2019-10-11, 08:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag tror att datumen som PS anger stämmer, då hela kapitlet om Hjärstamordet är uppbyggt på ett sådant sätt att händelserna knyts till och beskrivs väldigt tydligt kring just veckodagar med datum. Kapitlet inleds väldigt markant med "Måndagen den 14 maj" då han (dagtid) blev informerad om försvinnandet. Och därefter beskrivs händelseförloppet (ur Springares perspektiv) över hela den första veckan. I slutet av veckan beskrivs sedan utförligt om hans sedermera kritiserade semesterresa fredagen den 18 maj då han på morgonen begav sig till Tyskland. Med andra ord hade berättelsekedjan inte kunnat "hålla ihop" alls om han hade missat eller lagt till ett felaktigt datum i början av veckan.

Min bedömning.
Några mediauppgifter som antyder att det kan handla om en gravad hund här:

Enligt förhandsinformationen om boken skulle Peter Springare berätta vad som egentligen hände:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

I augusti 2019 lägger polischefen locket på, och ingen polis får längre uttala sig om utredningen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

När Nerikes Allehanda ställer frågor svarar åklagare nuförtiden "Lämna mig ifred":
https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande
Senast redigerad av Draifos 2019-10-11 kl. 08:48.
Citera
2019-10-11, 08:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
För att detta skall stämma så har GM i så fall använt LW:s mobil och chattat med flera personer i hennes ställe.
Och det skulle väl i så fall kullkasta en av de få , som jag ser det, trovärdiga fakta- och vittnesuppgifter som funnits, det vill säga skriken ungefär vid 23.25-23.30 tiden den 14 maj.

Mycket märkligt.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-10-11 kl. 09:02.
Citera
2019-10-11, 09:03
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Och det skulle väl i så fall kullkasta en av de få , som jag ser det, trovärdiga faktauppgifter som funnits, det vill säga skriken ungefär vid 23.25-23.30 tiden den 14 maj.

Mycket märkligt.

Fast vemsomhelst kan ju ha skrikit då precis som alla andra dagar/sena kvällar.
Citera
2019-10-11, 09:05
Medlem
Citat:
Och det skulle väl i så fall kullkasta en av de få , som jag ser det, trovärdiga faktauppgifter som funnits, det vill säga skriken ungefär vid 23.25-23.30 tiden den 14 maj.

Mycket märkligt.

Medvetna planteringar i tråd och media? Dags att Daalan kommer in i tråden och yttrar sig.
Citera
2019-10-11, 09:06
Medlem
mormedkolls avatar
” Joined 10/07/2012
Last Visited 06/17/2019”

Från LWs GC konto, vem är ”aktiv” på hennes sida? https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=56ff6bbc-6ad8-4e64-b211-97a164c252fa
Citera
2019-10-11, 09:10
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Fast vemsomhelst kan ju ha skrikit då precis som alla andra dagar/sena kvällar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Medvetna planteringar i tråd och media? Dags att Daalan kommer in i tråden och yttrar sig.

Jag är säker på att daalans uppgifter om skrikandet och tidpunkten för det är korrekta. Frågan nu är i så fall vem det var som som skrek.

Känns som det här fallet redan var tillräckligt konstigt och så kommer Springare och stökar till det ytterligare ett snäpp.

Edit/tillägg: Jag anser daalans inlägg som mycket trovärdiga men även jag skulle välkomna någon slags dementi av det fetade ovan och bekräftelse av tidigare uppgifter, om h*n råkar ha vägarna förbi här.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-10-11 kl. 10:03. Anledning: Komplettering
Citera
2019-10-11, 09:13
Medlem
Citat:
” Joined 10/07/2012
Last Visited 06/17/2019”

Från LWs GC konto, vem är ”aktiv” på hennes sida? https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=56ff6bbc-6ad8-4e64-b211-97a164c252fa

Den där "nyheten" är diskuterad vid aktuellt datum i juni. Då "vann" teorin om att någon inom utredningen varit "aktiv".
Citera
2019-10-11, 09:25
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Den där "nyheten" är diskuterad vid aktuellt datum i juni. Då "vann" teorin om att någon inom utredningen varit "aktiv".
Ok, tack för uppdateringen ☺️
Citera
2019-10-11, 09:32
Medlem
Citat:
Jag är säker på att daalans uppgifter om skrikandet och tidpunkten för det är korrekta. Frågan nu är i så fall vem det var som som skrek.

Känns som det här fallet redan var tillräckligt konstigt och så kommer Springare och stökar till det ytterligare ett snäpp.
Håller med Dig! För mig har daalan varit en av de få som jag trott på (och gör fortfarande)...

Kanske daalan och "bärgarvittnet" är något som polisen vill få fram i tråden (för att göra GM osäker)?

Dock något märkligt jag kommer ihåg från tråden var att ett flertal postare, inkl mig själv, hann se (trodde sig se) att daalan postade ett inlägg om att SD var GM och som hen sedan dementerade att hen skrivit... och inlägget borttaget. (kanske någon kommer ihåg... orkar inte leta)
Citera
2019-10-11, 09:44
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig! För mig har daalan varit en av de få som jag trott på (och gör fortfarande)...

Kanske daalan och "bärgarvittnet" är något som polisen vill få fram i tråden (för att göra GM osäker)?

Dock något märkligt jag kommer ihåg från tråden var att ett flertal postare, inkl mig själv, hann se (trodde sig se) att daalan postade ett inlägg om att SD var GM och som hen sedan dementerade att hen skrivit... och inlägget borttaget. (kanske någon kommer ihåg... orkar inte leta)

I början av tråden (de första 7 sidorna) skriver en eller flera användare att de direkt misstänker SD och HD!
Citera
2019-10-11, 09:47
Medlem
Citat:
I början av tråden (de första 7 sidorna) skriver en eller flera användare att de direkt misstänker SD och HD!
Och... förstår inte vad Du menar... kan Du förklara vad det har med mitt inlägg att göra?
Citera
2019-10-11, 10:04
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Och... förstår inte vad Du menar... kan Du förklara vad det har med mitt inlägg att göra?
Tänkte om du blandat ihop det med din undran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in