2019-10-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror dessverre noen i familien ennå tror på det MGM forteller dem. Men at gnagende mistanker som til nå har vært stumme snart kommer ut, det skal vi ikke se bort ifra. Og da spørs det hvor godt de kjenner sitt opphav...

Jeg tror alle har forståelse for at barn og barnebarn håper og tror at AEH er i live.

Men det betyr ikke at vi andre skal undertrykke egen fornuft av hensyn til familien.

Det er jo nettopp dette TH spekulerer i. Grov manipulasjon, kalles det. Skadelig adferd. Spesielt skadelig for hans nærmeste. Det er grusomt å se på at denne utnyttingen av andres følelser utspiller seg, og trekkes så voldsomt ut i tid.

Jeg synes rett og slett at politiet skal stoppe dette. Nå.
Citera
2019-10-11, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Trevligt att du är optimistisk om att fallet kommer att få en lösning -- själv börjar jag faktiskt tvivla på det! Säg mig, har du några konkreta skäl för din optimism? Vad har GM gjort för fel? Finns det något som tyder på att polisen är vederbörande på spåren?
Hela upplägget luktar dålig planering. Om motivet var hämnd, på det sätt att TH skulle verka misstänkt, då har GM glömt en viktig faktor, nämligen att TH inte är dum.

En hatlig GM, som har byggt sitt hat på avund, underskattar sin motståndare. Det är ett mänskligt behov hen har.

Det är vad jag menar att jag kan se i det här fallet.

Jag vet inte vilka tekniska spår o.l. polisen har hittills, men på grundval av den styrka som polisen fortfarande legger i fallet, kjänner jag mig optimistisk.
Citera
2019-10-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror alle har forståelse for at barn og barnebarn håper og tror at AEH er i live.

Men det betyr ikke at vi andre skal undertrykke egen fornuft av hensyn til familien.

Det er jo nettopp dette TH spekulerer i. Grov manipulasjon, kalles det. Skadelig adferd. Spesielt skadelig for hans nærmeste. Det er grusomt å se på at denne utnyttingen av andres følelser utspiller seg, og trekkes så voldsomt ut i tid.

Jeg synes rett og slett at politiet skal stoppe dette. Nå.

Stille før stormen, får vi håpe.
Da misforsto jeg deg. Når jeg snakker om at jeg tror MGM tenker på fasade, så mener jeg innad i familien. Men også der vil det slå sprekker, om ikke hørbart, så vil det allikevel prege familien i generasjoner.

"Gud var en vredaktig og nidkjær gud, som straffet fedrenes ondskap på barnene i tredje og fjerde ledd."
Senast redigerad av agvvv 2019-10-11 kl. 14:02.
Citera
2019-10-11, 18:18
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
"Gud var en vredaktig og nidkjær gud, som straffet fedrenes ondskap på barnene i tredje og fjerde ledd."

Minner meg om "Pulp Fiction"..........
Citera
2019-10-11, 18:38
Medlem
Citat:
Stille før stormen, får vi håpe.
Da misforsto jeg deg. Når jeg snakker om at jeg tror MGM tenker på fasade, så mener jeg innad i familien. Men også der vil det slå sprekker, om ikke hørbart, så vil det allikevel prege familien i generasjoner.

At det er en tung arv for barn og barnebarn å bære med seg resten av livet, er det ingen tvil om. Men, det finnes hjelp. Og de kan flytte vekk. Barn og barnebarn må forsøke å konsentrere seg om å få best mulige liv fremover. Det er ikke deres feil det som har skjedd. De er uskyldige.

Så jeg synes ikke du skal trekke Gud inn i dette her med forestillinger om straff i flere generasjoner fremover. Et gammelt ordtak sier at "Gud hjelper den som hjelper seg selv". Det gjelder i denne saken også.
Citera
2019-10-11, 18:51
Medlem
Citat:
At det er en tung arv for barn og barnebarn å bære med seg resten av livet, er det ingen tvil om. Men, det finnes hjelp. Og de kan flytte vekk. Barn og barnebarn må forsøke å konsentrere seg om å få best mulige liv fremover. Det er ikke deres feil det som har skjedd. De er uskyldige.

Så jeg synes ikke du skal trekke Gud inn i dette her med forestillinger om straff i flere generasjoner fremover. Et gammelt ordtak sier at "Gud hjelper den som hjelper seg selv". Det gjelder i denne saken også.

Det er et sitat fra det naturalistiske verket Hellemyrsfolket av Amalie Skram. Jeg tenkte vel mer på den som står bak; at selve handlingen kan være resultatet av noe som ligger langt tilbake i tid. I våre dager har det heldigvis blitt mer fokus på å få ting opp og fram i lyset. Det finnes håp og hjelp.
Senast redigerad av agvvv 2019-10-11 kl. 19:12.
Citera
2019-10-11, 19:28
Medlem
Citat:
Det er et sitat fra det naturalistiske verket Hellemyrsfolket av Amalie Skram. Jeg tenkte vel mer på den som står bak; at selve handlingen kan være resultatet av noe som ligger langt tilbake i tid. I våre dager har det heldigvis blitt mer fokus på å få ting opp og fram i lyset. Det finnes håp og hjelp.

Det blir mer en merkelig, om GMs besteforeldre og oldeforeldre, som alle sikkert forlengst er i graven, skal ha noe slags ansvar for GMs ugjerninger i dag. Dette blir alt for kryptisk for meg.
Citera
2019-10-11, 19:41
Medlem
Citat:
Det blir mer en merkelig, om GMs besteforeldre og oldeforeldre, som alle sikkert forlengst er i graven, skal ha noe slags ansvar for GMs ugjerninger i dag. Dette blir alt for kryptisk for meg.

Ansvaret hviler kun på gjerningsmannens skuldre. Men det er vel ikke et ukjent fenomen, at veldig mange drapsmenn har noen fellesnevnere i sin fortid. Ren psykologi.
Citera
2019-10-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ansvaret hviler kun på gjerningsmannens skuldre. Men det er vel ikke et ukjent fenomen, at veldig mange drapsmenn har noen fellesnevnere i sin fortid. Ren psykologi.
Det er riktig det, omsorgssvikt er vel det vanligste.
Citera
2019-10-11, 21:47
Bannlyst
Vurderer dusør.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QoKaQR/anne-elisabeth-hagens-familie-vurderer-dusoer?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-10-11, 21:57
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Vurderer dusør.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QoKaQR/anne-elisabeth-hagens-familie-vurderer-dusoer?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Så den ja....
men etter 11 og en halv måned begynner det å bli litt sent. ...
Citera
2019-10-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ja, jeg har forklart litt om det.
Ved hjelp av basestasjoner kan man peile seg fram til hvor telefonen er plassert når den var i bruk, men bare med en nøyaktighet på 30 meters radius.
Det gjøres ved at hver enkelt basestasjon kan registrere hvilken retning signalet fra mobilen kommer ifra.
Hvis telefonen registreres ved 3 basestasjoner samtidig, så kan man krysspeile hvor telefonen befinner seg.
Dette gjøres ved å ta et kart, og så streke opp retningen for hver av de tre stasjonene, og man ender da opp med et spesifikt punkt.
Dette er gammel teknologi, og ble brukt bl.a av tyskerne for å lokalisere ulovlige sendere.
I jemtlandsaken f.eks. slo Jannes telefon inn på bare en stasjon, og man kunne ikke med nøyaktighet si hvor dette var, annet enn at det var i Brummundal sentrum et sted.
Hvis telefonen derimot IKKE er i bruk, men bare ligger på et bord, så vil nøyaktigheten bli mye mindre.
Dette er den ene måten å finne en telefon på.
Den andre måten er å bruke telefonens innebygde GPS-sender, HVIS denne var påslått. Det er det ikke sikkert at den var.
Man har mange apper/programmer som kan registrere på kart til en hver tid hvor man er. Bl.a apper som er knyttet opp mot trening/helse og som viser hvilken rute man har jogget.
Hvis en slik app var påslått og aktivert, så kan man se nøyaktig hvilke bevegelser mobilen hadde inni huset til enhver tid. Dette med svært stor nøyaktighet. Man snakker om helt ned i en meters nøyaktighet.
GPS-senderen benytter satellitter istedetfor basestasjoner, men det fungerer på samme måte med krysspeiling utifra signaler mottatt av 3 forskjellige satellitter.
Nå vet man jo som sagt ikke om Anne hadde vanlig gammeldags telefon, eller om hun hadde smarttelefon med innebygd GPS. Mange eldre liker best den gammeldagse telefonen, fordi den er enklere å bruke, og har mye bedre batterikapasitet.

Takk for informasjon!

Citat:
Vurderer dusør.
Takk for link! Fra artikkelen:
"VG får opplyst at det har vært en fortløpende diskusjon om man ikke bare skal betale hele løsepengekravet. Familiens avgjørelse om å betale en betydelig sum i sommer, var stikk i strid med politiets klare råd."
Betale hele løsepengekravet? Uten å få livsbevis og uten kontakt fra motparten og uten forhandlinger om å få AEH hjem? (Eller misforstår jeg?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in