2019-10-13, 23:45
Medlem
MyJustices avatar
Tycker att de ska ta upp de frågor på Agendan som folk vill att de ska ta upp .
Dvs
kronkursen ras
sjukvårdskö
Stigande arbetslöshet
Den grova kriminalitet mord bombsprängningar bilbränder ect ect
Höjning av pensionsålder och den låga Pension .
..
helst skulle jag vilja se
Mp S L och C stå tillsammans så vi slipper att se på L och C låtsas vara i opposition .
sen får de andra stå utspridd hur de än vill ..
Håller med om Ulf K han har inte ddet som krävs och M kommer inte att vinna nåt val med han
Han är där med Högerns sänke
Citera
2019-10-13, 23:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Moderaterna som vill vara den vuxne i debatten. Ändå beter sig Ulf Kristersson som en lågstadie lärare.
Lågstadielärare brukar väl i och för sig vara vuxna.
Citera
2019-10-13, 23:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Fan vad snygg Sabuni är. Hon har väl inte skitit ut några ungar än heller? Det har ju Thor och Lööf gjort.

Nog om damerna, tyckte ingen av dem vann debatten. Tyckte Jimmie ändå vann. Vilket är naturligt med tanke på den sunda(i relation till de andra) politik han står för.

Jonas kom på andra plats(trots att jag avskyr vänstern). Men han utstrålade lugn och säkerhet, och han behöll det även när han blev påhoppad.

Problemet med Jonas är att han är partiledare för ett leksaksparti som inte direkt har några vettiga förslag på någon front och det vet han om så han spelar oftast på känslor och han är rätt duktig på det. Han kunde ha nått fram bättre i något annat parti som inte är drömmare
Citera
2019-10-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Tricket är att hennes siffror för partiledarförtroende och debattbetyg hamnar i topp för att andra får så låga betyg.

På Reinfeldts tid brukade han få betyg 3,40-3,50 i debatter. Ebbas betyg ikväll var 3,05. Där brukade trean ligga förr.
Samma med partiledarförtroende... Ebba ligger i topp i Novus med 35%, men Reinfeldt hade tidvis så högt som 60%. Hans botten var runt 45%, strax innan han avgick.

Och sen att hon får så brett stöd trots litet parti handlar nog om att hon får hela M bakom sig, där önskar nog många att hon var M-ledare istället för Ulf. Och SD-väljarna bjuder på ryggdunkning med. På vänstersidan stöttar partiernas väljare inte varandra. JÖKen är konstgjord, enda klistret är SD-blockering, dömt att falla sönder till slut.

Sannolikt en korrekt analys. Men att landsförrädaren Reinfeldt fick så höga betyg förklarar jag med att det fick nog Hitler också på sin tid.
Citera
2019-10-13, 23:49
Medlem
Helt jävla sjukt att varmkorvsgubben Löven valde att sitta kvar efter valet. Han tappar röster för varje dag som går och nu har det gått så långt att människor ser honom som ett stort skämt.

För din egen skull Löven, ge upp det räcker nu. Se på dig själv, folk skrattar åt dig.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Lågstadielärare brukar väl i och för sig vara vuxna.

Jag tycker det känns förnedrande när Ulf Kristersson talar som till barn o förståndshandikappade.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Hur var debatten, objektivt sett tack. Det gamla vanliga?
Citera
2019-10-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Åkesson vann som vanligt. Bara en tidsfråga nu innan SD är största parti. S bör nog agera snarast och kicka Löfven. Han är extremt dålig i debatter och leder alltså ett S som aldrig varit så här små.

Jag tycker gott att S kan behålla Löfven. Han är SD:s främsta valarbetare.
Sålde ut S helt och hållet i JÖK:en, samtidigt som han är en katastrof i varje debatt
Citera
2019-10-13, 23:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Helt jävla sjukt att varmkorvsgubben Löven valde att sitta kvar efter valet. Han tappar röster för varje dag som går och nu har det gått så långt att människor ser honom som ett stort skämt.

För din egen skull Löven, ge upp det räcker nu. Se på dig själv, folk skrattar åt dig.

Nej, nej, nej.

Steffe lyssna inte på sånt trams.
En kapten följer sitt skepp ner i djupet. Hedern förbjuder dig att gå i livbåten.
Citera
2019-10-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Åkesson vann som vanligt. Bara en tidsfråga nu innan SD är största parti. S bör nog agera snarast och kicka Löfven. Han är extremt dålig i debatter och leder alltså ett S som aldrig varit så här små.

Det går trögt dock och kombinera detta med valfusk också som sker varje valår. Sverige är inte som i andra länder i vår närhet, trots vår riktiga katastrof situation.
Citera
2019-10-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är en skrämmande uppvisning av ledningen för landet. Det hela ligger på typ högstadie nivå.

Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Jonas Sjöstedt gör ett briljant jobb att leverera det hans unga medelklass väljare vill hörs. Med röstboskapen gör man upp med på annat sätt.
.

Dessvärre får man ju ge dig rätt där.
Fast jag tror det är 15% ärlighet och 85% teater från hans sida. Han gillar helt enkelt att vara partiledare med allt som hör till.

Varje gång jag ser Löfven live måste jag nypa mig i armen och säga, "jo, han är landets statsminister"
Citera
2019-10-13, 23:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Hur var debatten, objektivt sett tack. Det gamla vanliga?

Det var helt ok, inga direkta lösningar utan det vanliga skryter om att vi ska utbilda x antal mer poliser, vi lägger x antal mer miljarder på vården, skottlossningar och bomber är hemska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in