Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Usikker på om det er flere ganger, eller bare en gang, og om han fant telefonen eller ei.
Ser for meg at han har ringt telefonen som del av et skuespill der han forsøkte å finne kona, og at han hørte telefonen ringe. Hvis han har ringt flere ganger, og at det var ringelyd, så er det rart, og gir en pekepinn på at det hele er et skuespill fra TH.
Kanskje denne lydmannen testet ut også dette. Om Tom kunne høre telefonen hennes hvis telefonen lå på kjøkkenet f.eks. og TH sier han sto i på vaskerommet når han ringte, men ikke kunne høre telefonen. Det er ikke uvanlig at gjerningsmenn bruker telefon som del i et skuespill. Det så vi i jemtlandsaken også.
Takk for at du deler av dine tanker rundt det med telefonoppringningen(e). Ja, det er rart hvis han ringte flere ganger hvis han må ha hørt telefonen ringe i nærheten av der han sto når han ringte. Telefonen ble jo funnet i samme etasje som der slepesporene var (om jeg husker rett).
Eller det trenger ikke å være rart å ringe flere ganger selv om han hører telefonen ringe, dersom han forsøkte å ringe på nytt fordi han ikke greide å lokalisere hvor lyden kom fra ved første oppringning. (Jeg har selv gjort det samme når jeg har forlagt min telefon; ringt flere ganger med en annens telefon før jeg greide å finne ut nøyaktig hvor ringelyden kom fra).
Denne artikkelen er fra 9. januar, og i senere artikler står det ikke at TH lette etter henne
i flere timer men i en drøy halvtime.
Men "å ringe uten å få kontakt", hvordan kan det tolkes? Det høres mest ut som å ringe til noen uten at den andre svarer i telefonen. Men kan det også bety å ringe til noen og at vedkommende som ringer
hører at telefonen ringer (men at mottaker av oppringningen ikke svarer på telefonen)?
"Milliardæren skal først ha søkt etter henne i et par timer og forsøkt å ringe henne på mobiltelefonen, men uten å få kontakt, skriver VG."
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-stoppet-alle-turgaere-i-kidnappingssak/3423578029.html
"Publisert:12. juni 2019, kl. 19:41. Kun kort etter at Hagen skal ha blitt bortført,
fant politiet 69-åringens mobiltelefon"
"Politiet beskriver funnstedet som
et naturlig sted å legge fra seg en telefon"
"
funnstedet skal være i boligens førsteetasje. Det er denne etasjen politiet mener at Hagen skal ha befunnet seg i dagen hun forsvant."
"Holder informasjonen tilbake. VG har kjent til mobilfunnet i flere måneder, men har blitt oppfordret av politiet fram til nå om å ikke gå ut med dette, av hensyn til etterforskningen. Ovenfor avisen sier Brøske at dette nå er greit, siden det ikke lenger kan skade etterforskningen."
https://www.rb.no/kidnappingssaken/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/vg-fant-mobilen-til-anne-elisabeth-hagen-i-huset/s/5-43-1078976
Når telefonen lå på et sted der det er naturlig å legge fra seg en telefon, er det ikke da også litt rart at TH ikke fant telefonen mens han lette etter AEH
dersom han lette etter henne inne i huset?