2019-10-08, 21:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
GW måste höra till en minoritet av personer i sin ställning som misstror norska polisens huvudhypotes... 😀
Alkoholdemens.
Citera
2019-10-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
GW måste höra till en minoritet av personer i sin ställning som misstror norska polisens huvudhypotes... 😀

En merkelig seanse. Nå kjenner ikke jeg til dette programmet, men de fremsto lite forberedt, at de visste lite om saken.
Citera
2019-10-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
I følge kjenningene på Gran nærmer vi oss bryllupsdagen til ekteparet Hagen. De giftet seg den 25. oktober i 1969. I år ville de ha vært gift i 50 år.

Det er veldig mye prat om saken på Gran nå. På et lite sted som dette er det lite som forblir hemmelig.

Mange kjente til den barnerike familien til Einar og Rakel Hagen som bodde like ved Jaren stasjon. Enkelte har kjent til familien helt siden før krigens dager. I de siste ukene har det vært mange avhør. Kan noen ha sagt noe avgjørende?

Hvis MGM står bak, håper jeg at han forteller. Ikke minst for barnas skyld.

Så bryllupsdagen ligger tett opp mot datoen hun forsvant? Interessant. Og trist.
Citera
2019-10-08, 21:59
Medlem
Tragisk analyse av TV4 og Leif GW.

Jeg trodde på kidnappings-teorien lenge, men dette er åpenbart Tom Hagen som er GM.

Spørsmålet er bare om Hagen har hatt medhjelpere eller ikke.

Dere som har fulgt saken tettest. Tror dere Hagen har fått hjelp? Det koker jo ned til alibi eller ikke på hans arbeidsplass, og der har jo politiet vært veldig diffuse...
Citera
2019-10-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehebe
Samtidig kan jeg ut ifra den informasjonen man har, ikke se at TH skal kunne klart dette alene, og for han å involvere andre, ville vært svært risikabelt.
Enig. Derfor hadde plantegningene til Tom Hagen sitt kontor vært de mest interessante... Er det mulig å stikke av fra jobb uten å bli sett, for eks?

Er de mennene på overvåkningskameraet Tom Hagen sine menn eller bare randoms?

Man må nesten tro at politiet gir litt feilaktig informasjon til media med vilje, for å ikke peke for hardt på GM(ene).
Citera
2019-10-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, virker som han kun kommenterte saken med det utgangspunkt at man legger til grunn at det var en kidnapping.

De nevnte vel omtrent ikke det med at politiet har endret hovedhypotese.

Men interessant at han også sier at hvis det var hans etterforskning hadde han kjørt full vanlig etterforskning fra begynnelsen av, ikke 10 uker med hemmelighold.

Han går langt i å antyde at politiet mistet mange viktige spor ved å ikke blåse saken med en gang.

Edit: Men jeg har vanskelig for å forstå logikken i å både mene at det var en kidnapping gone wrong OG mene at saken burde vært åpent etterforsket med en gang.

Hele begrunnelsen for 10 uker med hemmelighold var jo nettopp det at politiet valgte å ta påstanden om kidnapping for god fisk, å ta saken slik den ble fremstilt, men som flere her har vært inne på så sto nok ideen om at det hele var lureri ganske sterkt ganske tidlig for mange i politiet, lenge før de offentlig endret hovedhypotese.

Jeg skulle nå heller likt å høre hva GW mente om drapsteorien jeg, da... Enn den falske kidnappingen..

Men jeg forstår jo samtidig at han ikke har lyst til å stikke hånda inn i det vepsebolet...

Märkligast är att han inte kommenterar kidnapparnas nya kontakt i juni (var det väl?) med lösekrav för livsbevis! Hur får han det att gå ihop med att förövarna fått "kalla fötter"? Där hade de ju verkligen läget att låta polisen släppa kidnappningsspåret! Istället tar de då risken att söka kontakt på nytt, med ett krav som de rimligen måste ha insett var helt befängt..!
Citera
2019-10-08, 22:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Tragisk analyse av TV4 og Leif GW.

Jeg trodde på kidnappings-teorien lenge, men dette er åpenbart Tom Hagen som er GM.

Spørsmålet er bare om Hagen har hatt medhjelpere eller ikke.

Dere som har fulgt saken tettest. Tror dere Hagen har fått hjelp? Det koker jo ned til alibi eller ikke på hans arbeidsplass, og der har jo politiet vært veldig diffuse...

Ja, det er jo veldig spesielt, dette med eventuelt alibi på arbeidsplassen, også i forhold til telefonsamtalen.

Fordi det hadde jo vært SÅ enkelt, å enten avkrefte at telefonsamtalen 09:14 var til/med TH, eller gi opplysninger om at han er observert på arbeidsplassen av vitner, så hadde 99% av alle spekulasjonene om TH som gjerningsmann vært rykket opp med roten.

Jeg kan ikke se hvordan det kan skade etterforskningen på dette tidspunktet å enten bekrefte at han ikke var mottager av 09:14-samtalen, ELLER opplyse om at han er observert av troverdige vitner på arbeidsplassen.

Med mindre de ikke kan gjøre det da, selvfølgelig...........
Citera
2019-10-08, 22:13
Medlem
Vet vi noe om tidspunktet for når den sølvgrå bilen ble observert?
Senast redigerad av olivieroccean 2019-10-08 kl. 22:16.
Citera
2019-10-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Vet vi noe om tidspunktet for når den sølvgrå bilen ble observert?
Ikke engang han som så bilen er sikker på at det var på forsvinningsdagen så det vet vi fint lite om.

Kanskje var det en helt annen dag ?
Citera
2019-10-08, 22:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, virker som han kun kommenterte saken med det utgangspunkt at man legger til grunn at det var en kidnapping.

De nevnte vel omtrent ikke det med at politiet har endret hovedhypotese.

Men interessant at han også sier at hvis det var hans etterforskning hadde han kjørt full vanlig etterforskning fra begynnelsen av, ikke 10 uker med hemmelighold.

Han går langt i å antyde at politiet mistet mange viktige spor ved å ikke blåse saken med en gang.

Edit: Men jeg har vanskelig for å forstå logikken i å både mene at det var en kidnapping gone wrong OG mene at saken burde vært åpent etterforsket med en gang.

Hele begrunnelsen for 10 uker med hemmelighold var jo nettopp det at politiet valgte å ta påstanden om kidnapping for god fisk, å ta saken slik den ble fremstilt, men som flere her har vært inne på så sto nok ideen om at det hele var lureri ganske sterkt ganske tidlig for mange i politiet, lenge før de offentlig endret hovedhypotese.

Jeg skulle nå heller likt å høre hva GW mente om drapsteorien jeg, da... Enn den falske kidnappingen..

Men jeg forstår jo samtidig at han ikke har lyst til å stikke hånda inn i det vepsebolet...

Jag tror man får se lite generöst på saken. Motsättningen mellan att starta direkt och att vänta är väl heller inte total om man går på GW:s egen linje att det är frågan om riff-raff som slitit åt sig AE och dratt till någon kula. Nu är ju då frågan om politiet upplevde saken så. Dock tar ju GW sedvanliga poäng på vad man borde ha gjort — men frågan är hur många potentiella substantiella vittnen som i realiteten gått förlorade.

Sen har väl inte historien speglats så utförligt i svensk tv tidigare, och att gå på djupet hade kanske krävt för mycket även av de svenska tittarna. Man fick lite känslan att det fanns en bekväm vinkling tillhands och att man förde den till torgs denna första gång. Dessutom hade det varit lite väl mycket begärt av GW att tala klarspråk om sånt som norsk press bara antyder. Fru Strömstedt hade svårare att hålla masken, tyckte jag...

Man får hoppas att det inte speglar en pessimism rörande sakens lösning...
Citera
2019-10-08, 22:30
Medlem
Angrer på at jeg kastet bort dyrebar tid å så på tv4. Innslaget var helt elendig!
Citera
2019-10-08, 22:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, det er jo veldig spesielt, dette med eventuelt alibi på arbeidsplassen, også i forhold til telefonsamtalen.

Fordi det hadde jo vært SÅ enkelt, å enten avkrefte at telefonsamtalen 09:14 var til/med TH, eller gi opplysninger om at han er observert på arbeidsplassen av vitner, så hadde 99% av alle spekulasjonene om TH som gjerningsmann vært rykket opp med roten.

Jeg kan ikke se hvordan det kan skade etterforskningen på dette tidspunktet å enten bekrefte at han ikke var mottager av 09:14-samtalen, ELLER opplyse om at han er observert av troverdige vitner på arbeidsplassen.

Med mindre de ikke kan gjøre det da, selvfølgelig...........

Sånt låter sig sällan göras under utredning innan anhållan skett. Hade th inte alls vart utredningsmisstänkt så hade frågan inte behövt luftas öht. Så allt vore avslöjande så sett. Så man säger inget. Förutom vad brøske antytt, att inget är riktigt definitivt vad gäller tidpunkter och livstecken och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in