2019-10-10, 19:36
Medlem
Om någon skulle bli dömd för detta mord idag. Vad är då tänkbar straffpåföljd?

Tas det någon hänsyn till att det är över 30 år sedan mordet begicks?
Citera
2019-10-10, 19:57
Medlem
Är det någon som vet varför det inte sattes in sökhundar direkt efter mordet och borde man inte åtminstone fått fram flyktvägen då?
Citera
2019-10-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134
Är det någon som vet varför det inte sattes in sökhundar direkt efter mordet och borde man inte åtminstone fått fram flyktvägen då?

Det var en bra fråga! Inte sett den förut.
Citera
2019-10-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134

"Ett tiotal polispatruller deltar i sökandet efter gärningsmannen i området närmast brottsplatsen.

En hundpatrull beordras till brottsplatsen kl. 23.36. Eftersökning med hund bedöms som utsiktslös eftersom många personer har rört sig kring brottsplatsen."

https://lagen.nu/sou/1987:14
Citera
2019-10-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
"Ett tiotal polispatruller deltar i sökandet efter gärningsmannen i området närmast brottsplatsen.

En hundpatrull beordras till brottsplatsen kl. 23.36. Eftersökning med hund bedöms som utsiktslös eftersom många personer har rört sig kring brottsplatsen."

https://lagen.nu/sou/1987:14
Men inte i trappan
Citera
2019-10-10, 20:49
Medlem
MOPspanarens avatar
Hundföraren till mordplatsen är Carl-Erik Arnström i radiobil 2550.

Möjligen kommer det i Palmemordet-podden, om rb 1520 och Dalsgaard, där uppgifterna gör gällande att det är han(Dalsgaard) som fattar beslut om att INTE söka med hund.

Det andra är också teorin om att Arnströms bil, som bör vara en kombi p.g.a. hundburen, också är den bil som Sunniva T. (Ingrid) ser vid Drottninggatan.
Citera
2019-10-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Men inte i trappan

Jag tycker mig minnas att det var Christian Dalsgaard som tog beslutet att inte söka med hunden.

Hittade det här i ett gammalt inlägg i tråden

"Så här sade Gösta Söderström om en hundförare (antagligen Karl-Erik Arnström) inför Juristkommissionen 1986-08-28:
Citat:
Det kom många polismän till brottsplatsen. Söderström såg bl a två ur livvaktsstyrkan i Stockholms polisdistrikt, men han talade inte med dem. En hundförare kom också dit och frågade om han kunde göra något. Han anvisades flyktvägen. Dahlsgaard fanns där vid tillfället. Söderström såg att Dahlsgaard talade med hundföraren. Söderström tog då inte mera befattning med det."
Citera
2019-10-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
De är mina för mycket länge sedan

går att köra i ett tidslinje-program
Skummade bara igenom tiderna som verkade bra. Har du förslag på något programm? Har själv letat förgäves efter något program som kan visa prickar som rör sig i rätt hastighet för att skapa överblick i alla rörelserna.
Citera
2019-10-10, 21:30
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Skummade bara igenom tiderna som verkade bra. Har du förslag på något programm? Har själv letat förgäves efter något program som kan visa prickar som rör sig i rätt hastighet för att skapa överblick i alla rörelserna.

Iesho tog ju fram en simulator för ett gäng år sedan och är så vitt jag vet den enda som publicerats...
Den verkar dock inte gå att ladda ned längre, plus att den var lite buggig... samt kanske inte jättesnygg..

Han skapade ett eget forum för denna typ av program..
(FB) Animeringar och simuleringar av MOP
Citera
2019-10-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag tror att Grandmannen är en nyckelperson i mordutredningen. Trixet är förstås att hitta karln.

Torde vara rätt hopplöst idag.
Citera
2019-10-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Iesho tog ju fram en simulator för ett gäng år sedan och är så vitt jag vet den enda som publicerats...
Den verkar dock inte gå att ladda ned längre, plus att den var lite buggig... samt kanske inte jättesnygg..

Han skapade ett eget forum för denna typ av program..
(FB) Animeringar och simuleringar av MOP
Tack! Såg att jag gjort inlägg där för ett par år sedan. Konstigt att det inte verkar finnas något liknande?
Citera
2019-10-10, 22:47
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
alla mina vänner från sydafrika (förlåt) var lantisar vid denna tid, awkward på mer än ett sätt.

Ja det är väl en gissning god som någon. Problemet är som sagt att hitta honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in