Citat:
Ursprungligen postat av
Inthemove
"Tillvägasättet"? Det ordet finns inte. Men du kanske önskade skriva tillvägagångssättet?
Vad var det med Saras "tillvägasätt" i akademin som besvärade dig?
Sorry, felstavning.
Jag anser att vi behöver saker som "är kärnor" och "bevaras" i en tillvaro där allt byts ut, förändras, blir plastigt, förstört.
Jag tror på ett Absolut värde, till skillnad från postmodernisterna och feministerna, som ska trasa sönder allt i samhället. Därför var det fel att en sekreterare ruckade på principerna för Svenska Akademien. Svenska Akademien är ingen myndighet, men helt plötsligt var tillvägagångssättet att behandla institutionen som en myndighet i granskningen, ja, Danius var ju en del av detta förfarande (som hon gjorde självvådligt och fick rättmätig kritik för), men bara för allt var under metoo och kulturprofilen var föremålet, så var det ok att göra undantag. Detta uppskattade inte jag.
Detta hade för övrigt DN också några kritiska artiklar om i början, men sen när hatet mot Horrace växte och knytblus-solidariteten blev kompakt, så bortsåg man från det förehavandet från Danius sida.