2019-10-11, 08:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Gillar ett ”fenomen”, oavsett vad dess konsekvenser riskerar att bli. Drömmer om syndafloden och Ragnarök och kräks av avsky.
Med sådana beundrare behöver Greta inga fiender.
Där ha du nog en poäng. Jag tillhör den gruppen som hon nog avskyr mer än sina klimatmotståndare. Vi som klappar henne på axeln, men inte för ett ögonblick ändrar vår klimatsintällning eller livsföring.
Och den enda klimatåsikt jag har då, är att fromt invänta syndafloden och Ragnarök. Jag vet. Jag är inte högt i kurs i något klimatläger.

Och vad värre är; jag tillhör en majoritet. Vi som tycker att klimatet ska vara bra, men som fortsätter att flyga och konsumera.

Men nu är detta en tråd om personen Greta, som jag följer. Inte en klimattråd, som många verkar tro. Så jag ser fram mot Greta på nya äventyr. Och kanske nobelpris idag.
Senast redigerad av Jof 2019-10-11 kl. 09:09.
2019-10-11, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Varför fortsätter du att leva om du känner så? Allting är ju meningslöst enligt dig.

Jag gillar att lära ut Schopenhauers filosofi
2019-10-11, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Där ha du nog en poäng. Jag tillhör den gruppen som hon nog avskyr mer än sina klimatmotståndare. Vi som klappar henne på axeln, men inte för ett ögonblick ändrar vår klimatsintällning eller livsföring.
Och den enda klimatåsikt jag har då, är att fromt invänta syndafloden och Ragnarök. Jag vet. Jag är inte högt i kurs i något klimatläger.

Och vad värre är; jag tillhör en majoritet. Vi som tycker att klimatet ska vara bra, men som fortsätter att flyga och konsumera.

Men nu är detta en tråd om personen Greta, som jag följer. Inte en klimattråd, som många verkar tro. Så jag ser fram mot Greta på nya äventyr. Och kanske nobelpris idag.

Jag tror inte att någon kommer att ändra sig för klimatets skull, men Gretas äventyr gillar vi
2019-10-11, 09:41
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nu är hon i Colorado. Hon ska hålla tal i Denver idag: Greta Thunberg To Take Part In Climate Change Protest Friday In Denver

Hon är en underbar oförbrännerlig galenpanna. Älskar henne! One woman show.

När Greta talar lyssnar man.
Att vakna i mörkret och se Greta – en fasa för onda män.

Gamla djungelordspråk.
2019-10-11, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kompis!

Svårt att fatta varför dom är jävla arga här (och på andra platser). Riktiga koleriska kverulanter. Kanske bara det att dom avskyr att inte få rätt. Som små barn.

Fast Greta har ju inte rätt. Inte regeringen, riksdagen, FN eller vilka det nu är, de heller. Men det är mäktiga fiender gentemot folket. Väldigt irriterande.
2019-10-11, 09:57
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Fast Greta har ju inte rätt. Inte regeringen, riksdagen, FN eller vilka det nu är, de heller. Men det är mäktiga fiender gentemot folket. Väldigt irriterande.
Hur tänkte du där?

All världens politiker och företagsledare, eller FN för den delen, som inte gör något för att minska utsläppen från fossila bränslen, är en mäktig fiende gentemot människornas framtid. Men det är vad Greta kämpar emot.

Vissa tror på vad som helst, vilken blogg som helst, vilket inlägg som helst som saknar källa, men de kan inte tro på sanningen: att koldioxid reglerar temperaturen på planetens yta.

Vissa människor tror på alla illasinnade rykten och allt förtal, men sanningen hatar de. Kan det bero på att lögnens fader är världens furste?
2019-10-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nu är hon i Colorado. Hon ska hålla tal i Denver idag: Greta Thunberg To Take Part In Climate Change Protest Friday In Denver

Tack för dagens garv.

Citat:
"Parents" taking advantage of special needs child.
HOW DARE YOU!
2019-10-11, 10:21
Medlem
okok1s avatar
Idag får Greta nobelpris.
2019-10-11, 10:28
Medlem
Citat:
Idag får Greta nobelpris.
Ja det är ingen högoddsare
Vi får svaret om drygt 30 mim.
Knappast spelbar på odds sajterna
2019-10-11, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Hur tänkte du där?

All världens politiker och företagsledare, eller FN för den delen, som inte gör något för att minska utsläppen från fossila bränslen, är en mäktig fiende gentemot människornas framtid. Men det är vad Greta kämpar emot.

Tänker, är precis vad jag gör. Dina vänner bland världsledarna, företagsledare och FN (jag kräks) står just för höjda skatter, avgifter och nya regler baserade på fantom-hotet som du och Greta svamlar om.

Politikerna, företagsledarna och FN är hotet.
2019-10-11, 10:50
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Tänker, är precis vad jag gör. Dina vänner bland världsledarna, företagsledare och FN (jag kräks) står just för höjda skatter, avgifter och nya regler baserade på fantom-hotet som du och Greta svamlar om.

Politikerna, företagsledarna och FN är hotet.
Greta föreslår inte skatter och avgifter. Det är neoliberalismens ide: Sätt ett pris på miljön!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_Dahm%C3%A9n
2019-10-11, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Greta föreslår inte skatter och avgifter. Det är neoliberalismens ide: Sätt ett pris på miljön!

Hon utnyttjas just för att höja skatter och avgifter för vanligt folk. Dessutom har kraven på demokratins avskaffande rests. "Jorden ska räddas" med hjälp av diktatur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in