2019-10-09, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av subverteramera
Kanske är dessa globala fenomen.

2015
"refugees welcome"

2016(?)
"metoo"

2019
Klimatgreta etc

Metoo var 2017.

Hur som helst, intressant trådstart. Var det något ståhej 2013?

Om Mångkultur, Feminism, Klimatet och Homosexualitet är PK-ideologins fyra grundelement så kanske man kan förvänta sig något bögrelaterat 2021. Global konsumentbojkott mot länder som inte tillåter samkönade äktenskap? Krävs bara någon kitschig hashtag på temat sedan är vi igång.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2019-10-09 kl. 00:48.
Citera
2019-10-09, 00:46
Medlem
Jag tror att identitetspolitiken kommer bli allt viktigare. Organisationer som vill ta pengar från svenskar och ge till rasifierade pga av slaveri och liknande kommer dyka upp. De kommer argumentera att det är en moralisk plikt att rasifierade omfördelas resurser pga det enorma historiska förtryck svenskar utsatt de för.
Citera
2019-10-09, 00:52
Medlem
bl1nks avatar
Recension & konjunkturen. Kommer att bli en masspsykos som hela världen pratar om.
Citera
2019-10-09, 02:37
Bannlyst
Ryss-skräcken är inte tillräckligt utbredd än. Kanske skruvas den upp några snäpp till? "IS-anhängare har erfarenhet av krigsföring. Vi behöver dem för att mota Ivan i grind" är något jag definitivt skulle kunna tänka mig Annie säga t.ex.
Citera
2019-10-09, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Att SD fått politisk makt. Där kommer hela etablissemanget och politiska aktivister att piska upp en rejäl masspsykos.

Underskatta inte alla vettskrämda idioter som fortfarande jämrar sig över nazism, stöveltramp och Tredje rikets återuppståndelse. De tror stenhårt på detta. Det finns fortfarande svenskar som säger upp bekantskapen med sina nära vänner för att de röstar på SD.

Den gruppen är både verklighetsfrånvänd och rikstäckande, så de kommer masspsykosa rejält när SD får vara med och bestämma.

Vissa tror på allvar att SD kommer att upprätta koncenttationsläger för oliktänkande i övre Norrland .
Citera
2019-10-09, 05:10
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
En annan möjlighet är en kampanj mot övergrepp på internet där syftet skulle kunna vara att försöka ta tillbaka kontrollen över opinionsbildningen från medborgarna tillbaka till politiskt styrd media. Alltså en upprepning av Ryska-troll hetsen för något år sedan?

När upphörde den? Såvitt jag kan se består allt ont i världen av att omnipotenta ryska troll postar fake news på det däringa intrenätet, och som av svart magi tvingas alla röstberättigade medborgare som läser det att rösta på Trump som svensk statsminister.

Jo, det måste vara sant, för jag läste det minsann på DN av självaste överprästen Wolodarski. Så det så!
Citera
2019-10-09, 05:20
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Metoo var 2017.

Hur som helst, intressant trådstart. Var det något ståhej 2013?

Om Mångkultur, Feminism, Klimatet och Homosexualitet är PK-ideologins fyra grundelement så kanske man kan förvänta sig något bögrelaterat 2021. Global konsumentbojkott mot länder som inte tillåter samkönade äktenskap? Krävs bara någon kitschig hashtag på temat sedan är vi igång.

Inte dramatiskt nog. Om två glada pojkar vill ha en viss titel istället för en annan så påverkar det inte omvärlden för fem öre. Själva grejen med vänstern är ju att pracka på oss andra ett paket med värderingar som ska få oss att underkasta oss vanvett utan protester.

Det du väntar på är det första OS-guld som delas ut till en uppenbar man med lösögonfransar, där alla - inklusive de faktiska kvinnorna som "förlorade" mot mannen - hyllar honom för hans otroliga "insats" för sporten.
Citera
2019-10-09, 07:45
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subverteramera
Tror också det spårar ur mot kön.

Tror även att dessa beteenden fyller ett religiöst tomrum för människor. Det blir nya sekter.

#Ideological subversion

Precis så är det. Svaga människor som inte kan tänka själva måste ha något att tro på. De måste också ha en person att följa som gestaltar deras tro, och tron måste blidka deras enkelspåriga tankesätt om gott och ont. Förr var det gud och jesus mot djävulen, nu är det moder jord och greta mot klimathotet.
Citera
2019-10-09, 08:39
Medlem
Pansarhanes avatar
Jag tror att nästa "masspsykos" i framtiden kommer att handla om kön.

Drömmen vore att hälften av alla kvinnor har kuk (min dröm) och hälften av alla män har vagina och att ungdomar i tonåren blir tvångsmedicerade för att bli det kön som de betéer sig som.

Nu är det så att jag ÄLSKAR transkvinnor! Jag tycker att dem är det vackraste som finns, så detta är bara en av mina våtaste drömmar.

I dagsläget så har ansökningar om att ändra juridiskt kön dubblats varje år sen 2013, dvs en ökning med 1000%. Så det vore dumt att inte tro: om 50 år så har var 20:e tjej en kuk.
Citera
2019-10-09, 08:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Ingen som föreslagit Muslimskam? Det är redan ganska illa att bo i förorten, då ska man skämmas. Säg att brottsligheten sprider sig ännu mer, de börjar kasta ännu mer stenar, fler bilar brinner. Då kan det till slut bli skamligt att tala positivt om muslimer. Och om man gör det så ska man hängas ut i ett mediadrev. Full circle alltså.
Citera
2019-10-09, 08:57
Medlem
Stigmata01s avatar
Medborgarlön, då det är kränkande för de som inte har intresse av att ta ett arbete ska behöva gå till socialen. All masspsykos är vänsterbliven och det ses i dessa kretsar att arbete är "den vite mannens privilegium"

Skatten chokhöjs givetvis för arbetstagarna så att deras medborgarlön går tillbaka till staten..."låt de priviligerade(förvärvsarbetarna) betala" kommer det stå på ett 1a maj plakat nära dig
Senast redigerad av Stigmata01 2019-10-09 kl. 09:01.
Citera
2019-10-09, 10:11
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
2025 "Husägarskam" - Ge upp din bostad och flytta in i en klimatsmart kuvös med sängplats och en soldriven sänglampa.
Tanken har slagit mig faktiskt. Alla som inte bor på cykelavstånd till jobbet (läs i Stockholm) bör känna skam.

Trender, av denna art, är så otroligt hjärndöda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in