2019-10-08, 18:21
Medlem
Jag som nu varit 18 i över ett halv år nu är ganska ny till att få kunna köpa folköl på ICA, Jag har inga problem att köpa ett 6-pack på helgen, men jag ska åka iväg imorgon o tänkte köpa till mig två 6-pack 50cl 3.5% från ICA några minuter innan dom stänger ikväll. Men jag känner att det är en viss pinsamhet att komma som 18 åring o slänga på 2st 6-pack med halv liters burkar klockan halv tio på en tisdag kväll.. Skulle det väcka några funderingar hos er ifall ni skulle ta på er rollen som personen bakom kassan?

Kan även tillägga att jag brukar köpa ett par folköl 1 gång varje helg i ett par veckor nu och oroar mig för att träffa på samma person bakom kassan igen efter bara 3 dagar och ska köpa folköl nu igen.

Vet inte om det kan bero på min sociala fobi.. Jag köper ju några minuter innan dom stänger för att undvika kö.
Citera
2019-10-08, 18:24
Medlem
Ingen kommer att bry sig, folk är för självupptagna för att ens lägga märke till dig, de har sina egna problem att tänka på. För det är det folk gör, tänker på sina problem, i princip konstant, de har inte tid för dina också.
Citera
2019-10-08, 18:25
Medlem
DyslexiKungens avatar
Nej det är inte konstigt alls, affären blir ju glad istället när de får en bra omsättning, så handla hur mycket du vill
Citera
2019-10-08, 18:27
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Nej det är inte konstigt.

Detta är konstigt: att komma in på fyllan med gårdagens nedspydda skjorta samt inga byxor och köpa två sex pack.

Detta är tragikomiskt nog en riktig händelse.
Citera
2019-10-08, 18:33
Medlem
Uppskattar verkligen detta. Lättar trycket en hel del faktiskt.
Citera
2019-10-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bKgrapq6
Ingen kommer att bry sig, folk är för självupptagna för att ens lägga märke till dig, de har sina egna problem att tänka på. För det är det folk gör, tänker på sina problem, i princip konstant, de har inte tid för dina också.
Dock är det bara sent på kvällen jag alltid köper, då det aldrig är någon i kön. Är nog en utav dom 20 sista kunderna i butiken. Är därför fortfarande lite nojig över att dom kommer ihåg mig.. Särkilt när jag köper samma vara.
Citera
2019-10-08, 18:38
Medlem
Skulle inte säga det är något problem, och har någon problem med det är det de som har problem.
Citera
2019-10-08, 18:40
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRedigFegis
Dock är det bara sent på kvällen jag alltid köper, då det aldrig är någon i kön. Är nog en utav dom 20 sista kunderna i butiken. Är därför fortfarande lite nojig över att dom kommer ihåg mig.. Särkilt när jag köper samma vara.

Är väl bättre med sent på kvällen än tidigt på morgonen? Dessutom, om någon kommer ihåg dig som "han-som-alltid-handlar-sexpack-sent", vad spelar det för roll? Finns väl viktigare saker att göra än att vara skitnödig över vad andra tycker och tror?
Citera
2019-10-08, 18:42
Medlem
franges avatar
Nej, ett sexpack folkpiss är ingenting konstigt som någon reagerar på. Det hade varit värre om du köpt en (1) banan, ett paket kondomer och en burk Klövervaselin en sen tisdagskväll.
Citera
2019-10-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej, ett sexpack folkpiss är ingenting konstigt som någon reagerar på. Det hade varit värre om du köpt en (1) banan, ett paket kondomer och en burk Klövervaselin en sen tisdagskväll.
Men 2st 6-pack 50cl? Förstår din poäng dock.
Citera
2019-10-08, 18:45
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRedigFegis
Men 2st 6-pack 50cl? Förstår din poäng dock.

Nej. Det är fortfarande ingenting någon bryr sig om.
Citera
2019-10-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Är väl bättre med sent på kvällen än tidigt på morgonen? Dessutom, om någon kommer ihåg dig som "han-som-alltid-handlar-sexpack-sent", vad spelar det för roll? Finns väl viktigare saker att göra än att vara skitnödig över vad andra tycker och tror?
Det är ju bara det att jag bor i en liten ort med 5000 pers invånare..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in