Citat:
Den ena bröderna blev utan andel i gården som jag fattar det, Tor och pappan hade gått bakom ryggen på sin bror Vidar. Dock ska det inte ha funnits någon schism mellan bröderna, dom gick skilda vägar efter pappans död, iaf så är det historien förtäljer.
Både brodern Vidar och dottern tjänade på Tors och Gerds bortgång, även om inte Vidar fick ärva något efter Tor som jag fattar det, dottern Barbro fick väl allt.
Det gick även rykten om att Gerd och Tor skulle gifta sig och att det kan ha varit en avgörande faktor för mordet eftersom Gerd då kunde få ärva gården om Tor gick bort och dottern då skulle ha fått en betydligt mindre andel, om ens någon. Kanske fanns det redan ett nytt testamente där Gerd skulle ärva allt, detta har dock inte hittats av polisen.
Bankomatkortet du beskriver är väl allmänna uppgifter som jag fattar det och har inga fysiska spår efter försöket. Det märkliga är att man inte försökte ta ut pengar igen men som sagt så kastades nog bankomatkortet efter uttagsförsöken i Härnösand.
Både brodern Vidar och dottern tjänade på Tors och Gerds bortgång, även om inte Vidar fick ärva något efter Tor som jag fattar det, dottern Barbro fick väl allt.
Det gick även rykten om att Gerd och Tor skulle gifta sig och att det kan ha varit en avgörande faktor för mordet eftersom Gerd då kunde få ärva gården om Tor gick bort och dottern då skulle ha fått en betydligt mindre andel, om ens någon. Kanske fanns det redan ett nytt testamente där Gerd skulle ärva allt, detta har dock inte hittats av polisen.
Bankomatkortet du beskriver är väl allmänna uppgifter som jag fattar det och har inga fysiska spår efter försöket. Det märkliga är att man inte försökte ta ut pengar igen men som sagt så kastades nog bankomatkortet efter uttagsförsöken i Härnösand.
Hej @BerraSWE
Du och jag kommer att kunna diskutera följande, med mig som grundbeskrivare.
Vi skall diskutera vad som egentligen hände Gerd Viklund den då aktuella mord-dagen och varför hon blev mördad.
Vi skall diskutera hur och på vilket sätt Tor Öberg bragtes om sitt liv.
Vi skall diskutera allt som hade med gårds-boningshuset's interiörer att göra.
Vi skall diskutera mordvapnet och var någonstans det stod placerat när kriminalteknikerna då vid det aktuella tillfället anlände till mordplatsen.
Vi skall diskutera blodspåren inuti ladugårds-anläggningen från tröskeln och ända in till det rummet där Tor Öberg upptäcktes dold av olika klädesplagg.
Vi skall diskutera många partikuljära omständigheter som en gång i svunnen tid gällde dessa morden på Tor Öberg och Gerd Viklund.
Jag har många fotografier av både ladugårds-anläggningen så som boningshuset, och detta i sin tur gäller både exteriörer så som Interiörer.
Mvh/ @JokerⓂannen