2018-08-11, 14:56
Medlem
Efter fyra succésäsonger lägger "Parneviks" ner.
Nu berättar Penny Parnevik om familjens svåra beslut där alla har tackat nej till flera inspelningar av den populära realityserien.
"Jag vill tacka alla ni som har kollat på Parneviks i alla säsonger, vi känner att det är dags att våran familj får vara i fred", skriver hon i ett inlägg på sin Instagram.*

https://www.expressen.se/noje/parneviks-lagger-ner/
Citera
2018-08-11, 21:23
Medlem
DouglasKenneths avatar
Dom orkar säkert inte hålla sig borta från rampljuset, de har säkert något nytt på gång eller så är det som förra gången ett försök att få ut mer pengar från produktionsbolaget
Citera
2018-08-12, 07:08
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Denna säsong har vart en riktig ögonöppnare.

SATAN vad barnsliga och omogna barnen är. Curlade, bortskämda och totalt verklighetsfrånvända.

Håller jag med om, iaf döttrarna, sonen var väl mer ok laidback
Citera
2018-08-12, 15:27
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baarneey
Är det bara jag som tycker att Peg konstant är otrevlig mot Filip?
Hon är inte snäll. Han ska backa ut från garaget och Peg sitter bredvid och hackar på honom. Hon började redan i hallen när dom var på väg ut till bilen - hon har en vidrig attityd. Varför är han tillsammans med henne?
Citera
2018-08-12, 19:44
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hon är inte snäll. Han ska backa ut från garaget och Peg sitter bredvid och hackar på honom. Hon började redan i hallen när dom var på väg ut till bilen - hon har en vidrig attityd. Varför är han tillsammans med henne?
Det är väl en kombination av Frankarns ”kuken skall ha sitt” och att han räknar med att hon en dag skall ärva Jeppes pengar. Där kommer han dock gå bet då jag tror att Jeppes dyra leverne kommer att göra att han lämnar ytterst lite efter sig om ens något.
Citera
2018-09-16, 17:45
Medlem
Familjen Parnevik har gjort stor succé i TV3-programmet ”Parneviks”.
Men nu berättar Mia Parnevik att familjen beslutat att det inte blir flera program.
– Nu är vi klara. Parneviks is done. Det kanske blir andra program, men inget mer Parneviks, säger hon till Hänt.*

– I början tyckte jag att det var väldigt jobbigt, för jag ville att allt, allt, allt skulle vara precis som det är i vanliga fall. Jag höll på att ta kål på mig själv där, säger Mia Parnevik när hon tidigare gästade ”Kändispodden”.
Hon har tidigare berättat i ”Kändispodden” att familjen ibland under vissa inspelningar tvingats till att iscensätta vissa saker för att programmet skulle bli så bra som möjligt.

https://www.expressen.se/noje/parneviks-beslut-darfor-stoppar-de-succeprogrammet/
Citera
2019-04-04, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Efter fyra succésäsonger lägger "Parneviks" ner.
Nu berättar Penny Parnevik om familjens svåra beslut där alla har tackat nej till flera inspelningar av den populära realityserien.
"Jag vill tacka alla ni som har kollat på Parneviks i alla säsonger, vi känner att det är dags att våran familj får vara i fred", skriver hon i ett inlägg på sin Instagram.*

https://www.expressen.se/noje/parneviks-lagger-ner/

Är det inte mer pga att de slutade att ta emot gäster,
och att det skulle vara bara familjen som man fick se,
och då så blev programmet så dåligt att ingen vill
titta? Gästerna var ju en stor del av behållningen...
Citera
2019-09-01, 11:38
Medlem
Hur uppfattar nu Parnevik i överlag?

Den bild man har fått är att de är rika men att det inte vill göra sig märkvärdig av det. Deras hus består inte av jacuzzi i guld, silikontuttar eller massa mexikanska hemmafruar som städar

De kunde lika gärna ha bott en villa i en småstadsort i Sverige
Citera
2019-09-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nu är du väl ändå lite orättvis. Jesper jobbar fortfarande både med eget spel och att undervisa andra. Mia har på senare år även börjat jobba med tv. Peg har påbörjat sin karriär med sång. Sen gör ju hela familjen tv tillsammans och drar säkert in en hel del pengar på detta. Jesper var väldigt bra golfspelare när han var som bäst, en av de bästa, och drar säkert in mycket pengar fortfarande på detta.

Sedan antar jag att de har någon form av aktier som de har köpt
Citera
2019-10-13, 00:41
Medlem
Huset är till salu!

https://www.zillow.com/homedetails/17553-SE-Conch-Bar-Ave-Tequesta-FL-33469/45654699_zpid/

Drygt 100 miljoner SEK är begärt pris
Senast redigerad av blueberrycake 2019-10-13 kl. 00:46.
Citera
2019-10-13, 00:51
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Huset är till salu!

https://www.zillow.com/homedetails/17553-SE-Conch-Bar-Ave-Tequesta-FL-33469/45654699_zpid/

Drygt 100 miljoner SEK är begärt pris
Har Jeppes dyra leverne och spelskulder nu slutligen kommit ifatt honom. Tvingas han sälja lyxkåken och flytta till något mindre för att få loss lite cash?
Citera
2019-10-13, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Har Jeppes dyra leverne och spelskulder nu slutligen kommit ifatt honom. Tvingas han sälja lyxkåken och flytta till något mindre för att få loss lite cash?

I senaste programmen har han ju ställt frågan lite retoriskt; "Hur blir det nu när alla barn flyttar hemifrån? Jag och Mia i detta jättehuset?"

Skatterna och försäkringarna på ett sådant hus i Florida är med svenska mått astronomiska. Förstår om Jeppe med fru väljer ett mindre boende. Han lär spara miljonbelopp per år.

Ganska onödigt med ett hus på typ 1500 kvadrat om man bara är två vuxna hemma 99% av tiden.

Att det säljs just nu är inte konstigare än att samtliga barn har flyttat hemifrån (dock ej grabben?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in