2019-10-14, 01:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
En sak är säker. SD kommer fortsätta öka då ingen verkar vara överens.
Citera
2019-10-14, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Absolut.

Och kvällens debatt visade tydligt att vindarna har vänt. Fick det enbart till tre "högerextrem"-attacker mot Åkesson. Rekordfå.

Kristersson ville inte distansera sig från SD. Ej heller KD.

Det är tydligt att SD är det "stora" partiet numera. Räcker att se på partiledarnas kroppsspråk i studion.Ingen vågar attackera SD på det sätt man gjort tidigare. Lite? Ja, men inte på långa vägar på samma sätt som förr. Man är smärtsamt medvetna om att SD är folkets parti numera.
Citera
2019-10-14, 01:21
Medlem
Fruktansvärt tråkig debatter. Även om Åkesson säger bra saker är han inte alls lika slagkraftig som förr. Jag hoppas verkligen Åkesson kommer tillbaka till sitt forna jag.
Citera
2019-10-14, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killar-kan
Fruktansvärt tråkig debatter. Även om Åkesson säger bra saker är han inte alls lika slagkraftig som förr. Jag hoppas verkligen Åkesson kommer tillbaka till sitt forna jag.

Han bör gå i kurs hos Kasselstrand och Ahl =)
Citera
2019-10-14, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killar-kan

Ska SD bli största parti och nå en bredare massa så kan han inte vara lika hård i sin retorik som förut. Så som han debatterar nu är helt rätt väg att gå.
Citera
2019-10-14, 01:37
Medlem
PK-befriads avatar
Kom de överens om att kasta PK-packet överbord och segla mot en ljusare (ljushyad) framtid?
Citera
2019-10-14, 01:39
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Varje gång jag ser Löfven live måste jag nypa mig i armen och säga, "jo, han är landets statsminister"

Vi kan ju trösta oss med att Stefan Löfven går till historien som Sossarnas sista Statsminister
Citera
2019-10-14, 01:44
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
S har tappat varannan väljare sedan Perssons dagar. Det är enorma tapp.
Senaste tidens OU visar att den trenden fortsätter.

Nästa val hamnar de under 20%. Speciellt med tanke på det nystartade muslimpartiet, som kommer ta en jätteandel av S' väljare.

Exakt Och de är fullt medvetna om varthän det barkar !

Råttorna ( Wallström ) lämnar som bekant det sjunkande skeppet först
Citera
2019-10-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Eh vad menar du? Pga denna debatt? Hur många svenskar tror du på allvar sitter och ser på skiten? De skulle kunna sitta och pilla sig i naveln under hela debatten och ingen skulle reagera bortsett från en massa högljudda flashbackare som gillar att plåga sig själva genom att "hänga med" trots att det är helt slöseri med tid. Det är samma skit varje gång.
Senast redigerad av Patch1 2019-10-14 kl. 01:56.
Citera
2019-10-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Eh vad menar du? Pga denna debatt? Hur många svenskar tror du på allvar sitter och ser på skiten? De skulle kunna sitta och pilla sig i naveln under hela debatten och ingen skulle reagera bortsett från en massa högljudda flashbackare som gillar att plåga sig själva genom att "hänga med" trots att det är helt slöseri med tid. Det är samma skit varje gång.

Man skall varken underskatta eller överskatta betydelsen.

Debatterna har miljonpublik enligt MMS.
Citera
2019-10-14, 02:06
Medlem
Busch Thor visade hur dum hon är...

Citat:
Menar du att Sverige skulle bli rasistiskt om vi får makten?

Var det en retorisk fråga?

Ja, ett lands anseende präglas av dess ledare och deras politik. Trump, Erdogan som hotar med att skicka 4 miljoner flyktingar till Europa om vi kritiserar hans beslut om att invadera Syrien, Orban för att nämna några. Italien som vägrar släppa in människor i nöd om inte EU-länder tar emot flyktingar. KDs collusion med SD. Busch Thors misplaced indignation.
Citera
2019-10-14, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Man skall varken underskatta eller överskatta betydelsen.

Debatterna har miljonpublik enligt MMS.

Ja jo tjena. Hade svenskarna haft förmåga att reagera hade de gjort så för senast ett decennium sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in