2019-10-12, 20:58
Medlem
Om folk skräpar utanför restaurangen kan man väl inte klaga på ägarna...
Citera
2019-10-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Hon vill dessutom vara anonym, hon heter säkert Emma 😂

Haha. Det vanliga uttrycket brukar ju lyda: "Det är ju inte Kalle och Sven som hänger här"

Istället har skribenten porträtterat de boende som överklass-snobbar (smygrasister), vilket jag anser de vara. Men man ska inte behöva tolerera sånt här oavsett var man bor, Rinkeby som Hornsberg strand.

Tack vara att vårt rättsystem är ett sånt skämt som det är accepterat att vara småkriminell och allmänt störande.
Citera
2019-10-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men är inte det typiskt bortskämda innerstadsbor som vill ha kakan och käka den samtidigt? För bara några år sen var Hornsbergs strand helt dött och nu när det äntligen kommit en del restauranger och barer klagar man på oljud. Bor man i stan får man tåla nedskräpning och ljud.

Problemet är väl klientelet. Det är massor nya dyra bostäder där vid vattnet som sålts till medelklassen och sedan har det blivit en magnet för förortsmännsiskor som kommer in utifrån under sommaren av någon anledning med tillhörande stök. När folk betalar en förmögenhet för en mindre lägenhet med havsutsikt innanför tullarna ser de framför sig ett välordnat område som kidsen kan växa upp i, inte Rinkeby strandpromenad.

Det skulle inte förvåna mig om man till slut gör om området med lite finurlig arkitektur och bara tar bort alla praktiska möjligheter till att bada och "hänga" så det blir mer som Fredhäll. Lite mer grönt och promenadstråk men inga bryggor eller större platser att sola/bada på. Givetvis ryker kebab/vattenpiperestauranger och andra förortsmagneter också.
Citera
2019-10-12, 21:11
Bannlyst
Otrolig dålig artikel , det lyser politisk färgad journalistik lång väg, där skribenten tar parti för kebab stället. Finns inga villor i ulvsunda , så artikelförfattaren är okunnig dessutom i sitt försök att måla upp en bild om den rasistiska medelklasssen.

Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
"Så fort Midans skylt med arabiska bokstäver kom upp ovanför entrén började folk klaga."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-restaurangen

Vadan detta? Jag trodde att stockholmarna röstat FÖR mångkultur... Sjuklövern ligger väl över 80% av väljarstödet...
Senast redigerad av Niggers 2019-10-12 kl. 21:28.
Citera
2019-10-12, 21:11
Medlem
Oavsett hur mycket du än har betalat för din bostad så äger du inte området.Man har inte fler rättigheter bara för att man har gott om pengar. Nånting är fel när man renoverar en nybyggd lägenhet.För dessa personer bor inte i ett hem utan i en investering.
Citera
2019-10-12, 21:17
Bannlyst
Man skall inte behöva bli störd av den där restaurangen dra ditt slödder som inte hör hemma där. Såna där ställen hör hemma i Rinkeby och inte på Kungsholmen.

Sedan kan man fråga sej , har verkligen samhället gjort allt? Har man gjort skatterevison på den här restaurangen? Har man granskar ägarna att dom har följt Dublin konventionen när dom sökte asyl? Var verkligen Sverige verkligen första asylland?

Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Oavsett hur mycket du än har betalat för din bostad så äger du inte området.Man har inte fler rättigheter bara för att man har gott om pengar. Nånting är fel när man renoverar en nybyggd lägenhet.För dessa personer bor inte i ett hem utan i en investering.
Senast redigerad av Niggers 2019-10-12 kl. 21:24.
Citera
2019-10-12, 21:28
Bannlyst
säger som det är

det är inte Midan de stör sig på utan "halalplayans" besökare. När resturangen stängt och klientelet bara flyttar till kafét på andra sidan , då kommer bostadsrättsföreningen att börja hitta småfel där med.

1) ingen har blivit kallad för horunge
2) det har inte slaktats lamm på den externa lokalen.
3) De boende i området vill inte se bruna och svarta människor runt sin dyrbara investering. Inget fel med det , så länge man är ärlig med vad man tycker.
Citera
2019-10-12, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Du är mest bara bitter över att det finns rika människor va? Töntigt att välja ut de mildaste bilderna. Har du ens satt din fot där?

-Babbar som spelar jättehög babbemusik
-Babbar som kör i 100 på 30-sträckor
-Babbar som skräpar ner
-Babbar som skriker

Jag och mina polare hängde där när det var nytt och det var jättemycket folk men behagligt. Året efter gick det inte vara där utan att blodtrycket sköt i höjden.

vad har alla exempel ovan med resturang midan att göra?
Låter som du tror att alla från förorten verkar äta där?
De vill åt hornsbergstrand precis som alla andra.
Citera
2019-10-12, 21:30
Medlem
Smurfanerlites avatar
Hur fan kan föreningen vara så dumma att de skriver ett kontrakt med ett Kebabhak från början?
Så här i efterhand hade det varit smartare att låta ett kaffe eller liknande bedriva verksamhet där.
Senast redigerad av Smurfanerlite 2019-10-12 kl. 21:34.
Citera
2019-10-12, 21:33
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bor man i stan så får man räkna med liv och rörelse i kvarteret. Vi vill väl ha en levande stad?
Att ha en arab som strutsar runt med slaktrester på sin innergård, bara för att hyresvärden hyr en hyresrätt till ett kebabhak, det står nog inte i verksamhetsbeskrivningen och i vilket fall så vill jag inte veta av någon industriverksamhet i mitt hem, såvida jag inte utför den själv, och då stör jag inte mina grannar.
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigedumbokraten
säger som det är

det är inte Midan de stör sig på utan "halalplayans" besökare. När resturangen stängt och klientelet bara flyttar till kafét på andra sidan , då kommer bostadsrättsföreningen att börja hitta småfel där med.

1) ingen har blivit kallad för horunge
2) det har inte slaktats lamm på den externa lokalen.
3) De boende i området vill inte se bruna och svarta människor runt sin dyrbara investering. Inget fel med det , så länge man är ärlig med vad man tycker.
Fram, fram, fram med utredningarna som säger att det inte hanterats slaktavfall på er restaurang! Du gör ett påstående som måste vara underbyggt med fakta, detta finns det underlag för genom utredningar och tillsyn av LV. Nu har du dina drömmars chans, att slå ett slag upp mot den vita societeten som livnär araber i Sverige.
Senast redigerad av GoUoD 2019-10-12 kl. 21:38.
Citera
2019-10-12, 21:33
Bannlyst
Har ätit på folketkebab vid Hornsgatan några ggr tills läste att miljöinspektionen hittade muslort och folk bli sjuka av kycklingen där.

Miljöinspektionen har haft en del att anmärka på hornsbergs strand också , man har fått sätta av en heltidstjänst för alla klagomålen, så ingen rök utan eld.

Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Synd om dom försvinner.

Har vart där och käkat några gånger. Jävligt populärt ställe. Hoppas dom kan överklaga.
Citera
2019-10-12, 21:39
Bannlyst
Får man ens slakta får hur som helst? Pizzierian i Tidaholm stängde man ner på dagen men här blunda Stockholm stad tjänstemännen för tvunget måste berika innerstaden med med mångkultur.

Kan det vara jäv förhållande eller mutor inblandade för Stockholm stad inte stänger ner den här helvetes restaurangen?

Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Hur fan kan föreningen vara så dumma att de skriver ett kontrakt med ett Kebabhak från början?
Så här i efterhand hade det varit smartare att låta ett kaffe eller liknande bedriva verksamhet där.
Senast redigerad av Niggers 2019-10-12 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in