Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Jag kommer få en varning för det här, men du verkar inte riktigt frisk. Jag tror att du inte kommer nämna en enda källa eller siffra i nästa inlägg heller, men jag ger dig en sista chans. Visa hur tillväxt,lönerna,börsen och jobben inte är ekonomiska siffror eller/och att det inte gynnar det amerikanska folket. Visa också gärna hur illa det går, vad som nu går illa och varför allt annat blir irrelevant på grund av det. Sista chansen.
Statsskulden har ökat dramatiskt under trumpen, och mycket går härleda till en permanent skattelättnad som endast de allra rikaste fick ta del av.
Och du pratar om siffror som vi alla vet försvinner i en lågkonjunktur, men du säger inte ett enda ord om statsekonomiska, med budgetunderskott utan dess like i en bästa högkonjunkturen någonsin.
En statsskuld som skenar, och idag EXTREMUPPENBART att skattelättnaderna bara ökade takten på ökningen av statsskulden.
Och med den takten av ökning statsskuld i den bästa högkonjunkturen någonsin.
Hur kommer det då se ut i den lågkonjunktur som är på väg och redan berättat den är på väg?
Och självfallet ser FED´s detta och agerar nu när man ser det vänder.
Att lågkonjunkturen knackat på dörren är inget FED¨s har missat måste du väl förstå?
Eller tro du FED´s har missat detta och att lågkonjunkturen redan visat att den startat?(Som startat pga en havererat ensamrace och handelskrig mot Kina).
Verkar som du glömt detta helt, varför?
Och allt du vill prata om är min person, haha ad hominem som sakargument