2019-10-14, 08:27
Medlem
Gillar att Bolund tjatar om mer pengar till psykiskt sjuka unga. Säger en del om deras kärnväljare.

Sluta med eran domedagspropaganda och familjesplittringspolitik istället så får vi garanterat fler lyckliga unga
Citera
2019-10-14, 08:32
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Delen att MP:s språkrör skulle ha strålat som solen tvivlar jag någon utanför mediahusen så.
Men det är klart, jämnför man med de tidigare katastroferna så framstod han faktiskt sund och balanserad, däremot väldigt passiv och inte övertygande för 5 öre.
Jag hittar bara att det gick "lite bättre" för Bolund än för Sabuni och med tanke på hur illa Mellin tycker att det gick för Sabuni är det knappast att klassas som bra.
Citera
2019-10-14, 08:36
Moderator
Tinuviels avatar
På stödsidorna för de afghanerna rasar de över att Nyamko Sabuni sade "män utan skyddsskäl" och Ebba Busch Thor "ensamkommande män" om deras skyddslingar.
Citera
2019-10-14, 08:38
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det är helt självförvållat. Partiet och Löfven har prioriterat makten framför allt. De har ju faktiskt fått exakt vad de ville. Att priset kommer bli enormt högt i längden har de endast sig själva att skylla för.
Självklart var mitt inlägg skrivet med en hel del skadeglädje. Men ändå. Ändå. Fan, jag är ändå ganska blödig av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Sludder är inte ett nödvändigt kriterium.

Löfvén uppvisade blanka ögon, var stundvis totalt frånvarande (närmast apatisk), mumlade tyst för sig själv, vinglig i efterintervjuerna.
Han verkade vara helt död inuti. Han vet om att den här uppgörelsen är döden själv för han och hans parti men verkar inte kunna göra nåt. Ibland tar han ton och skäller nåt rasistnazistfascistiskt men då griper Miljöpartiet tag i kopplet och drar hårt och så blir han en snäll vovve igen. Miljöpartiet är Sveriges i särklass farligaste parti.
Senast redigerad av coreyhartfanclub 2019-10-14 kl. 08:45.
Citera
2019-10-14, 08:51
Medlem
Undrar om SD går om S efter denna debatt?
Citera
2019-10-14, 08:52
Medlem
Jag tyckte till skillnad från Melin inte att det gick särskilt dåligt för Sabuni. Tittarna verkar inte ha gjort det heller. Hon fick betyget 2,64, visserligen näst sist men obetydligt efter Lööf och Sjöstedt (båda 2,67) och hästlängder före jumbon Bolund (2,16). Då ska man även betänka att hon inte har uppbackning av några kompispartiers väljare någonstans. Hon har sina c:a 4,5% väljare, för att få ryggdunkar från nån annan utanför det måste hon jobba hårt. Därför indikerar siffran 2,64 snarare att hon klarade sig överraskande bra.

Det mesta hon sa var trots allt ganska rimligt. Sen får hon jobba på självförtroendet och karisman. Men sämst var hon absolut inte.
Citera
2019-10-14, 08:54
Medlem
Haha... svensk metadebatt rullar vidare.

https://www.expressen.se/nyheter/ulf-kristersson-fel-att-kalla-sd-rasister/
Kristersson: Fel kalla SD rasister - Löfven kräver besked
Moderatledaren Ulf Kristersson vill – till skillnad från sin företrädare Anna Kinberg Batra – inte beskriva SD som ett rasistiskt parti.
– Jag har slutat med sånt där. Jag tror vi får lägga av med såna där etiketter, sa han till Expressen efter söndagens partiledardebatt i SVT – då SD:s rötter åter hamnade i fokus.
Från statsminister Stefan Löfven (S) låter det dock annorlunda och nu kräver han besked av M-ledaren, som han menar helt bytt inställning till SD.
– Tycker man fortfarande att det är ett parti som erbjuder en osäker och farlig väg, eller är det något som har hänt?
Citera
2019-10-14, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Förstår inte varför V gnäller på regeringen när de stödjer deras politik. V kan fälla regeringen vilken dag de vill. Jonas Sjöstedt är riktigt patetisk som tror att han både kan stödja och angripa regeringen.

Ändå har han skam i kroppen och stå där och tjuta otidigheter mot andra i debatten. Sjöstedt släpper fram den politik han angriper och låtsas sedan inte om det.

Det sägs redan - tio timmar efteråt - att sämre framträdande än det statsministern ärade sitt parti och väljare med i går i SvT, går inte att åstadkomma.

Men jag anser att Sjöstedts uppenbarelse var värre. Sin vrede över att vara en fullständig politisk nolla som förrått sitt parti och sina väljare öste han över sina politiska motståndare. Löfvens enda positiva tillgång är hans återhållsamhet och hyggliga ton och det skall han dock ha en eloge för.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-10-14 kl. 09:08.
Citera
2019-10-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
Gillar att Bolund tjatar om mer pengar till psykiskt sjuka unga. Säger en del om deras kärnväljare.

Sluta med eran domedagspropaganda och familjesplittringspolitik istället så får vi garanterat fler lyckliga unga

Spot on!
Han sa dessutom att det är klimatångest som är det stora problemet bland unga med psykisk ohälsa.
Jag tar mej för pannan och finner det obegripligt hur man får stå och säga så mycket skit utan att bli ifrågasatt!!!
Citera
2019-10-14, 08:58
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Yes. Igår sprattlade inte marionettdockan Sjöstedt efter Löfvens rörelser. Löfven fick istället hugg från extremvänstern och hade inget stöd i rookien Per Bolund, MP. Det blev för mycket för Löfven som i det närmaste blev stum i flera lägen och tvingades falla tillbaka till inövade mantran såsom ”vi tillför reschuscher” istället för att svara på anklagelserna. Riktigt bottennapp. För S egen skull måste de hitta någon ny företrädare. Kanske Dampberg.
Det var bara Lööf som lojalt stod vid Löfvens sida och försvarade budgeten, samtalen om kriminalpolitiken och Jöken.
Hon är kedjad till Löfven nu, har inget spelrum längre.
Euforin över att hon manövrerat bort sd från inflytande har falnat för länge sen.
Citera
2019-10-14, 09:00
Medlem
I VARENDA en sådan här debatt som SVT gör så ställer dem alltid i början partiledaren för socialdemokraterna (i detta fall Löfvén) och partiledaren för moderaterna (Kristersson) mot varandra i en längre debatt innan allt sätter igång.

Jag förmodar att det är för att dessa är de två största partierna i Sverige.

Moderaterna hänger i en skör tråd. När vågen kommer falla över till SDs fördel, när de blir tvåa och sedan störst, kommer de då få börja debatterna undrar jag?

Det kommer vi få se! Eller kommer SVT lägligt göra om något då.
Citera
2019-10-14, 09:01
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag brukar tycka att Jonas Sjöstedt är bra i sådana här debatter, men den här gången slog det över och han framstod som aggressiv och övertänd.

Tror han jagas en del internt och därför var jagad att dels göra en bra insats, dels markera hur långt till vänster han står och att vänsterpartiet ÄR i opposition.

Vad gäller det sista kommer beslutet att släppa fram regeringen Löfven och 73-punktsprogrammet att jaga honom.

Det som är tydligt hos Sjöstedt är att han har problem vad gäller migrationsfrågan. Han inser att en mycket generös invandringen är det som lockar hans kärnväljare men som medför att hans parti knappast lär växa. I debatten med Sabuni blev det ju mest fokus på dåliga villkor vad gäller arbetskraftsinvandrare. Det ger möjligen lite arbetarklassväljare men det är ju inte mycket till migrationsfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in