2019-10-13, 07:49
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/oktober/13/13-oktober-0020-brand-vasteras/
13 oktober 00:20, Brand, Västerås

Brand i pizzeria, Benvägen Bjurhovda

Räddningstjänst, polis och ambulans åker till platsen med anledning av en fullt utvecklad brand i en pizzeria.

Pizzerian ligger i en större byggnad. Ingen person har rapporterats vara skadad.

***Uppdatering kl 03:31***
Anmälan om misstänkt mordbrand.

Platsen är för närvarande avspärrad. En teknisk undersökning kommer genomföras på brottsplatsen.
Vet någon mer om händelsen?
Citera
2019-10-13, 08:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/oktober/13/13-oktober-0020-brand-vasteras/
13 oktober 00:20, Brand, Västerås

Brand i pizzeria, Benvägen Bjurhovda

Räddningstjänst, polis och ambulans åker till platsen med anledning av en fullt utvecklad brand i en pizzeria.

Pizzerian ligger i en större byggnad. Ingen person har rapporterats vara skadad.

***Uppdatering kl 03:31***
Anmälan om misstänkt mordbrand.

Platsen är för närvarande avspärrad. En teknisk undersökning kommer genomföras på brottsplatsen.
Vet någon mer om händelsen?

Gissningsvis så är det pizzerian som ligger i samma lokaler som gymet i Bjurhovda. Har blivit utsatt för bränder tidigare i höstas.
Någon timme senare var det en kebabfabrik i Dingtuna som brann.

Polisen misstänker inget samband men är inte säkra.
Citera
2019-10-13, 09:11
Medlem
Min gissning är att dingtuna och bjurhovda är samma gäng.
Citera
2019-10-13, 10:20
Medlem
Någon som har koll på etnicitet på dessa verksamheter? Tänker om det är någon Turk/kurd som hämnats på vice versa för det som händer i Syrien..? Eller är det för långsökt tänkt?
Citera
2019-10-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariou
Någon som har koll på etnicitet på dessa verksamheter? Tänker om det är någon Turk/kurd som hämnats på vice versa för det som händer i Syrien..? Eller är det för långsökt tänkt?

Låter högst osannolikt. Att det rör sig om beskyddarverksamhet eller någon annan konflikt mellan kriminella låter betydligt troligare.
Citera
2019-10-13, 10:41
Medlem
styrlunds avatar
Som jag skrev i förra tråden. Polisen ska nog titta på vem som kan ha ekonomiska fördelar dessa bränder.
Att det brinner i samma fastighet på två veckor, och det bredvid de enda två hyresgästerna är ingen slump.
Nu är fastigheten tom och kommer troligtvis klassas som utdömd.
Om inte polisen ser ett samband, kan jag garantera att försäkringsbolagets utredare kommer göra
Senast redigerad av styrlund 2019-10-13 kl. 10:44.
Citera
2019-10-13, 11:41
Medlem
Knappast någon tillfällighet.

Har också noterat att en del lokalpizzerior nyligen bytt ägare och numera besöks av grupper av steroidpumpade skäggaraber med psykopatblick (som inte bor i området). Varför åker de till en annan del av stan för att äta på en svettig lokalpizzeria? Markerar sitt nya territorium?

Sammantaget så ligger det ganska nära till hands att misstänka att ett kriminellt nätverk håller på att ta över pizza/kebabhaken i Västerås.
Citera
2019-10-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Som jag skrev i förra tråden. Polisen ska nog titta på vem som kan ha ekonomiska fördelar dessa bränder.
Att det brinner i samma fastighet på två veckor, och det bredvid de enda två hyresgästerna är ingen slump.
Nu är fastigheten tom och kommer troligtvis klassas som utdömd.
Om inte polisen ser ett samband, kan jag garantera att försäkringsbolagets utredare kommer göra

Kommun äger fastigheten.
Misstänker själv folk för gamla för fritidsgård.
Citera
2019-10-13, 19:49
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Kommun äger fastigheten.
Misstänker själv folk för gamla för fritidsgård.
Kanske borde kommunens försäkringsbolag klura lite....
Citera
2019-10-14, 13:32
Medlem
Farbaute666s avatar
Ja, de där psykostirrande araberna med skägg, såg jag för någon vecka sedan på Råby också. Satt mycket riktigt och ville bli sedda, kastade burkar på gatan och "pratade" högljutt. Då och då slirade någon svart Audi eller "Be-Emm" förbi och verkade ha med gänget att göra.

Bjurhovda pizzeria - ärligt talat hade jag faktiskt tänkt mig just den som nästa pizzeriamål. Den ligger precis där en del gäng har sin bas, några sitter inne, andra går lösa än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in