2019-10-08, 22:42
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnCleese
Ööh va?

Rysk vodka är den bästa vodkan som finns. Eller missförstår jag dig på något sätt nu.
Exakt! Läs trådstarten så förstår du.
Citera
2019-10-09, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Isopropanol är jättegiftigt och inte samma sak som i handsprit.
Det finns i handsprit och ja det är giftigt därför är det inte så lämpligt dricka handsprit. Mängden är nog dock väldigt liten så skulle du dricka någon flaska kommer du inte direkt dö men fortsätter du missbruka så kommer du må väldigt illa och kräkas.
Citera
2019-10-09, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Exakt! Läs trådstarten så förstår du.
Men TS frågade inte om algosprit/gel smakade som Rysk Vodka TS frågade om Rysk Vodka är bättre och det är givetvis bättre dricka rysk Vodka framför handsprit/gel. För övrigt så finns det rysk vodka av väldigt varierande kvalitet, det finns de som är riktigt fina och de som smakar lite mindre bra.

En alkoholist skulle dock inte vara kräsen av avstå rysk vodka om det erbjuds.
Citera
2020-01-22, 11:56
Medlem
Massen98s avatar
Ja, man kan definitivt dricka alkogel om man vill och ja, det har jag testat.

Jag testade att dricka DAX 85% alkogel (man kan köpa det på livsmedelsaffärer) för första gången för cirka ett halvår sen, och ja, man blir full av det. Det är dock något jag inte rekommenderar dels för att det smakar skit och för att man kan ta skada av det. Och nej, kräkmedel finns inte i handsprit, iallafall inte vad jag har märkt. Men om du nu vill och kan dricka alkogel så skulle jag rekommendera att blanda en del i vatten och ha en god dricka i närheten som hjälper dig att halsa ner spriten.

Måste bara varna dig att om du dricker ens små mängder kommer du be rejält full, garanterat! Så var försiktig och drick bara små mängder handsprit i taget så riskerar du inte att spy och blir medvetslös inom kort. Du blir garanterat mycket fullare av handsprit än av vanlig vodka! Jag har bara testat detta i ren nyfikenhet och för att jag vart för pank för att gå till systemet :P Hoppas inlägget hjälpte!
Citera
2020-01-22, 17:40
Medlem
448s avatar
Isopropanol (IPA) effekt är ganska kraftig och ger en ganska omtöcknande fylla och desutom bryts IPA
ned till aceton i kroppen så stora mängder kan leda till döden.

Fjortisar dricker så lite så dom klarar sig , blev bjuden av småbrudar vid en busshållplats
utspädd i en colaburk - smakar riktigt kemiskt och läppstift...

Några år senare på en vandring längs bohusleden stod faktiskt DAX handsprit på ett utedeass.
Då testade jag och göra en kaffegök ,9dl kaffe och 1dl DAX och drack upp rävgiftet.

Man får en fylla som är tung och man vill faktiskt bara bli av med den
Citera
2020-01-23, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .ouo.
Jag har hört på ryktesvägar att vissa människor brukar dricka alkogel.
Detta ska tydligen göra dom alkoholpåverkade.

Men är det sant eller hittepå?
Är det hälsosamt eller farligt?

Har ni testat det?
Varför? Varför inte?

Hur smakar det?
Bättre eller sämre än rysk vodka?

Jag kände en flashbackare IRL som drack alkogel när hon inte hade råd med knark eller alkohol från bolaget. Det är nog inte så nyttigt.
Citera
2024-12-08, 21:07
Medlem
Ja, klart..Men man ska hitta en alkogel med så få ingredienser som möjligt (man vill inte ha parfym i kroppen och annat skit, smakar fan)

Dricker just nu en stadig grogg av Eldorado decinektinsmedel

Etanol och Isopropanol (isopropanol är snäppet vassare än vanlig etanol)

huvudverk förekommer

Att det är krökmedel i är en myt. m....
Citera
2024-12-08, 21:09
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Ja, klart..Men man ska hitta en alkogel med så få ingredienser som möjligt (man vill inte ha parfym i kroppen och annat skit, smakar fan)

Dricker just nu en stadig grogg av Eldorado decinektinsmedel

Etanol och Isopropanol (isopropanol är snäppet vassare än vanlig etanol)

huvudverk förekommer

Att det är krökmedel i är en myt. m....

Är verkligen isopropanol bra fyllmedel?
Citera
2024-12-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga

Ca 2-3 gånger "bättre" än vanlig sprit.

https://giftinformation.se/lakare/substanser/isopropylalkohol/

Rekommenderar ingen att dricka skiten! Inte så trevligt att producera aceton i kroppen. Nu är det ju tyvärr sån här skit även i t-röd men trots allt mestadels etanol så måste man verkligen dricka sån skit är t-röd bättre.

Köp folk öl om de är kris för fan
Citera
2024-12-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga

Som killen under mig skriver..Det slår mycket hårdare på centrala nervsystemet.

Vill dock påpeka att under Covid sålde Överskottsbolaget handsprit med enbart Etanol i. Vet ej om det fortfarande finns dock.

Av isopropanol (2-propanol) blir man mer vinglig och får värre huvudvärk.

Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Ca 2-3 gånger "bättre" än vanlig sprit.

https://giftinformation.se/lakare/substanser/isopropylalkohol/

Rekommenderar ingen att dricka skiten! Inte så trevligt att producera aceton i kroppen. Nu är det ju tyvärr sån här skit även i t-röd men trots allt mestadels etanol så måste man verkligen dricka sån skit är t-röd bättre.

Köp folk öl om de är kris för fan

Hade mest bara tråkigt och bor på landet så folköl finnes inte att köpa någonstans i närheten.

T röd rör jag inte igen däremot. Bitrex, där har du kräkmedel. Kanske inte bokstavligen men fybövelen. Du ska vara bra törstig om du ska få ned skiten utan att spy upp den.
Citera
2024-12-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Som killen under mig skriver..Det slår mycket hårdare på centrala nervsystemet.

Vill dock påpeka att under Covid sålde Överskottsbolaget handsprit med enbart Etanol i. Vet ej om det fortfarande finns dock.

Av isopropanol (2-propanol) blir man mer vinglig och får värre huvudvärk.

Hade mest bara tråkigt och bor på landet så folköl finnes inte att köpa någonstans i närheten.

T röd rör jag inte igen däremot. Bitrex, där har du kräkmedel. Kanske inte bokstavligen men fybövelen. Du ska vara bra törstig om du ska få ned skiten utan att spy upp den.

Kör upp den i röven så är de skit samma va det smakar

Piggelin och t-röd var inte så jävulskt men då var jag iofs ganska rejält berusad redan innan.
Citera
2024-12-08, 21:42
Medlem
Svavelbryggas avatar
Ja jag läste på giftinformationen men tänkte trevligt med mer personliga berättelser. Tack och lov är jag inte utslagen än så har råd med vin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in