2019-10-13, 08:03
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Haha. Det var ord och inga visor minsan... Tja lite trög får jag nog tillstå att jag känner mig då och då, men knappast ohedlig. Jag har snabbläst/skummat FUPen ja, men vissa delar har jag gått snabbt förbi, så visst kan man missat något, och det är ju helt tydligt att polisen tror att BO och MGM hade ett ömsesidigt sexuellt förhållande - helt i enlighet med det citatet du gav - det har jag aldrig förnekat, MEN jag har inte sett något riktigt bevis på detta annat än förvirrade utalanden från den spelat eller verkligt ytterst förvirrade Ahmed, men har du hittat sådanna bevis i FUPen får du gärna anföra dem (och med bevis menar jag förståss inte att en poiis säger att det är så!) Det kanske finns i dagboken, men det jag sett hittills därifrån tycker jag gott kan förklaras av BOs känslomässiga engagemang för flykting "pojkarna". Motbevisa mig gärna ed direkta citat ur dagboken. Jag kan mycket väl missat något.

Så jag tycker nog att den allternativa teorin om GM som gerontofil våldtäktsman och mördare inte kan avvisas hursomhelst. Törs jag påminna om att det inte är helt ovanligt att våldtäktsmän påstår att offren var med på det hela, ville det. Så kan det vara även här.

Läs FUP:en en gång tid och ta lite tid på dig. Tog mig runt 2 timmar igår att gå igenom den och nu har jag även sovit på saken, de hade helt uppenbart en sexuell relation.

Hur förklarar du bara en sådan sak att Ahmed berättar för sin Afghanska vän 6 månader innan mordet på Ingrid att de hade haft sex flera gånger? Hans bekräftar även det i FUP:en.
Citera
2019-10-13, 08:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Min vän, nu är det ju så att i protokollet framgår att migrationsverket felaktigt angivit hans ålder, han är yngre enligt AN. Så då bör hans ålder rättas samt hans vårdbehov då han inte var frisk under tillfället som tydligt framgår i fup. Bipolär, Trauma och Hepatit. Som troligen framgår innan rättegång, psykos.

#vistårinteut
#vistårkvar

Rymdkram.
Antar att det i samband med utredningen kan göras en vettig åldersbestämning. Angående hans psykiska tillstånd, så gör han ju ett ytterst förrvirrat intryck i förhören och uttalar diverse rapparkalja. Själv gissar jag att det är spelat och han sattsar på psykvård. Ahmed är inget dumhuvud. Han är slipad.

Kram själv!
Citera
2019-10-13, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
de hade helt uppenbart en sexuell relation.

I ca ett år enligt hennes dagbok.

Citat:
”Ska försöka att inte kontakta XX – avvänjning! Blev tvärtom Jag är INTE KLOK!”, skriver kvinnan den 13 juli förra året i sin dagbok.

https://www.expressen.se/gt/lararinnans-sms-till-50-ar-yngre-eleven-fore-mordet/

Förbannat pilsk 70-åring, hade hon inte fått något på 25 år eller?
Citera
2019-10-13, 08:13
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen

https://www.expressen.se/gt/lararinnans-sms-till-50-ar-yngre-eleven-fore-mordet/

Precis. Clodius kan fortsätta leva i tron om att Ingrid inte var som de andra batikhäxorna här i landet.

Mina funderingar är hur hennes barn och nära vänner i Kil tänker nu när det visat sig att hon legat med sitt "barnbarn" som hon tagit hand om sedan han var 15-16 år.
Citera
2019-10-13, 08:19
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Läs FUP:en en gång tid och ta lite tid på dig. Tog mig runt 2 timmar igår att gå igenom den och nu har jag även sovit på saken, de hade helt uppenbart en sexuell relation.

Hur förklarar du bara en sådan sak att Ahmed berättar för sin Afghanska vän 6 månader innan mordet på Ingrid att de hade haft sex flera gånger? Hans bekräftar även det i FUP:en.
Fast kan vi tro på något Ahmed säger? Vännen gjorde det väl inte om jag minns rätt? Dessutom finns möjligheten att Ahmed våldtagit BO tidigare. Finns skrivningar i dagboken om att BO varit mycket arg på Ahmed för att han burit sig illa åt. Kan det ha hänsyftat på sexuella övergrepp? (minns inte exakta ordalydelsen nu.) dessutom förnekar alla BOs bekanta närmast unisont att hon skulle haft ett sexuellt förhållande med någon av "pojkarna"!

Självklart kan du ha rätt om att de hade en sexuell relation, jag är helt öppen för att ta del av bevis för detta, men jag tycker nog att den alltenativa teorin om en gerontofil våldtäkt bättre förklarar mordet.
Citera
2019-10-13, 08:23
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen

Jag är kanske trög, men hur bevisar det där citatet att de hade ömsesidig sex? Det kan ju lika väl ha att göra med hennes omvittnade känslomässiga engagemang för "pojkarna", som bland annat hennes söner oroade sig för.
Citera
2019-10-13, 08:33
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Precis. Clodius kan fortsätta leva i tron om att Ingrid inte var som de andra batikhäxorna här i landet.

Mina funderingar är hur hennes barn och nära vänner i Kil tänker nu när det visat sig att hon legat med sitt "barnbarn" som hon tagit hand om sedan han var 15-16 år.
Har pratat med bekanta i Kil - och stämningen är rätt tryckt ja.

Annars var min inställning när jag började läsa FUPen att jag skulle få läsa om ett slags "omvänt" sexuellt utnyttjande - rent av något som skulle kunna ingå i vapenarsenalen mot radikalfeminister, men efterhand blev jag mer och mer konfunderad. Var fanns bevisen för att de haft en ömsesidig sexuell relation? Det frågar jag mig ännu!

Om de nu hade en ömsesidig sexuel relation, och BO dessutom hjälpte honom med allt möjligt. Varför döda henne?

Däremot om det var en gerontofil våldtäkt, blir mordet helt logiskt och i linje med fall som är kända från USA om jag minns rätt.

Men visst. Kom med bevis på att våldtäktshypotesen är fel!
Citera
2019-10-13, 08:35
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Fast kan vi tro på något Ahmed säger? Vännen gjorde det väl inte om jag minns rätt? Dessutom finns möjligheten att Ahmed våldtagit BO tidigare. Finns skrivningar i dagboken om att BO varit mycket arg på Ahmed för att han burit sig illa åt. Kan det ha hänsyftat på sexuella övergrepp? (minns inte exakta ordalydelsen nu.) dessutom förnekar alla BOs bekanta närmast unisont att hon skulle haft ett sexuellt förhållande med någon av "pojkarna"!

Självklart kan du ha rätt om att de hade en sexuell relation, jag är helt öppen för att ta del av bevis för detta, men jag tycker nog att den alltenativa teorin om en gerontofil våldtäkt bättre förklarar mordet.

Ahmed vill inte gola på sin vän i förhöret, men då säger förhörsledaren att hans vän redan berättat att han sagt att Ingrid och Ahmed hade haft sex flera gånger.

Självklart förnekar alla i hennes umgängeskrets att hon haft ett förhållande, hon vet ju hur fel det är så hon har hållt det hemligt, Ahmed likaså. Hon har ju tidigare försökt berätta för en väninna, men det försöker du få det till att handla om någon Österrikare.

Att Ahmed våldtog Ingrid när hon var död är något jag håller öppet, men det var i så fall inte första gången han pillade in penisen i henne. Sen få du tro vad du vill!
Citera
2019-10-13, 08:50
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ahmed vill inte gola på sin vän i förhöret, men då säger förhörsledaren att hans vän redan berättat att han sagt att Ingrid och Ahmed hade haft sex flera gånger.

Självklart förnekar alla i hennes umgängeskrets att hon haft ett förhållande, hon vet ju hur fel det är så hon har hållt det hemligt, Ahmed likaså. Hon har ju tidigare försökt berätta för en väninna, men det försöker du få det till att handla om någon Österrikare.

Att Ahmed våldtog Ingrid när hon var död är något jag håller öppet, men det var i så fall inte första gången han pillade in penisen i henne. Sen få du tro vad du vill!
Österrikaren nämns i ett av förhören i FUPen, men han är inte identifierad så vitt jag vet. Finns han, så kan det vara denne man BO hänsyftade på när hon sa att hon hade träffat någon. Vet inte om polisen ens försökt få tag i honom.

Annars bygger du bara din argumentation på Ahmeds uppgifter, eller hur? Jag har svårt att se honom som trovärdig - dels är han MGM och talar i egen sak, dels är ju förhören med honom ytterst förvirrade och Ahmed säger en massa saker som inte stämmer.

Självfallet finns möjligheten att BO effektivt skulle hållit en sexuell relation med Ahmed hemlig för vännerna, men skulle inte någon, en enda misstänkt det? Ingrid verkar ju varit en social person med mycket aktiviteter och vänner.

En liten fundering. BOs exmän förhördes inte? Tycker det är konstigt. De bordeju kännt henne mycket bra.
Senast redigerad av Clodius 2019-10-13 kl. 08:52.
Citera
2019-10-13, 09:01
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Österrikaren nämns i ett av förhören i FUPen, men han är inte identifierad så vitt jag vet. Finns han, så kan det vara denne man BO hänsyftade på när hon sa att hon hade träffat någon. Vet inte om polisen ens försökt få tag i honom.

Annars bygger du bara din argumentation på Ahmeds uppgifter, eller hur? Jag har svårt att se honom som trovärdig - dels är han MGM och talar i egen sak, dels är ju förhören med honom ytterst förvirrade och Ahmed säger en massa saker som inte stämmer.

Självfallet finns möjligheten att BO effektivt skulle hållit en sexuell relation med Ahmed hemlig för vännerna, men skulle inte någon, en enda misstänkt det? Ingrid verkar ju varit en social person med mycket aktiviteter och vänner.

En liten fundering. BOs exmän förhördes inte? Tycker det är konstigt. De bordeju kännt henne mycket bra.

Nej, det bygger även på Ingrids dagbok som polisen återberättat om. Du få försöka börja lägga ihop 1+1 här.
Citera
2019-10-13, 09:15
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Nej, det bygger även på Ingrids dagbok som polisen återberättat om. Du få försöka börja lägga ihop 1+1 här.
Ok, men det citat som angetts här ur dagboken talar ju inte explecit om en sexuell relaton. Den kan ju göra det, men skrivningen kan ha mängder av andra förklaringar. Kan du alltså delge tråden skrivningarna i dagboken som bevisar - eller vart fall starkt indikerar - att BO och MGM hade en ömsesiig sexuell relation? Vore värdefullt om du kunde fixa detta!

Eller menar du att allt vi har att förlita oss på är polisens referat och slutsattser? I så fall är vi tillbaka på ruta 1, och kommer aldrig att kunna säga något med säkerhet.
Senast redigerad av Clodius 2019-10-13 kl. 09:18.
Citera
2019-10-13, 10:22
Avstängd
Vad tror ni - de hade en frivillig sexuell relation?

Han körde Staken-I-Baken för Ingrid var TantTorr i rätt hål?

Han körde Staken-I-Baken o Ingrid blev förbannad?

Han våldtog henne medelst Staken-I-Baken o sen mördade han henne-
men han fick pumpa i alla fall - skitsamma att det var en gammal kärring
o Staken-I-Kloaken - han fick pumpa i alla fall.

Men av dagboken framgick rätt tydligt att de hade en relation - hade det bara handlat om
att Ahmed zuuugiiit pengar hade detta stått.

Trizzt att sonen vägrar erkänna att mamzen blivit en BatikhäxFittKärring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in