2019-10-12, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Han slutade kommentera strax efter det i alla fall, tyvärr, den överlägset bäste tenniskommentatorn!

Ja det är han Och han och han manliga kollega är alltid saknade

Vad hette den andra kommentatorerna som jobbade samtidigt som Birger folke
Citera
2019-10-12, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Angående snacket om att Nadal är garanterad världsetta om tre veckor: ja, nån har räknat ut att Nadal är världsetta efter Paris-turneringen. Men då kvarstår ju wtf. Vem som är världsetta om tre veckor - innan wtf - är ändå rätt ointressant, jämfört med vem som är etta efter wtf. Och det senare är öppet, men med fördel Nadal.

Ja Nadal är garanterad första platsen om 3 veckor
Citera
2019-10-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det är känt sedan typ 2004 att Nadal alltid får exklusiva och fjolliga lottningar.

Fan, HATAR när personen som är rankad 1-2 i världen får en enkel lottning. Så jävla orättvist!!!!
Citera
2019-10-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Ja Nadal är garanterad första platsen om 3 veckor
Ah. Jag räknade bara ut vad som fanns kvar i säsongen. My bad. Varit en lång vecka!
Citera
2019-10-12, 10:42
Avslutad
Dags för Tsitsipas - Medvedev nu, kan bli intressant. Känns fräscht med lite nya som är framme och nosar. Medvedev - Tsitsipas - Zverev - Thiem: alla börjar bli rätt farliga nu i alla möjliga sammanhang.

ATP-slutspelet i år kan bli riktigt starkt. Big 3 borde allihopa kunna vara skadefria och någorlunda i form. Och sen ovanstående kvartett, plus nån till.

I det förgångna har man ju alltid haft Goffin eller Sock eller Nishikori som nån total punching bag under gruppspelet. Men här känns det som att nästan varje match skulle vara öppen (ok, Thiem kanske inte gillar underlaget så värst mycket), och att tex Nadal skulle gå vidare från en grupp med Fed/Tsitsipas/Zverev eller nått är långt ifrån säkert.
Citera
2019-10-12, 10:59
Medlem
Peterson fixade en ny final och är klar för topp-50. Det satt hårt inne och hon fick kriga rejält för det, den andra matchen i rad hon vänt set och break ned.

Blir ett möte med Heather Watson som inte varit relevant på väldigt länge, men har tagit tre starka segrar den här veckan. Jättechans för Rebecca i fall hon har lite kvar i tanken.
Citera
2019-10-12, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Dags för Tsitsipas - Medvedev nu, kan bli intressant. Känns fräscht med lite nya som är framme och nosar. Medvedev - Tsitsipas - Zverev - Thiem: alla börjar bli rätt farliga nu i alla möjliga sammanhang.

Ja, det börjar lossna för den där kvartetten nu. Många har svårt för Medvedev, men jag gillar hans lite arroganta stil på banan. De kommande åren ser ljusa ut, kan vi få med Micke Ymer i toppen också blir det mumma.
Citera
2019-10-12, 12:34
Medlem
Någon som vet vem som får det tredje WCet till huvudturneringen? Lottning om tre-fyra timmar ju.
Citera
2019-10-12, 13:22
Medlem
Jag gissar på Elias eller Markus Eriksson, när det gäller det 3e WCt. En högre rankad spelare som lockar mer folk än de där två borde redan ha fått det, kan man tycka. I varje fall nu när det bara är timmar kvar.
Citera
2019-10-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Jag gissar på Elias eller Markus Eriksson, när det gäller det 3e WCt. En högre rankad spelare som lockar mer folk än de där två borde redan ha fått det, kan man tycka. I varje fall nu när det bara är timmar kvar.

Ifall Elias mot förmodan skulle lämna sent återbud borde ju Pim-Pim få det alla dagar i veckan, och någon annan få spela kvalet. Han säljer ju ut ett pass tidigt i veckan själv.
Citera
2019-10-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ifall Elias mot förmodan skulle lämna sent återbud borde ju Pim-Pim få det alla dagar i veckan, och någon annan få spela kvalet. Han säljer ju ut ett pass tidigt i veckan själv.

Att ge Pim-Pim WC till huvudturneringen vore kanske bra för turneringen rent publikmässigt men jag skulle personligen tappa all respekt för turneringen om man gjord det. Han förtjänar ju inte det på några som helst sportsliga grunder. Jag kan tycka att han ska sluta fjanta runt och faktiskt satsa på tennis om han ska förtjäna det.

Det var snack om detta förra gången han spelade också, men då stod jag bakom Pim-Pim mer eftersom det inte hade gått lika lång tid sedan han slutade då. Men nu har det gått lång tid och handlar det inte om någon seriös satsning så förtjänar han inget WC på högre nivå än han redan har fått.
Citera
2019-10-12, 15:12
Medlem
Pim-Pim lämnar återbud!

https://www.facebook.com/100004227373990/posts/1413774725440093?sfns=mo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in