2019-10-13, 20:51
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Artikeln/ länken har inget med Midan att göra.

Om folk köper take away och sedan slänger sitt skräp på gatan så kan väl inte resturang ägaren ta ansvar över det. Restaurang människorna plockade undan efter gästerna sent på natten och det tyckte grannarna visst inte om. Att klaga på kebab och nedskräpning på en resturang funkar inte då kan du väl lika gärna gå in på stan och klaga på alla restauranger och caféer.

Donkens skräp kan man hitta ute på sjön när man är ute och fiskar med båt. Om bilar kör för fort och parkerar vilt ja då ska man väl ringa antigen polis eller parkerings vakterna, förstår fortfarande inte varför restaurang ägaren ska få skit för det.

Dock så kanske restaurang ägaren borde prata med kunderna och lägga ut skyltar om nedskräpning osv.
Citera
2019-10-13, 20:57
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Då det lär ha förekommit fårkött av ”okänt” ursprung vid Odenplan så lär det även ha hittat till systerköket i Hornsbergs strand.

På bilderna som länkats festar mängder av måsar ogenerat på rester. Av detta så kan man dra slutsatsen att det där med att inte mata skadedjur inte är speciellt högprioriterat.

Men om allmänheten skulle veta hur det ser ut i merparten av restaurangköken så skulle närapå ingen äta ute. Inte äns Burger King klarar av att sköta sig.

NJAAAA.... Många restauranger har öppet kök så man får en inblick i köket. ALLA Restauranger ser kaos ut under rush, många kök som jag jobbat på, stora ställen så kunde kyckling filer ligga på golvet och trampas på flera gånger, alltså just under rush. Sedan när det lugnat ner sig så börjar man städa efter sig och göra rent på alla arbetsytor.
Citera
2019-10-13, 21:16
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sitinchair
Nej, jag håller en privatperson till högre standard. Själv trodde jag alltid något bättre om människor i allmänhet, men när jag utsatt mig för dom, så har jag nu sett annorlunda.

En tidning vill sälja dig något. En god privatperson vill dig väl, och säger något som gör ditt liv bättre. Många verkar vilja agera som fox new, men det jag menar är att dom ska vara mer tydliga med det dom vill främja.

Det jag får fram är att allt på flashback bara är trams. Vill man främja nationalism, men ser att dom som gör det är fjantiga, känner man något negative gentemot dessa istället. Flashback har nog fått svenskarna att se illa ut.

Hur som helst. OnT. Kommer ihåg att jag sett video på intervjun.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lALwny/klagar-pa-kebabflackar--nu-vill-finkvarteret-vraka-restaurangen

Dom vill vräka stället, och då måste anmäla kebabstället.

Dom klaga om ljud på nätterna, men ägaren av restaurangen sa att dom hade slutat med det, och frågat om det hade blivit bättre. Hyresvärden sa nej. Får dom ingen positiv feedback från ändringen finns det ingen mening med att ändra på sig.

Om det är så "dåligt" där, så gör man en anmälan. Väktarna får lyssna, och göra anteckningar. Är det som dom säger, blir dom vräkta. Svårare än så är det inte. Min white trash granne har ej blivit utslängd. Har ingen sympati för dessa.

Du gör logiska felslut. Du hävdar olika dygder som vad du anser att en god människa ska hålla. Det finns inget som varken kräver eller säger att en person vill eller ska vara det.

Huruvida din granne har besittningsrätt eller inte, är fullständig oväsentligt. Men vill du ha mer anekdotisk bevisföring, så fick vi i huset verkstaden på bottenplan att inte ha igång sina maskiner på oskäliga tider. Krävdes inte många samtal eftersom de visste att de skulle förlora kontraktet om vi fortsatte driva frågan.

Hyresvärden lär ju ha på fötterna för att göra sig av med restaurangen. Oavsett om de anser att de sköter sig. Hade det inte varit något problem hade de skärpt sig.
Citera
2019-10-13, 21:20
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
NJAAAA.... Många restauranger har öppet kök så man får en inblick i köket. ALLA Restauranger ser kaos ut under rush, många kök som jag jobbat på, stora ställen så kunde kyckling filer ligga på golvet och trampas på flera gånger, alltså just under rush. Sedan när det lugnat ner sig så börjar man städa efter sig och göra rent på alla arbetsytor.

Hade det legat råa kycklingfiler på golvet i köket under en kontroll hade stället fått stänga.
Citera
2019-10-13, 21:28
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
https://www.facebook.com/events/1364264600405022/?ti=icl

Det har redan snäääääääälla människor och ghettokids dragit igång
En aning kontraproduktivt. Boende tycker att det väsnas för mycket från restaurangen, då väljer asiaten att starta ett engagemang och bjuda in ännu mer människor som väsnas och skräpar ner. Hur ska det kunna lösa problemet? Jag blir så jävla trött på att allting ska maskeras som rasism. Gillar du inte arabisk musik på kvällarna? Rasist! Vill du inte ha buskörning på gatorna? Rasist! Vill du inte ha kebab-os i din nyproducerade lägenhet? Rasist!

Det spelar ingen roll vad problemet handlar om, involverar det invandrare så är det rasism.
Citera
2019-10-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Roar man sig att ta del av hälsovårdsnämdens rapporter så hittar man många gånger annat som får det att vända sig i magen när man läser.

Hur det är på Kebab haket på Hornsbergs Strand låter jag vara osagt. Men ärligt så skulle jag gladeligen ta vägarna förbi o testa Sveriges bästa Kebabkök, om jag vore i Stockholm.

Efter allt gnäll och klagomål från grannarna har myndigheterna besökt restaurangen ett flertal gånger och aldrig funnit något att klaga på. De har ju inte ens rättigheter och stänger rel tidigt. Vidriga grannar
Citera
2019-10-14, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Livsmedelsinspektionens anmärkningar gällde det andra stället vid Odenplan. Stället vid Hornsberg hade klarat sig utan anmärkning har jag för mig att jag läste.

Tack för korrektion. Är det samma ägare i båda verksamheter?
Citera
2019-10-14, 01:31
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07dec41
Länken funkar inte:
Det var film på en båt där en kille stod och sjöng på arabiska med konserthögtalare precis utanför lägenheterna som det pratas om i tråden
Citera
2019-10-14, 02:31
Medlem
Om folk i området tycker att de skräpar ner och är för högljudda och hyresvärden vill stänga skiten ska väl denne få göra det.
Förstår inte problemet.
Citera
2019-10-14, 02:45
Medlem
jtds avatar
Håller mig så långt borta från H-Strand så mycket jag kan så inte ens hört om stället fast jag är uppvuxen runt knuten. Stället här på Odenplan står i alla fall kvar men om dem haft lagerlokal att olagligt slakta djur på kommer jag inte käka där mer. Däremot är Midan personalen där väldigt trevlig...
Senast redigerad av jtd 2019-10-14 kl. 02:47.
Citera
2019-10-14, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarlistan
Du har missat att under den förra, moderatledda, regeringen så var rikets gränser i princip helt öppna?

Jo, jo. Men nu har ju partierna svängt, så nu finns ju det majoritet för en strikt invandringspolitik vid hornsbergs strand.

Och hur många områden hade SD typ majoritet i under tiden med jättehög invandring? Inte många direkt, så då kan man ju säga att alla områden där invånare gnäller på invandrare som stökar ner är hycklare. Rimligt?

Problemet är ett kontrakt skrivet på 7 år. De kan alltså säga upp utan anledning om 7 år.

Jojo men antar att nerskräpandet och stökandet är skäl nog för att kunna bryta det.
Citera
2019-10-14, 02:52
Medlem
knarkarlistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jo, jo. Men nu har ju partierna svängt, så nu finns ju det majoritet för en strikt invandringspolitik vid hornsbergs strand.

Och hur många områden hade SD majoritet i under tiden med jättehög invandring? Inte många direkt, så då kan man ju säga att alla områden där invånare gnäller på invandrare som stökar ner är hycklare då det inte fanns majoritet för en strikt migrationspolitik. Rimligt?

Som svar till det första stycket, blev lite rörigt.
Menar inte att de är hycklare men det är nu vi alla får betala. Det spelar ju ingen roll att högerblocket och sossarna svängt när det redan är för sent.

Tror inte det kommer hålla juridiskt, om nedskräpning på allmän plats och felparkerade bilar är anledningen, men vi vet inte heller vad som står i avtalet. Vi lär få klarhet i det framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in