Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Dom flesta inläggen i helgen (även mina egna) har varit från nick som inte har gillat Högis bok.
Därför var det intressant att läsa ett inlägg från nån som tyckte den var bra och argumenterade för det.
Självklart håller jag inte med dej, men det var ändå intressant att läsa hur någon kan tycka precis tvärtom, och se boken som "nån form av sanning"
Tack för ditt inlägg.
Jag har läst två av dina citeringar (tack för länk) och hennes skrivsätt, hennes sjuka beteende att bete sig som en hyena säger allt.
Läste om läkaren och gnäll på fb.
Jag kan än mer förstå att det varit problem där hon dragit fram i mediavärlden.
Krimtråden i abok öppnas för att EH gett ut en bok.
EH är av kalibern att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet i sann narcissistisk anda.
Bloggen om Bjärred är som ett ode över när journalistik är som sämst så att boken var dålig var enkelt att förutse:
Exakt ALLT är konspirationer och lögner härifrån.
EH har använt tråden till fullo som uppslag till manus;
Sen har kärringen mage att gnälla på fb.
Double standards.
Hoppas nån som är väl insatt i ärendet sänker henne till fotknölarna offentligt.
Ser nu att en av de som kliat EH på ryggen som alter ego anser att boken kan ses som ett slags monument över barnens minne. Höjer EH och sparkar på anhöriga och vänner.
Att inte vilja exploatera barnen är ett val från anhöriga och vänner.
Barnen är tillräckligt kränkta och dissekerade här om allt från konstant misstro gällande sjukdom till incest.
Höglund är absolut inte den rätta att återge barnen överhuvudtaget,
oavsett om det vore positivt:
Hon har klart och tydligt beskrivit att boken var tänkt som ett scoop på sin blogg.
Att göra scoop på sjuka och mördade barn är väldigt fjärran från moral och empati.
Hon har uppenbart inga skrupler.
Måtte barnen få vila i frid nån gång och anhöriga få komma till ro.
Från avdankade journalister som profiterar på Moa och Agnes.