2019-10-10, 17:02
Medlem
Gaunters avatar
Någon som vet om det är säkert eller inte? Blir lite less på att sitta i bastun och inte göra någonting, men är rädd för att man pajar mobilen om man har med den in.
Citera
2019-10-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaunter
Någon som vet om det är säkert eller inte? Blir lite less på att sitta i bastun och inte göra någonting, men är rädd för att man pajar mobilen om man har med den in.
Lek med snoppen

Nej men ärligt talat så kan det nog vara bra för dig att vara ifrån telefon/padda i 30minuter.
Citera
2019-10-10, 17:11
Medlem
Varken batteri eller telefon tycker om höga temperaturer. Med hög så menas över ca 40 grader. Utöver det så kommer den höga luftfuktigheten.

Om du tröttnar på ditt eget sällskap så snabbt så se det som en övning att vara själv med dina tankar en stund. Annars kan man ta med någon annan person och prata med eller läs en bok.
Citera
2019-10-10, 17:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaunter

Jag skulle bli jävligt irriterad om du steg in med din kameramobil i bastun.
Citera
2019-10-10, 17:21
Medlem
borrizs avatar
Kolla i mobilens manual, där bör du hitta uppgift om den max temp som tillverkaren anser att mobilen tål.
Citera
2019-10-10, 17:22
Medlem
Skunken666s avatar
Läs bruksanvisningen! Där står det under vilka temperaturer din telefon kan användas.

Fråga på flashback, vad är det för fel på folk..?
Citera
2019-10-10, 17:30
Medlem
Begriper du inte själv att det är en dålig idé med mobil i bastu!? Har du gått ut grundskolan?

Elektronik, packningar och vattenskydd gillar inte plötsliga temperaturförändringar.

TLDR: Ta inte med mobilen i bastun.
Citera
2019-10-10, 17:54
Medlem
Brukar lägga mobilen på golvet eller intill dörren ut från bastun då det är kallare där, sen tar jag upp den en stund och sen lägger tillbaka den så blir den aldrig för varm. Dock blir fingrarna väldigt svettiga så det är inte jättelätt att hålla på med den
Citera
2019-10-10, 18:51
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Det gjorde hen ju

Suck...

Det var just det som var felet! Han skall läsa bruksanvisningen istället!
Och du bevisade just varför man inte skall fråga folk på flashback....
Citera
2019-10-10, 19:01
Medlem
inga problem ta gärna med mobilen in på damernas
Citera
2019-10-10, 19:13
Medlem
Gaunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag skulle bli jävligt irriterad om du steg in med din kameramobil i bastun.

Har en bastu där jag bor, skulle aldrig göra det i en offentlig med andra människor. Men det spelar ingen roll för det verkar inte som en bra idé ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in