2019-10-10, 17:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
En intressant notering från Springares bok:

"Senare under kvällen den 14:e hade mannen frisläppts av åklagaren".

Sant eller felskrivning? Med tanke på att LW enligt tidigare uppgift lämnade huset framåt midnatt den 14:e.
Citera
2019-10-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Va? Har SD ens skäggväxt? Han ser ju ut som en barnrumpa i ansiktet ;-)

Det har jag också reagerat på sedan länge. Även mgl verkar bara hårlös.
Citera
2019-10-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Sant eller felskrivning? Med tanke på att LW enligt tidigare uppgift lämnade huset framåt midnatt den 14:e.

Men det är ju en grov felskrivning.
Det bådar inte gott
Citera
2019-10-10, 17:42
Medlem
Citat:

Eh? Var han anhållen för olaga hot eller nåt innan hon mördades?

Boken med 299 sidor som blev 231 blir snart återkallad och reviderad till 199s?

Har du redan fått boken i din hand?
Citera
2019-10-10, 17:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Det skapade tydligen irritation hos spaningsledningen (PS och JR) att rikstidningar redan på fredagseftermiddagen släppt namn och bild på LW. "...handläggaren och kontaktpersonen för anhöriga" hade "gått bakom ryggen" på PS och JR.
Citera
2019-10-10, 17:54
Medlem
Citat:
Apropå alla diskussioner om huruvida USA-resan var planerad eller ej.

Enligt Springares bok var det en "semesterresa som var bokad sedan länge och det var inte för att komma undan rättvisan". "...den misstänkte mannen skulle resa till USA med sin fru".

Man "började dra i kontakter med USA och gränspolisen där." Det "meddelades från USA att man plockat in paret och vägrat låta dem komma in i landet". De satt "i förvar ett dygn" innan de placerades på ett flyg till Sverige. Uppgiften om att ESTA-dokumenten inte var ifyllda korrekt var endast en "officiell orsak för att inte släppa in mannen och hans fru i USA".

Det fetade är intressant.
Då var de alltså på Svensk mark tidigare än vad tråden har trott. Ingen mellanlandning i England alltså.
Då var paret tillbaka i Sverige när JG skrev på facebook "vila i frid Softis"
Citera
2019-10-10, 17:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det fetade är intressant.
Då var de alltså på Svensk mark tidigare än vad tråden har trott. Ingen mellanlandning i England alltså.
Då var paret tillbaka i Sverige när JG skrev på facebook "vila i frid Softis"

...med ett flyg som skulle anlända till Arlanda lördagen den 19 maj". Litet vagt ifall en mellanlandning i UK ingick eller ej.
Citera
2019-10-10, 18:03
Medlem
Citat:
...med ett flyg som skulle anlända till Arlanda lördagen den 19 maj". Litet vagt ifall en mellanlandning i UK ingick eller ej.

Vet att jag har läst i tråden att de stannade några dagar i UK efter de blev utslängda från USA, innan de kom hem. Tyvärr minns jag inte vem/vilka som skrev det och vill inte skapa någon trådsanning - så observera det.
Citera
2019-10-10, 18:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet att jag har läst i tråden att de stannade några dagar i UK efter de blev utslängda från USA, innan de kom hem. Tyvärr minns jag inte vem/vilka som skrev det och vill inte skapa någon trådsanning - så observera det.

Ja, det har funnits uppgifter i tråden om att de stannade ett tag i UK i samband med mellanlandningen. Att de eventuellt passade på att plocka några cacher men de har inte loggat några därifrån tror jag så trovärdigheten i uppgifterna kan ifrågasättas.
Citera
2019-10-10, 18:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Utredningen kantades av "mobbning" och "trakasserier" mellan olika utredare i polishuset den första tiden. "Det var ungefär som om vi var på en högstadieskola".
Citera
2019-10-10, 18:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Utredningen kantades av "mobbning" och "trakasserier" mellan olika utredare i polishuset den första tiden. "Det var ungefär som om vi var på en högstadieskola".

Tack. Så det var inte bara vi lekmän som betedde oss som idoter i tråden på den tiden. Tänk att även de professionella utredarna gjorde likadant
Citera
2019-10-10, 18:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det har jag också reagerat på sedan länge. Även mgl verkar bara hårlös.

Tycker du det?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e4f6ed08-7b73-44b8-a687-658daa9b30c1_l.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in