2019-10-13, 07:28
Bannlyst
WT Raggare som spelar Eddie Medusa på hög volym skulle vara ett pittoreskt kulturell inslag i Stockholms kulturliv. Du skulle garantera kunna gå fram till raggaren och be dem sänka volymen, dom skulle troligen göra det.

Men går du fram till Muhammed som spelar gangster hip hop på hög volym , där man sjunger att han trodde han var cool för han hade en pistol, så kommer du få höra att du är ett rasist svin, jävla horunge och din mamma skall man knulla. Muhammedaners har hela Järva fältet att vara på , så varför skall dom besudla innerstan för med sin närvaro?

Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Synd att det här i media framställs som lite smårasistiskt gnäll, men hade det handlat om Raggarballens Korvkiosk som spelat Eddie Meduza medan svennebanan-volvoraggarna burnade runt med EPA-traktorerna i bostadsområdet så hade nog även det kritiserats av de boende.

Visst, det är lätt att raljera över White flightande välmående medelklass som betalat ockerpriser för sitt boende, men den här typen av verksamheter hör inte hemma vid bostadsområden ens i "orten" (rysligt ord).
Citera
2019-10-13, 07:43
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanHermansen
Haha. Det vanliga uttrycket brukar ju lyda: "Det är ju inte Kalle och Sven som hänger här"

Istället har skribenten porträtterat de boende som överklass-snobbar (smygrasister), vilket jag anser de vara. Men man ska inte behöva tolerera sånt här oavsett var man bor, Rinkeby som Hornsberg strand.

Tack vara att vårt rättsystem är ett sånt skämt som det är accepterat att vara småkriminell och allmänt störande.

Jag bor själv i ett hus på ”gräddhyllan” i min stad men jag bryr mig inte om vad mina grannar heter. Det enda jag begär är lite jävla ordning och reda! Det ska man kunna få var man än bor.

Mina barn ska kunna gå ut utan att vare sig riskera att bli påkörda av fartdårar eller bli erbjudna att köpa droger direkt.

Tyvärr är det en utopi i många delar i Sverige.
Snart kommer vi se ökning av Gated community.
Citera
2019-10-13, 07:57
Medlem
Ett helvete att vräka nån så bra gjort, har ett kebab ställe hos mig som är fullt med skräp varje dag. Har aldrig sett dom med en borste i hand.
Har fler restauranger på samma gata men inte alls har samma typ av skräp utanför sitt place.

Dessutom hänger grupper av invandrare som bara hänger.

Men samtidigt vad tror man egentligen när man bygger butiker längst ned i bostadsrätten och speciellt skaffar sig gatukök, kebab, restaurang eller pub.

Vill man göra sin stadsdel levande så får man räkna med ett viss stök tyvärr eller så bor man där bostadsrätter inte bygger butikslokaler i botten.
Citera
2019-10-13, 08:03
Bannlyst
MENA invandrare är ett problem folk. Dom skräpa ner och dumpar sopor som det passar dem. Vi har problem med torghandel i min förort, där man har omfattade svart försäljning, man lämnar kvar saker på torget, man har diesel drivna elgeneratorer som står och bullrar. Man har gamla lastbilar som står timme ut och timme in på tomgång och fullkomlig spruta ut Co2. Vid några tillfälle har man kört med fordon som har körförbud.

Stockholm stad gör inte ett skit, för det ett sånt pittoreskt inslag av torghandel, men dom klara inte av hålla ordning spela mindre roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ett helvete att vräka nån så bra gjort, har ett kebab ställe hos mig som är fullt med skräp varje dag. Har aldrig sett dom med en borste i hand.
Har fler restauranger på samma gata men inte alls har samma typ av skräp utanför sitt place.

Dessutom hänger grupper av invandrare som bara hänger.

Men samtidigt vad tror man egentligen när man bygger butiker längst ned i bostadsrätten och speciellt skaffar sig gatukök, kebab, restaurang eller pub.

Vill man göra sin stadsdel levande så får man räkna med ett viss stök tyvärr eller så bor man där bostadsrätter inte bygger butikslokaler i botten.
Citera
2019-10-13, 08:19
Medlem
Stockholm1s avatar
Saker som ingen någonsin sagt till Natalia Kazmierska:
- Jag är ingen rasist, men det är ju Mohammed och Ali som hänger här.
- Vi tycker att vi har rättigheter när vi köpt dyra lägenheter.

Citat som Natalia Kazmierska behöver för att kunna bygga sin på förhand färdigvinklade rapport från verkligheten:
- Jag är ingen rasist, men det är ju Mohammed och Ali som hänger här.
- Vi tycker att vi har rättigheter när vi köpt dyra lägenheter.

Om du vill veta hur media styr din bild av verkligheten, alltså. De presenterar den bild de vill att du ska ha. De boendes klagan ska kännas lite fånig. Att inte vara trygg i sitt bostadsområde är någonting fånigt.
Citera
2019-10-13, 08:19
Medlem
Nej men guuud vad synd det är om storstadsborna. Så skönt att kulturberikningen äntliger kryper sig mer och mer runt överklassområdena och Hornsberg.
Citera
2019-10-13, 08:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerzyWolodarski
Varför ska man tåla nedskräpning eller oljud för att man bor innanför tullarna? Har man fått tillstånd att ha öppet till en viss tid finns det en anledning till detta, därefter ska det vara tyst.

Arbetslöshetsklassen på landet? Jag bor i en tämligen bra förort med gott renommé men jag möter mer mångkultur än alla lantisar i denna tråd. Spelar ingen roll var man bor; vett och etikett är lika viktigt. Jag talar inte om restaurangen i sig, den tillkom efter att jag flyttade.
Citera
2019-10-13, 08:41
Medlem
Stockholm1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan vara bra för alla lantisar i tråden som wajnar att veta att de boende i området röstade M.
Alltså för massinflöde av araber.
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Arbetslöshetsklassen på landet? Jag bor i en tämligen bra förort med gott renommé men jag möter mer mångkultur än alla lantisar i denna tråd. Spelar ingen roll var man bor; vett och etikett är lika viktigt. Jag talar inte om restaurangen i sig, den tillkom efter att jag flyttade.
Va? Har du varit utanför Stockholms län någon gång? "Landet" allt söder om Östersund lider av minskad trygghet till följd av mångkultur. Detta på en värre nivå än vad "bra förorter med gott renommé" än så länge tagit del av. En kebabfabrik i Västerås brann upp inatt. Behöver du en tydligare bild än så?
Citera
2019-10-13, 08:52
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Tack för tipset, fantastiskt konto. En bra illustration på hur ett multikulturellt samhälle ser ut.

Det ser väl ut som vilken del av Stockholm som helst. Lite lappar som folk har skrivit när de är arga och några jetski.
Ser inte något konstigt alls.
Barnfamiljerna är de nya arga och har gått om pensionärerna.

Är imponerad av att det finns en strippstång.
Häftigt!
Citera
2019-10-13, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JerzyWolodarski
https://valresultat.svt.se/2018/101801925.html
En sanning med viss modifikation, 😀.
Hur som helst, 90% röstade för mer mångkultur. Lev med det eller rösta rätt nästa gång.

Vad hjälper man rösta på? Problemet här att området har blivit bestraffade av en restaurang ifrån helvete som skiter i alla regler och normer som gäller i Svenska samhället. Även om SD skulle få 50% av rösterna i Riksdags valet så skulle du inte komma åt problemet under demokratiska förhållande. Eller vad tro du händer om Jimmie Åkesson skulle bli statsminister? Att det bli en ny kristallnatt? Knappast!

Har man dessutom en korrupt myndighets struktur som vägra se problemet utan "låtsas" att allting är ok, så kommer man aldrig göra något åt problemet heller.
Senast redigerad av Niggers 2019-10-13 kl. 09:03.
Citera
2019-10-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det är standard på mena på restauranger att dom har illegalt får slakt .Läs om fallet i Falkenberg där dom kör skadade får på släpkärra på E6 . Vidrigt.

(FB) Pizzeria skär halsen av får i ett skjul, Falkenberg

Vilket jävla skitsnack. Det har hänt ett par gånger ja, men är fortfarande en ovanlig företeelse i Sverige.

Det finns tillräckligt med riktiga problem med invandringen, du ska inte behöva sitta och hitta på för att krydda till det.
Citera
2019-10-13, 09:14
Medlem
Det är helt otroligt att det inte finns restauramgstråk i Stockholm. Restauranger, barer och nattklubbar bör ligga i helt separata byggnader. Helst längs en gata eller ett distrikt där de inte stör några grannar. Men i Stockholm så ligger allt i bottenväningen på bostads eller kontirshus. Visst kan man ha lunchrestauranger och caféer i bottenvåningen. Men inte et krogar med alkoholtillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in