-10-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det finns teknisk bevisning som är avgörande, hur kommer det sig att han
fortfarande är ute å ränner i så fall?

Så vitt jag vet så är ÅK skyldig att gå till domstol om det finns avgörande bevisning.

Jag tar uppgiften med en stor skopa salt.

Va det du som kom med uppgiften om "hörvittnet", någon som hört personer
prata, gåendes ner mot planket?

Vet du hur det ligger till med "bilbärgarvittnet", han som såg en
person på motorvägen och som enligt uppgift larmade 112 om händelsen?

Jag skrev inte att åklagaren hade teknisk bevisning vid tillfället. Utan att vid en kommande rättegång så blir den tekniska bevisningen avgörande för att kunna fälla en gärningsman.

Jag nämnde i tråden tidigt att det fanns ett vittne som hört samtal mellan en man och en kvinna vid den aktuella tidpunkten för mordet. Och det var röster som kom från det hållet bostaden ligger och i riktning mot bullerplanket.

Det finns även åtminstone ett vittne som såg en person röra sig från fyndplatsen österut parallellt med motorvägen vid samma tidpunkt som man hörde skrik.
Citera
2019-10-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Påstår du att du/ni förhören avslöjat (konfronterat) uppgifterna om nyckelvittnet och om att mördaren befann sig utanför LWs bostad till MGM ?

SDs förklaring på "konfontrationen" var väl att det inte var han?

Eftersom ett nyckelvittne är ett vittne vilket i en rättegång förväntas avgöra skuldfrågan var det kanske lite obetänksamt att upplysa MGM och FB både om det och att mördaren väntade utanför bostaden?

Tidsaspekten i dina poster förutsätter väl att nyckelvittnet härstammar från den första och inte den senare dörrknackningen givet att avslöjandet till den misstänkte mördaren kom i ett tidigt skede av utredningen.

När du trasslat inte dig i flera motsägelsefulla inlägg om din trovärdigjet så helgarderar du dig undertill att du (kanske?) av utredingsskäl lagt it villospår. Trovärdigt till envar att avgöra.

Så den verklighetsfrånvända svansen som från trådens början tagit dina ord som sanning får nu veta att det kanske är desinformation i avsikt att vilseleda för att få fram information ?

Är det desinformation så faller väl också den uppenbara faran vittnet utsatts för genom att lätt bli identifierad av MGM, eller?

Det går inte att läsa på annat sätt än att du medger att det inte går att lita på det du delgett tråden.

Tänk om SD slirat så mycket på sanningen

Jag kan inte säga så mycket om dina teorier, men så mycket kan jag bekräfta att ingenting har varit till skada för utredningen.
Citera
2019-10-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Här var det snabbt marscherat. Från att det var ledningsgruppen som bestämde vem som arbetade med ett fall, till att konfrontera ett vittne i förhör.

Vi vet inte alls var i polishuset MV befinner sig. Det kan vara allt från yttre tjänst, administrativa sysslor till lokalomvårdnadshygien.

Ni tror väl ändå inte att en utredare i ett mordfall ser som sin främsta uppgift att informera Flashback, som t ex fallet i Laxå häromdagen.

Det visare väl snarare att användaren får lite information om det mesta som händer i Örebro med
omnejd.

Ler åt din tolkning av vad jag skriver, vill man så kan man alltid välja att ta in det man själv vill få ut av en text.
Citera
2019-10-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Är även väldigt nyfiken på att dina tankar idag, men har givetvis förståelse om du inte vill/kan delge också. Av uppenbara skäl.

Jag kan säga att det jag skrev som du citerade, står jag fast vid fortfarande. Så det är ingenting som jag tagit del av som ändrar min inställning till HD.
Citera
2019-10-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag skrev inte att åklagaren hade teknisk bevisning vid tillfället. Utan att vid en kommande rättegång så blir den tekniska bevisningen avgörande för att kunna fälla en gärningsman.

Jag nämnde i tråden tidigt att det fanns ett vittne som hört samtal mellan en man och en kvinna vid den aktuella tidpunkten för mordet. Och det var röster som kom från det hållet bostaden ligger och i riktning mot bullerplanket.

Det finns även åtminstone ett vittne som såg en person röra sig från fyndplatsen österut parallellt med motorvägen vid samma tidpunkt som man hörde skrik.

Vad jag i nu-läget känner till är följande sagt, att det kan bli mycket svårt att få SD👤fälld för mordet på LW👤 då man fortfarande har svårigheter att kunna binda den nu mordanklagade direkt till den då aktuella brottsplatsen bakom bullerplanket, det vill säga, för en kommande dom i detta fallet, krävs det att den mordanklagade kan bevisas skyldig utom rimligt tvivel, KammarÅklagaren Åsa Hiding kan få problem i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-10-13 kl. 23:31.
Citera
2019-10-13, 23:36
Medlem
Citat:
Jag kan säga att det jag skrev som du citerade, står jag fast vid fortfarande. Så det är ingenting som jag tagit del av som ändrar min inställning till HD.

Hur ser du på chanserna att fallet kommer lösas och finns det något som kommit fram som gjort dig förvånad under den senaste tiden?
Citera
2019-10-14, 00:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Så du tror att hon troligen inte är skyldig, trots att hon är skäligen misstänkt (om hon ännu är det vill säga)? Inte heller att hon döljer något medvetet?
Citera
2019-10-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kanske är lite tidigt att spekulera kring överklaganden av eventuella domar. Vad jag vet har åklagaren Åsa Hiding ännu inte bestämt sig för om hon ens kommer att väcka åtal. Det kanske är på tiden att hon gör det nu.
Är det som vanligt din egna slutsats eller kan du styrka det påståendet?

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är ju en jäkla soppa, det är bara att hoppas att ÅH får ihop
till ett åtal, då kanske vi får lite fakta, och i bästa fall en dömd mördare.
Tyvärr så lutar det åt att det är mer hopp än tro när det gäller
en dömd mördare, min åsikt.

Men det kan ju ändra sig snabbt, får hoppas på det.
Here we go again. Glaset är halvtomt.
Jag tror att ÅH har full kontroll och kommer få SD inlåst under en betydande lång tid.
Citera
2019-10-14, 04:21
Medlem
Citat:

Visste det så.
Finns det dna från gärningsmannen under brottsoffrets så är det stark teknisk bevisning.
Blodbesudlingar är också teknisk bevisning.
Vi har skickliga kriminaltekniker och de på NFC är skickliga också.
Vittnen ska hört av sig eftersom också till polisens utredare allt eftersom.
Det ser positivt ut tycker jag .
Han sitter bra där han sitter nu den misstänkte SD i sin häktescell.
Citera
2019-10-14, 15:23
Medlem
Vad har hänt med tråden?
Har alla blivit inlåsta
Citera
2019-10-14, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vad har hänt med tråden?
Har alla blivit inlåsta

Elva timmars uppehåll.
Mycket märkligt.
Men det har varit mycket gnabb på senaste tiden och väldigt lite nyheter.
Varken på den rättsliga sidan, media eller geoacahingloggarna.

Det känns som man bara sitter och väntar på att något ska hända...
Men det händer inte.
Citera
2019-10-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Elva timmars uppehåll.
Mycket märkligt.
Men det har varit mycket gnabb på senaste tiden och väldigt lite nyheter.
Varken på den rättsliga sidan, media eller geoacahingloggarna.

Det känns som man bara sitter och väntar på att något ska hända...
Men det händer inte.

Har du missat att det är älgjakt😉.

Många vill nog ha lite fakta, det blir en jäkla
massa gissningar å trådsaningarna har duggat
tätt sista tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in