Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-14, 20:17
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Du får acceptera, att vissa källor är jag EJ utan vidare behörig att lämna ut. Jag är visserligen medlem i Svenska FFF, men jag är EJ ännu insläppt i den inre cirkeln i svenska FFF, och det måste jag ta rätt mycket hänsyn till! Om jag inte iakttar viss försiktighet, lär jag aldrig bli insläppt i den svenska inre cirkeln av FFF!

Blir man insläppt i den inre cirkeln av FFF om man skriver på Flashback att Greta är söt och vacker?
2020-01-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Hon gillar inte uppmärksamhet på sig själv säger du och skriver massor om henne som nog många anser som personligt.
Jag är inte felfri! Det är ju en svår uppgift, att berätta om Gretas klimatkamp, utan att berätta om de motiv som driver henne. Men jag har som du ser redan blivit mer försiktig av mig!
2020-01-14, 20:36
Medlem
Picamagpies avatar
Om nu inte Greta visste om att indiern startat ett Facebook-konto i hennes namn så vet hon nog inte att det finns vad jag kunde se 30-40 konton med namnet Greta Thunberg på facebook
2020-01-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Blir man insläppt i den inre cirkeln av FFF om man skriver på Flashback att Greta är söt och vacker?
Greta har vad jag förstått inget direkt emot, om man kallar henne för söt och vacker, men jag tror, att hon vanligtvis inte fäster någon större uppmärksamhet vid detta. Hon är en allvarlig tjej, som i första hand kämpar för miljön och klimatet, och har detta som sitt stora intresse.

-Givetvis är det annat än vänliga ord om henne, som Greta utgår ifrån, när hon väljer in någon till den inre kretsen i svenska FFS. Hon är både skärpt och mycket intelligent. God kompetens och ett gott omdöme, samt ett mycket starkt engagemang, verkar då vara av vikt för henne!

Greta håller förstås dock tyst om exakt hur urvalet går till. Många vill komma åt mina tankar, så jag får vara försiktig med dem, sägs Greta ha sagt! Detta gäller för övrigt för alla större ledare, även om Greta ej vill kalla sig för ledare, utan ännu bara vill kalla sig för aktivist!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-14 kl. 20:43.
2020-01-14, 20:39
Medlem
JetSocietys avatar
Pluggar in 45 sidor med svar? = Ytinlärning.
Det låter ganska efterblivet att bara läsa in svaren.

För att se helheten borde inte hon även förstå frågorna = djupinlärning.

Är det så hon har fått höga betyg i skolan, pluggat in svaren.
Hur skulle hon klara ett IQ test ?

Och varför bara läsa in svaren på förberedda frågor?
Är det därför hon inte tillåts få frågor av personer utanför maktkretsen?
Så hon kan rapa upp svaren som en papegoja.
Stackars barn.
2020-01-14, 20:43
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Greta har vad jag förstått inget direkt emot, om man kallar henne för söt och vacker, men jag tror, att hon vanligtvis inte fäster någon större uppmärksamhet vid detta. Hon är en allvarlig tjej, som i första hand kämpar för miljön och klimatet, och har detta som sitt stora intresse.

-Givetvis är det annat än vänliga ord om henne, som Greta utgår ifrån, när Greta väljer in någon till den inre kretsen i svenska FFS. Hon är både skärpt och mycket intelligent. God kompetens och ett gott omdöme, samt ett mycket starkt engagemang, verkar då vara av vikt för henne!

Greta håller förstås dock tyst om exakt hur urvalet går till. Många vill komma åt mina tankar, så jag får vara försiktig med dem, sägs Greta ha sagt! Detta gäller för övrigt för alla större ledare, även om Greta ej vill kalla sig för ledare, utan ännu bara vill kalla sig för aktivist!
Vet Greta om att du skriver om henne på Flashback och kallar henne söt och vacker?
2020-01-14, 20:43
Medlem
Citat:

-Givetvis är det annat än vänliga ord om henne, som Greta utgår ifrån, när Greta väljer in någon till den inre kretsen i svenska FFS. Hon är både skärpt och mycket intelligent. God kompetens och ett gott omdöme, samt ett mycket starkt engagemang, verkar då vara av vikt för henne!

Så vad är din åsikt gällande Ingemar Rentzhog samt Soros finansieringen?
2020-01-14, 20:45
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

God kompetens är helt fel. Hon kan ingenting utan är bara matad med saker hon ska säga. Hon saknar djupare kunskaper om klimatförändringar. Gott omdöme är också helt fel då hon inte inser att hon är styrd av andra och inte av sin egen uppfattning.
2020-01-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Pluggar in 45 sidor med svar? = Ytinlärning.
Det låter ganska efterblivet att bara läsa in svaren.

För att se helheten borde inte hon även förstå frågorna = djupinlärning.

Är det så hon har fått höga betyg i skolan, pluggat in svaren.
Hur skulle hon klara ett IQ test ?

Och varför bara läsa in svaren på förberedda frågor?
Är det därför hon inte tillåts få frågor av personer utanför maktkretsen?
Så hon kan rapa upp svaren som en papegoja.
Stackars barn.
Jag såg att det var ett antal frågetecken i slutet på vissa meningar i den högupplösta bilden av hennes 45 OH-blad, så det tycks ha varit med också en hel del frågor i hennes text, innan svaren!

I berättelsen talade hon dock bara om svar!

Det är helt riktigt att för djupinlärning krävs både frågor och svar, så har jag själv studerat!

Frågorna är förstås Gretas kvalificerade gissningar om vad journalisterna ska fråga henne om.

Många amerikanska presidenter har förberett sig just på detta sätt, inför viktigare presskonferenser, så Greta är i gott sällskap!

Presidenterna får förstås dock en hel del kvalificerad hjälp både med att formulera frågor och svar till den simulerade presskonferensen! Hoppas att Greta fått viss sådan kvalificerad hjälp också!

Gretas mamma sägs ha sagt, att Greta fick verkligt höga resultat, när hon utreddes. Detta är dock Gretas sak att välja, om hon vill berätta närmare om detta, och om hon vill bekräfta uppgiften. Stämmer uppgiften, tyder den på att hon fick ett mycket högt IQ-resultat. Det ska dock påpekas att det även finns EQ, dvs. emotionell intelligens!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-14 kl. 21:14.
2020-01-14, 21:14
Medlem
Giant Squids avatar
The legacy of Greta 2019 fortsätter sätta spår hos allmänheten. Nu namnges en vägsaltbil i Manchester efter Greta, Gritter Thunberg.
Även i Skottland finns det en saltbil döpt efter Greta.
Hon är i gott sällskap tillsammans med Snowbie one kenobi och Basil Salty.

Greta Thunberg Provides Inspiration For Hilarious Public Salt Truck Naming Poll
https://m.huffpost.com/us/entry/us_5...d?guccounter=1
Citat:
Introducing Gritter Thunberg ― one of eight new salt trucks hitting the streets of Manchester in northern England this winter.

The salt spreader was named after Swedish teenage climate activist Greta Thunberg following a public poll conducted by Manchester City Council. The 16-year-old already has another gritter named after her in Scotland.
2020-01-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
The legacy of Greta 2019 fortsätter sätta spår hos allmänheten. Nu namnges en vägsaltbil i Manchester efter Greta, Gritter Thunberg.
Även i Skottland finns det en saltbil döpt efter Greta.
Hon är i gott sällskap tillsammans med Snowbie one kenobi och Basil Salty.

Greta Thunberg Provides Inspiration For Hilarious Public Salt Truck Naming Poll
https://m.huffpost.com/us/entry/us_5...d?guccounter=1
Det kanske också kommer svenska saltbilar med Gretas namn på sidorna! Då misstänker jag att saltbilarna också kommer att vara motivlackade med ett foto av Greta! Mest troligt är dock att någon tung bärgningningsbil eller några tunga bärgningsbilar, får Gretas namn och foto motivlackade. Vissa ägare av svenska tunga bärgningsbilar gillar att ta ut svängarna!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-14 kl. 21:27.
2020-01-14, 21:39
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Jag såg att det var ett antal frågetecken i slutet på vissa meningar i den högupplösta bilden av hennes 45 OH-blad, så det tycks ha varit med också en hel del frågor i hennes text, innan svaren!

I berättelsen talade hon dock bara om svar!

Det är helt riktigt att för djupinlärning krävs både frågor och svar, så har jag själv studerat!

Frågorna är förstås Gretas kvalificerade gissningar om vad journalisterna ska fråga henne om.

Många amerikanska presidenter har förberett sig just på detta sätt, inför viktigare presskonferenser, så Greta är i gott sällskap!

Presidenterna får förstås dock en hel del kvalificerad hjälp både med att formulera frågor och svar till den simulerade presskonferensen! Hoppas att Greta fått viss sådan kvalificerad hjälp också!

Gretas mamma sägs ha sagt, att Greta fick verkligt höga resultat, när hon utreddes. Detta är dock Gretas sak att välja, om hon vill berätta närmare om detta, och om hon vill bekräfta uppgiften. Stämmer uppgiften, tyder den på att hon fick ett mycket högt IQ-resultat. Det ska dock påpekas att det även finns EQ, dvs. emotionell intelligens!

Jag föredrar personer som tex Donald Trump, som kan mala oavbrutet i en timme utan manus.
Det kan man bara om man har kunskap.

Priset för det kan vara att nån groda hoppar ur munnen ibland, men det är i mina ögon mer förtroendegivande än en papegoja/robot som Greta, Annie Lööf eller Henrik Arnstad.

"Greta är jätteinsatt i klimatfrågan", -men måste läsa innantill eller ha pluggat in svaren på frågorna.

Icke förtroendegivande.
Dom kunde valt han meteorologen Per Holmgren istället.
Han kan ju tala för sig, säkert inövat då han är tv-man, men han har väl ändå bakomliggande kunskaper som gör att han kan våga bemöta frågor live, som han inte fått svaren på innan, utan att avslöjas som en bluff.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback