Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Du skriver veldig mye fornuftig. Det skinner nå igjennom at planleggingen har gått ut på "å komme seg unna", å unngå å legge igjen avslørende beviser slik at GM aldri vil kunne bli dømt for drapet.
Dekkhistorien stinker av konstruksjoner og oppstyltet logikk. Til forskjell fra inntrykket en ekte kidnapping ville ha gitt.
Nei, noen psykologisk profil har jeg ikke forsøkt meg på.
Men, man må jo lure hvordan et tilsynelatende oppegående menneske kan ha planlagt og gjennomført et så oppsiktsvekkende og spektakulært drap, og attpåtil forvente å slippe unna?
Jeg tror GM har lekt med tanken og spekulert over hvordan gjennomføre drapet over lang tid, kanskje flere år eller tiår. Men planene har alltid blitt forkastet, de har aldri blitt gjennomført.
.
Mulig jeg tar feil, men det er slike uttalelser jeg kaller å prøve på en psykologisk profil. Sette seg inn i hva GM kan ha tenkt, hvordan han/hun kom til å ta dette valget.
Jeg tenker at å planlegge et drap over lang tid, hvis det er tilfelle, og faktisk gjennomføre det, sier veldig mye om personen.
Hatet har, hvis hypotesen vi legger til grunn stemmer, vært rettet mot AE.
Et menneske alle tilsynelatende snakker varmt om.
Jeg var så vidt innom profilen hennes på Facebook. Hun virker familiekjær og snill, opptatt av vakker natur, barnebarn og hunden sin. Ikke mye man ser, for den er lukket.
Det er vanskelig å forstå at noen kan ha opparbeidet et så voldsomt hat mot henne.
En ting er tanken på å drepe noen man hater. Det er det mange som gjør. Noen dreper i affekt, og ringer ambulanse og politi umiddelbart. Så har du de som dreper i affekt, og prøver å skjule det. Men å planlegge og gjennomføre, det stiller i en klasse for seg selv.