Citat:
Jeg tror at du har rett i det! Politiet bør kanskje lete i skogsområder o.l. som ligger mellom Hagens hus og veier med kameraovervåkning?Liklukten kommer gjennom en slik gammel nedgravd oljetank. Luktmolekylene går gjennom metall.
Ikke til å tro, men slik er det altså. Flere ganger at tollernes labradorer har kjent lukt av hasj som har vært innsveiset i bensintank.
Dessuten ville det blitt gravemerker på eiendommen, forhøyninger/fordypninger.
Jeg tror ikke Anne ligger på eiendommen i det hele tatt.
Mere sannsynelig at hun ligger ved et avsidesliggende sted, litt inn i skogen.
Finnes mange skogsveier som benyttes av jaktfolk og folk som driver med skogsdrift og som er så avsidesliggende at det aldri er folk som går tur der.
Ikke til å tro, men slik er det altså. Flere ganger at tollernes labradorer har kjent lukt av hasj som har vært innsveiset i bensintank.
Dessuten ville det blitt gravemerker på eiendommen, forhøyninger/fordypninger.
Jeg tror ikke Anne ligger på eiendommen i det hele tatt.
Mere sannsynelig at hun ligger ved et avsidesliggende sted, litt inn i skogen.
Finnes mange skogsveier som benyttes av jaktfolk og folk som driver med skogsdrift og som er så avsidesliggende at det aldri er folk som går tur der.
Citat:
Hvis GM har planlagt det slik at bilen ikke skulle fanges opp på kamera under en ev transport av AEH bort fra huset (og at dette skjedde etter kl 09:14 den 31.), kan det være at:Med tanke på hvor godt dette virket planlagt hadde det vært merkelig om liket lå lokalt på tomten.
Politiet har bekreftet det er fullt mulig å unngå alle overvåkningskameraer med bil til og fra eiendommen.
https://www.nrk.no/norge/kidnappere-kan-ha-flyktet-uten-a-bli-fanget-pa-kamera-1.14503723
"Politiinspektør Tommy Brøske er sentral i etterforskningen. Han mener det er fullt mulig å unngå de mest iøynefallende kamerane.
– Jeg tenker at med god planlegging, er det mulig å gjøre det vesentlig vanskeligere å bli fanget opp, sier Brøske.
Det er mange småveier i området uten kameradekning."
Med andre ord er det en mye bedre løsning for GM å frakte vekk i bil og dumpe som du sier langt ute i skogen hvor ingen ferdes på denne årstiden. Problemet er tiden om man skal anta 09.14 er siste livstegn.
Politiet har bekreftet det er fullt mulig å unngå alle overvåkningskameraer med bil til og fra eiendommen.
https://www.nrk.no/norge/kidnappere-kan-ha-flyktet-uten-a-bli-fanget-pa-kamera-1.14503723
"Politiinspektør Tommy Brøske er sentral i etterforskningen. Han mener det er fullt mulig å unngå de mest iøynefallende kamerane.
– Jeg tenker at med god planlegging, er det mulig å gjøre det vesentlig vanskeligere å bli fanget opp, sier Brøske.
Det er mange småveier i området uten kameradekning."
Med andre ord er det en mye bedre løsning for GM å frakte vekk i bil og dumpe som du sier langt ute i skogen hvor ingen ferdes på denne årstiden. Problemet er tiden om man skal anta 09.14 er siste livstegn.
A) GM bor i området mellom Hagens hus og et boligområde der en av disse småveiene (uten kameraovervåkning) går til og at GM (hvis han fraktet AEH videre på en vei fra sitt bo-område med kameraovervåkning) hadde en naturlig grunn til å ferdes der (hvis han ble spurt av politiet i ettertid) fordi han bor i det området?
B) GM på forhånd (kanskje dagen før eller flere dager før den 31.) har parkert sin bil i området mellom Hagens hus og et område eller boligområde der det en av disse småveiene (uten kameraovervåkning) går til?
Eller hvis GM bevisst har kjørt på veier med kameraovervåkning med sin bil, så har han kanskje en naturlig forklaring (relatert til arbeidsplass eller arbeidsoppdrag f.eks) på hvorfor han kjørte der på den tiden?