Citat:
Ursprungligen postat av
sitinchair
Nej, jag håller en privatperson till högre standard. Själv trodde jag alltid något bättre om människor i allmänhet, men när jag utsatt mig för dom, så har jag nu sett annorlunda.
En tidning vill sälja dig något. En god privatperson vill dig väl, och säger något som gör ditt liv bättre. Många verkar vilja agera som fox new, men det jag menar är att dom ska vara mer tydliga med det dom vill främja.
Det jag får fram är att allt på flashback bara är trams. Vill man främja nationalism, men ser att dom som gör det är fjantiga, känner man något negative gentemot dessa istället. Flashback har nog fått svenskarna att se illa ut.
Hur som helst. OnT. Kommer ihåg att jag sett video på intervjun.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lALwny/klagar-pa-kebabflackar--nu-vill-finkvarteret-vraka-restaurangen
Dom vill vräka stället, och då måste anmäla kebabstället.
Dom klaga om ljud på nätterna, men ägaren av restaurangen sa att
dom hade slutat med det, och frågat om det hade blivit bättre. Hyresvärden sa nej. Får dom ingen positiv feedback från ändringen finns det ingen mening med att ändra på sig.
Om det är så "dåligt" där, så gör man en anmälan. Väktarna får lyssna, och göra anteckningar. Är det som dom säger, blir dom vräkta. Svårare än så är det inte. Min white trash granne har ej blivit utslängd. Har ingen sympati för dessa.
Du gör logiska felslut. Du hävdar olika dygder som vad du anser att en god människa ska hålla. Det finns inget som varken kräver eller säger att en person vill eller ska vara det.
Huruvida din granne har besittningsrätt eller inte, är fullständig oväsentligt. Men vill du ha mer anekdotisk bevisföring, så fick vi i huset verkstaden på bottenplan att inte ha igång sina maskiner på oskäliga tider. Krävdes inte många samtal eftersom de visste att de skulle förlora kontraktet om vi fortsatte driva frågan.
Hyresvärden lär ju ha på fötterna för att göra sig av med restaurangen. Oavsett om de anser att de sköter sig. Hade det inte varit något problem hade de skärpt sig.