Citat:
Hur fan kan ett slagsmål vara bra nyheter? sinnesstört att nån tycker slagsmål är olika bra beroende på vem som ”vinner”. I detta fallet är alla idioter. Det blir liksom inte bättre bara för att en invandrare påstås ha förlorat.
Jag har då uppfostrat min son i att aldrig slåss och om nån fittar sig mot honom så säger han till en vuxen alternativt polisen nu när han blivit äldre. I slagsmål är man alltid förlorare.
Jag har då uppfostrat min son i att aldrig slåss och om nån fittar sig mot honom så säger han till en vuxen alternativt polisen nu när han blivit äldre. I slagsmål är man alltid förlorare.
Fint tänkt, men det tillhör allmänbildningen att kunna ta ett par smällar utan att sluta fungera, helt omöjligt att förlita sig på polisen. Polisen tar tid. Han, eller kompisen, eller flickvännen kan hamna i trubbel med ett psycho i hamburgerkön eller varsomhelst, närsomhelst, och då går det inte att invänta polis när det haglar slag. Han måste ju för tusan kunna försvara sig så han får tillfällighet att fly iallafall. Går ju inte att säga till ett psycho "vänta med att puckla på mig, jag ska bara ringa polisen", det kan starta på några sekunder. Men visst, han kanske kan klara sig genom livet utan att bli påhoppad eller hamna i konflikt, men jag vete tusan om det ens är möjligt eller hur man mår med en känsla inombords att man inte har en susning om hur man försvarar sig.
Jag är ingen fighter, vill lugna ned situationer om möjligt, trappar inte upp. Men tror man att någon annan hjälper en när skiten precis bryter ut, då är man jävligt lurad. Elaka onda jäklar finns det alltid.
Själv då, farsan sa alltid att självförsvar är ett måste, och vi pratade om våld och lösningar. Jag har själv hamnat i oprovocerat skit själv och när man hjälpt vänner.
Se för tusan till att killen lär sig om våld, och att lösa konflikt med snack själv och om det inte hjälper kunna försvara sig för att lyckas fly undan.
Man kan inte bara säga "prata med vuxen eller polis", det funkar inte så.
Prata om våld, vad gör han om någon går på, det finns tyvärr sådana situationer.
Polis kommer inte direkt bara för att han skriker,det går snabbt när det händer, våldet.
Lycka till!