2019-10-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Liklukten kommer gjennom en slik gammel nedgravd oljetank. Luktmolekylene går gjennom metall.
Ikke til å tro, men slik er det altså. Flere ganger at tollernes labradorer har kjent lukt av hasj som har vært innsveiset i bensintank.
Dessuten ville det blitt gravemerker på eiendommen, forhøyninger/fordypninger.
Jeg tror ikke Anne ligger på eiendommen i det hele tatt.
Mere sannsynelig at hun ligger ved et avsidesliggende sted, litt inn i skogen.
Finnes mange skogsveier som benyttes av jaktfolk og folk som driver med skogsdrift og som er så avsidesliggende at det aldri er folk som går tur der.
Jeg tror at du har rett i det! Politiet bør kanskje lete i skogsområder o.l. som ligger mellom Hagens hus og veier med kameraovervåkning?

Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Med tanke på hvor godt dette virket planlagt hadde det vært merkelig om liket lå lokalt på tomten.
Politiet har bekreftet det er fullt mulig å unngå alle overvåkningskameraer med bil til og fra eiendommen.

https://www.nrk.no/norge/kidnappere-kan-ha-flyktet-uten-a-bli-fanget-pa-kamera-1.14503723

"Politiinspektør Tommy Brøske er sentral i etterforskningen. Han mener det er fullt mulig å unngå de mest iøynefallende kamerane.

– Jeg tenker at med god planlegging, er det mulig å gjøre det vesentlig vanskeligere å bli fanget opp, sier Brøske.

Det er mange småveier i området uten kameradekning."

Med andre ord er det en mye bedre løsning for GM å frakte vekk i bil og dumpe som du sier langt ute i skogen hvor ingen ferdes på denne årstiden. Problemet er tiden om man skal anta 09.14 er siste livstegn.
Hvis GM har planlagt det slik at bilen ikke skulle fanges opp på kamera under en ev transport av AEH bort fra huset (og at dette skjedde etter kl 09:14 den 31.), kan det være at:
A) GM bor i området mellom Hagens hus og et boligområde der en av disse småveiene (uten kameraovervåkning) går til og at GM (hvis han fraktet AEH videre på en vei fra sitt bo-område med kameraovervåkning) hadde en naturlig grunn til å ferdes der (hvis han ble spurt av politiet i ettertid) fordi han bor i det området?
B) GM på forhånd (kanskje dagen før eller flere dager før den 31.) har parkert sin bil i området mellom Hagens hus og et område eller boligområde der det en av disse småveiene (uten kameraovervåkning) går til?

Eller hvis GM bevisst har kjørt på veier med kameraovervåkning med sin bil, så har han kanskje en naturlig forklaring (relatert til arbeidsplass eller arbeidsoppdrag f.eks) på hvorfor han kjørte der på den tiden?
Citera
2019-10-13, 10:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Spørsmålet er også om ektemannen og hans bil ble undersøkt 31.10, og om de fulgte med på hans bevegelser etter samtalen de hadde med ham. Det er blitt sagt at han skulle på et møte på Kvitfjell, og vi vet at politiet endevendte hytta der oppe på et senere tidspunkt.
Kan de ha latt ham dra dit, for at alt skulle virke som normalt, hvis de trodde på kidnappingshistorien? Og kan AE ha ligget i bilen? Eller et midlertidig sted, hvor han så hentet henne.
Da er mulighetene mange. Men kan politiet ha begått en så gedigen tabbe?

"Hytta til familien selv ligger usjenert og idyllisk til, med utsikt over Gudbrandsdalen og Venabygdfjellet. Brøske har tidligere ikke ønsket å kommentere hvorvidt denne faktisk ble undersøkt. Hva politiet gjorde på Kvitfjell i løpet av vinterdagene de oppholdt seg der, er derfor uklart.
- Familiens hytte på Kvitfjell - her var dere i vinter. Hva ble gjort her? Ble det sikret spor, og var det noe av interesse?
- Ingen kommentar, svarer Brøske."

https://www.dagbladet.no/nyheter/sporsmalene-politiet-nekter-a-svare-pa/71206207

Jeg har hørt flere ganger at hele grunnen til at han dro hjem tidlig fra jobben den dagen var at de, han og fruen, skulle reise på hytta på Kvitfjell den dagen.
Men noe møte har jeg aldri hørt om.

Noen sier riktig nok også at hele grunnen til at han dro hjem tidlig var nettopp fordi han ikke fikk kontakt med sin kone på telefon.

Så dette er nok en av de detaljene politiet holder hemmelig.

Det må jo uansett være en grunn, både til at han dro på jobben så sent som 9, og det at han kom hjem så tidlig som 13.30.

Jeg har som sagt både hørt at de hadde planer om å dra på hytta den dagen, OG at han dro tidlig hjem fordi han ikke fikk svar fra sin kone på telefonen.

Hvorfordro han senere på jobb denne dagen? (han pleide å dra på jobb rundt 7) og hvorfor kom han tidlig hjem? (det er blitt sagt at han kom tidlig hjem både fordi de skulle på hytta, og fordi han ikke fikk kontakt med henne på telefon)
Citera
2019-10-13, 10:24
Medlem
Citat:
Spørsmålet er også om ektemannen og hans bil ble undersøkt 31.10, og om de fulgte med på hans bevegelser etter samtalen de hadde med ham. Det er blitt sagt at han skulle på et møte på Kvitfjell, og vi vet at politiet endevendte hytta der oppe på et senere tidspunkt.
Kan de ha latt ham dra dit, for at alt skulle virke som normalt, hvis de trodde på kidnappingshistorien? Og kan AE ha ligget i bilen? Eller et midlertidig sted, hvor han så hentet henne.
Da er mulighetene mange. Men kan politiet ha begått en så gedigen tabbe?

"Hytta til familien selv ligger usjenert og idyllisk til, med utsikt over Gudbrandsdalen og Venabygdfjellet. Brøske har tidligere ikke ønsket å kommentere hvorvidt denne faktisk ble undersøkt. Hva politiet gjorde på Kvitfjell i løpet av vinterdagene de oppholdt seg der, er derfor uklart.
- Familiens hytte på Kvitfjell - her var dere i vinter. Hva ble gjort her? Ble det sikret spor, og var det noe av interesse?
- Ingen kommentar, svarer Brøske."

https://www.dagbladet.no/nyheter/sporsmalene-politiet-nekter-a-svare-pa/71206207
Kjørte han bil dit? Var dette rett etter at han snakket med politiet den 31.? Jeg ville tenkt at det ikke var tilrådelig å kjøre bil rett etter et slikt sjokk som det må ha vært å komme hjem og oppdage trusselbrev m.m. og at ektefellen er borte.
Citera
2019-10-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg har hørt flere ganger at hele grunnen til at han dro hjem tidlig fra jobben den dagen var at de, han og fruen, skulle reise på hytta på Kvitfjell den dagen.
Men noe møte har jeg aldri hørt om.

Noen sier riktig nok også at hele grunnen til at han dro hjem tidlig var nettopp fordi han ikke fikk kontakt med sin kone på telefon.

Så dette er nok en av de detaljene politiet holder hemmelig.

Det må jo uansett være en grunn, både til at han dro på jobben så sent som 9, og det at han kom hjem så tidlig som 13.30.

Jeg har som sagt både hørt at de hadde planer om å dra på hytta den dagen, OG at han dro tidlig hjem fordi han ikke fikk svar fra sin kone på telefonen.

Hvorfordro han senere på jobb denne dagen? (han pleide å dra på jobb rundt 7) og hvorfor kom han tidlig hjem? (det er blitt sagt at han kom tidlig hjem både fordi de skulle på hytta, og fordi han ikke fikk kontakt med henne på telefon)

Også viktige spørsmål. Men det viktigste i mine øyne, er om politiet faktisk undersøke mann og bil, og om de fulgte med på hvor han dro, og hva han foretok seg etterpå, utover elektronisk overvåkning av telefonen. Politiet skal i etterkant av forsvinningen ha holdt oppsyn på Kvitfjell, men var det noen som fysisk holdt oppsyn med ektemannen?
Citera
2019-10-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Kjørte han bil dit? Var dette rett etter at han snakket med politiet den 31.? Jeg ville tenkt at det ikke var tilrådelig å kjøre bil rett etter et slikt sjokk som det må ha vært å komme hjem og oppdage trusselbrev m.m. og at ektefellen er borte.

Det er dette jeg også spør om. Jeg vet ikke, men hvis planen var å dra opp dit, kanskje det ble opprettholdt. Og hvis de ikke undersøkte bilen eller mannen, så kan det ha vært en tabbe. Jeg vil tro det er ren prosedyre, og at det ble gjort, men i denne saken er omstendighetene utenom det vanlige, mannen er heller ikke hvem- som- helst.
Politiet startet undersøkelser av huset umiddelbart, etter hva jeg forstår, så ektemannen flyttet vel til et annet sted i disse dagene vil jeg tro.
Citera
2019-10-13, 10:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Også viktige spørsmål. Men det viktigste i mine øyne, er om politiet faktisk undersøke mann og bil, og om de fulgte med på hvor han dro, og hva han foretok seg etterpå, utover elektronisk overvåkning av telefonen. Politiet skal i etterkant av forsvinningen ha holdt oppsyn på Kvitfjell, men var det noen som fysisk holdt oppsyn med ektemannen?

Det vet vi jo ikke, den tid ingen vil innrømme noen spesiell oppfølging av ektemannen annet enn som pårørende.

Men samtidig så er jo hytta på Kvitfjell også vært undersøkt av politiet, jeg kan ikke huske akkurat når dette har vært opplyst, men det har vært opplyst i media at politiet har undersøkt hytta på et eller annet tidspunkt.

Hvorfor gjorde de egentlig det..?
Citera
2019-10-13, 10:35
Medlem
Hvis man har GPS i bilen, lagrer den informasjon om hvor bilen har stoppet og i hvor lang tid bilen har stått i ro?
Citera
2019-10-13, 10:39
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Politiet skal i etterkant av forsvinningen ha holdt oppsyn på Kvitfjell, men var det noen som fysisk holdt oppsyn med ektemannen?

Det at politiet har sjekket deres fritidseiendom viser jo at de allerede fra starten hadde en alternativ hypotese.
Eksterne kidnappere ville ikke ha dratt til hytta med offeret.
Citera
2019-10-13, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det vet vi jo ikke, den tid ingen vil innrømme noen spesiell oppfølging av ektemannen annet enn som pårørende.

Men samtidig så er jo hytta på Kvitfjell også vært undersøkt av politiet, jeg kan ikke huske akkurat når dette har vært opplyst, men det har vært opplyst i media at politiet har undersøkt hytta på et eller annet tidspunkt.

Hvorfor gjorde de egentlig det..?

Det vil de ikke svare på. Og det gjør jo at man merker seg spesielt ved det.
Avisene oppgir at de har fått vite dette gjennom kilder.
Ryktene om møte og "endevending av hytta" har jeg lest her og på Facebook, avisene har åpne kommentarfelt under artiklene som legges ut der.

Citera
2019-10-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Det at politiet har sjekket deres fritidseiendom viser jo at de allerede fra starten hadde en alternativ hypotese.
Eksterne kidnappere ville ikke ha dratt til hytta med offeret.

Ja, det gjør det. Men når skjedde dette? Fra dag 1 var det ikke. Da hadde de sjekket søppelet. Fikk ektemannen dra fra møtet med politiet, uten at han og bilen ble undersøkt skikkelig? Og uten fysisk overvåkning av hvor han dro?
Citera
2019-10-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ja, det gjør det. Men når skjedde dette? Fra dag 1 var det ikke. Da hadde de sjekket søppelet. Fikk ektemannen dra fra møtet med politiet, uten at han og bilen ble undersøkt skikkelig? Og uten fysisk overvåkning av hvor han dro?
De burde jo ha undersøkt alt dette grundig, om ikke annet for å utelukke.
Og det er jo også i en uskyldig manns interesse å bli utelukket fra eventuelle mistanker.
Hvis jeg var i en slik situasjon der min ektefelle hadde blitt utsatt for en grov forbrytelse, tenker jeg at jeg hadde vært redd for å selv bli mistenkt og jeg hadde bedt politiet om å etterforske meg kun for å utelukke at jeg kunne være den som var skyldig i forbrytelsen.
Citera
2019-10-13, 11:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
De burde jo ha undersøkt alt dette grundig, om ikke annet for å utelukke.
Og det er jo også i en uskyldig manns interesse å bli utelukket fra eventuelle mistanker.
Hvis jeg var i en slik situasjon der min ektefelle hadde blitt utsatt for en grov forbrytelse, tenker jeg at jeg hadde vært redd for å selv bli mistenkt og jeg hadde bedt politiet om å etterforske meg kun for å utelukke at jeg kunne være den som var skyldig i forbrytelsen.

Du tenker som en uskyldig og forfælet eventuell pårørende.

Nå har det jo ikke fremkommet noen som helst indikasjoner på at TH er en uskyldig og forfælet pårørende.
Kun tåkelegging, bortforklaringer og uklare uttalelser fra politiet. Og tåkelegging, bortforklaringer og uklare uttalelser fra "familiens" bistandsadvokat.
Som ikke kan utelukke TH som gjerningsmann.

Hadde det vært utvetydige bevis for at TH ikke var gjerningsmann så hadde det blitt slått opp stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in