2019-10-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
OK.
Tack.
Bara 17 dagar till.... Det går fort.
Undra vad det är som drar ut på tiden.?
De vill nog inte fuska bort något, allt skall vara på plats. Tror inte det handlar om bevisning - utan att allt skall adderas. RPUn kom ju inte in förrän nyss och den ska väl läsas igenom kan jag tänka. En utredare (eller om det var åklagaren - troligen åklagaren) skrev nånstans att en förundersökning får inte fuskas bort även om förövaren har erkänt. Lite kan det också handla om ifall det var något som var planerat eller inte. Men... vad vet jag? Det är ju eg ingen brådska. JL sitter där han sitter - oavsett skall han ha vård så länge det går.
Citera
2019-10-08, 21:29
Medlem
https://mitti.se/nyheter/mordet-misstankte-mordare/?omrade=danderyd

Nu Eastmancolor, så av denna utredningen så har misstankegraden INTE FÖRSVAGAS utan snarare tvärtom.
Citera
2019-10-08, 22:31
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
https://mitti.se/nyheter/mordet-misstankte-mordare/?omrade=danderyd

Nu Eastmancolor, så av denna utredningen så har misstankegraden INTE FÖRSVAGAS utan snarare tvärtom.

Han pratar inte med oss, pöbeln på Flashback. Men tack för länken!

Jag hoppades att Eastman skulle dela med sig av sin gedigna kunskap, men hans talanger består nog enbart av att vara en mobbande besserwisser av stora mått.
Senast redigerad av Combival 2019-10-08 kl. 22:34.
Citera
2019-10-08, 22:46
Medlem
Citat:
Det är många gånger en fruktansvärd tid, när bla hormoner sprutar både här och där.

Ja, man måste vara tjatig och fråga, fråga och till slut får man ett litet svar och då får föräldrar bygga vidare på det lilla och förhoppningsvis kan man bygga vidare. Tror det är väldigt viktigt att lära barn prata om känslor, det är en viktig del i människors liv.

Jag håller faktiskt med åklagarna med andra i teamet , som undrar varför han inte fått hjälp tidigare.

Vid nästan alla mord tittar man bakåt i barndomen m.m, vilket jag tycker verka vara rimligt att göra.
Jag blir förvånad om han har schizofreni eftersom de har inte skrivit om någon psykisk sjukdom nu.

Vart har åklagare med team uttalat sig att dom undrar det? Har jag missat ngt?
Har bara läst en kortfattad mening och konstaterande i stil med att ingen har tidigare märkt att han behövt hjälp.
Men det andra har isf gått mig förbi. Vart hittar jag den infon?
Senast redigerad av Strogge123 2019-10-08 kl. 23:01.
Citera
2019-10-08, 23:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zark
DN idag
https://www.dn.se/sthlm/aklagaren-ingen-har-reagerat-pa-att-han-borde-fa-vard/

"Den 16-årige pojken misstänks ha mördat sin jämnårige vän Peter Plax. Enligt den stora rättspsykiatriska undersökning lider han av en så pass allvarlig psykisk störning att han inte ens kan inse innebörden av vad han gjort.

– Ingen har reagerat på att han borde få vård innan det här hände, säger kammaråklagare Rickard Wahlqvist."

Kan det vara det här Pita55 menade?
Citera
2019-10-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Han pratar inte med oss, pöbeln på Flashback. Men tack för länken!

Jag hoppades att Eastman skulle dela med sig av sin gedigna kunskap, men hans talanger består nog enbart av att vara en mobbande besserwisser av stora mått.

Nej, han pratar inte med oss ...han har inga kunskaper om psykologi ...
Mer eller mindre ett troll är han
Citera
2019-10-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan det vara det här Pita55 menade?

Det var inte riktigt den artikeln men nästan. Det stod att åklagaren och hela teamet undrade varför han inte fått hjälp tidigare.

Ska leta vidare..
Citera
2019-10-09, 09:24
Medlem
Citat:
Det var inte riktigt den artikeln men nästan. Det stod att åklagaren och hela teamet undrade varför han inte fått hjälp tidigare.

Ska leta vidare..
Det kan vara denna. Tyvärr är artikeln låst nu.
Citera
2019-10-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Vart har åklagare med team uttalat sig att dom undrar det? Har jag missat ngt?
Har bara läst en kortfattad mening och konstaterande i stil med att ingen har tidigare märkt att han behövt hjälp.
Men det andra har isf gått mig förbi. Vart hittar jag den infon?

Här kan man läsa , men den är låst nu.

Ursäkta Meggie, det kanske är samma som du la ut.
Citera
2019-10-09, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara denna. Tyvärr är artikeln låst nu.

, ja det är den, hittade den till slut

Ja och jag tycker det är helt otroligt att INGEN märkt av att han lider av en allvarlig psykisk störning.
Citera
2019-10-09, 09:37
Medlem
Citat:
, ja det är den, hittade den till slut

Ja och jag tycker det är helt otroligt att INGEN märkt av att han lider av en allvarlig psykisk störning.
Vissa saker går under radarn. Det kan vara så att snuff-filmerna förmörkade hans hjärna. Vissa saker normaliseras, gränser flyttas, under extrema förhållanden. Men han var säkert inte frisk innan han började använda sådana mörka filmer.
Citera
2019-10-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vissa saker går under radarn. Det kan vara så att snuff-filmerna förmörkade hans hjärna. Vissa saker normaliseras, gränser flyttas, under extrema förhållanden. Men han var säkert inte frisk innan han började använda sådana mörka filmer.

Jag tror inte heller han var frisk innan han började titta på snuff-filmer.

Kan inte tänka mig att en "normal" individ finner ett nöje i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in