2019-10-08, 18:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Snicksnack. LW var, vilket många intygat, en tjej med skinn på näsan. Om det spreds rykten på byn och hon fick reda på detta så hade hon skrivit ett långt inlägg på Fejjan om detta för att klargöra saker. Hon var tydlig, bestämd och driven så du behöver inte göra henne till ett offer som fick använda sin energi till att freda sig. I den mån det gick att hålla isär alla relationer så gjorde hon så. LW var van att få som hon ville, i alla lägen. Då handlar det inte enbart om kärleksrelationer. Ville hon något så blev det så. Vi är många som fick uppleva hennes gränslöshet och backade för att vi insåg att det inte var någon idé att gå i polemik om triviala saker. Med triviala saker menar jag t ex svar på en fråga om att få låna en grej, då kunde hon smsa mitt i natten och gärna flera gånger tills hon fick svar.

Det är ett av inläggen jag tänker på.
Sedan minns jag också inlägg om att hon
kontaktade gifta män mitt i natten.
Hennes sociala kompetens verkar inte ha varit på topp.
Kanske därför hon slutade arbeta som pastor?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-08 kl. 18:43.
Citera
2019-10-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Varför skulle jag tro det? Enligt alla bedömare har inget hänt där och jag vet inte mer än så, har inte ens varit i närheten. Vad är det du tror, på min inblanding?

Den mest inblandade sitter med restriktioner så nej. Men du skrev
"En påstått smart man sparar ingenting som kan vara komprometterande. Det blir offrets bostad de kan hitta saker i så fall."
och då ville jag ha ett förtydligande om det var digitala spår du menade eller fysiska i bostaden. Ordens innebörd du vet.
Citera
2019-10-08, 18:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är ett av inläggen jag tänker på.
Sedan minns jag också inlägg om att hon
kontaktade gifta män mitt i natten.

Ok men det var jag som letade upp det åt dej.

Och har säkert tid, skriver ju jättemånga inlägg varje dag.

Så jag tycker det minsta du kan göra nu,
när du nu fortsätter att hänvisar till något diffust minne,
är att själv leta reda på det Specifika inlägget.
Annnars tror jag att du du bara hittar på.

Upp till bevis.
Citera
2019-10-08, 18:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har flertal ggr hävdat att du inte känner de berörda i detta fall, nu menar du att HD med sin starka integritet delat personliga upplevelser med dig? Hahaha....
Det är inte SD,s hustru HD utan en annan nattligt uppringd mans hustru som avses. Pluralis som stöd för gloriuslifes uppgifter.
Händelsen är avsevärt viktig då det visar på vilka svårigheter LW hade att förstå (och acceptera) gränser. Det är dom svårigheterna och brist på konsekvenstänk som övertygat mig gett mördaren motivet till mordet
Vi lär få veta det när FUP så småningom släpps.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-08 kl. 18:51.
Citera
2019-10-08, 18:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En typisk trådlögn. Varifrån kommer de uppgifterna?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det skrevs tidigt i tråden att hon ringde
och skickade SMS till gifta män på
nätterna. Och att hon inte gav sig utan
fortsatte tills hon fick svar

Eftersom Glorious fortsätter att hävda detta utan att visa på källa så har jag bett hen att leta rätt på detta inlägg. Vi får väl se om vi får svar.
Citera
2019-10-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är inte SD,s hustru HD utan en annan nattligt uppringd mans hustru som avses. Pluralis som stöd för gloriuslifes uppgifter.
Händelsen är avsevärt viktig då det visar på vilka svårigheter LW hade att förstå (och acceptera) gränser. Det är dom svårigheterna och brist på konsekvenstänk som övertygat mig gett mördaren motivet till mordet

Så då håller du inte HD som misstänkt? Tror inte LW höll på och ringa henne nätterna igenom och hon kvalar ju inte in som gift man heller.
Citera
2019-10-08, 18:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vilken mans hustru?
Det är gloruous som forsätter att hävda att LW ringde gifta män mitt i natten. Men trots frågor inte visat någon källa. Mer än att hen har läst det nånstans. Jag har bett hen att söka rätt på inlägget annars är det bara en trådsanning. Eller en trådlögn.
Citera
2019-10-08, 18:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Har nog trott förr att den här uppmaningen från Equmeniakyrkans kommunikationschef handlade om att man tyckte att drevet mot SD hade gått för långt, men kanske var det mer att man inte ville att det skulle skrivas om pastorn?:
Senast redigerad av Draifos 2019-10-08 kl. 19:30.
Citera
2019-10-08, 18:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ett långt inlägg om vaddå...? LWs utseende och attraktionskraft; att du inte tycker att LW var attraktiv och att du inte gillar att gubbsjuka män verkar förälskade i henne. I ett annat skrev du att du tycket att hon ’såg ut som en asiatisk hora’. Vad är det vill säga med ditt inlägg? Det känns som någon form av svartsjuka faktikst. Ja du kommer säkert att rapportera mitt inlägget. Men jag undrar uppriktigt bara vad du ville få sagt med ditt inlägg.
¨
Jag har inte rapporterat något av dina inlägg.
Men jag har noterat att diskussionerna om detta
ämne blir raderade så jag antar att någon inte
vill att det ska diskuteras.

Jag blir så trött på jämförelserna av utseende
mellan LW och HD.
Sida upp och sida ner om hur fantastisk LW var
medan man kan skriva hur kränkande som helst om
HDs utseende.
Jag ville bara visa att inte alla tycker att LW var
attraktiv och vacker.
Man måste väl ha samma rätt att uttrycka den
uppfattningen som att uttrycka att man tycker
tvärtom?
Det har väl för övrigt inte något med ämnet att göra
vare sig man tycker det ena eller andra?
Eller är det bara attraktiva och vackra kvinnor
som inte får mördas? Resten kan man skita i?

Dessutom skrivs det oftast som fakta: "LW var en
vacker och attraktiv kvinna,,,"
Det är inte fakta, Det var vad jag försökte visa.
Det enda man kan skriva är: "Jag tycker att..."

Att jag skulle vara avundsjuk på LWs utseende:
Vad finns det att vara avundsjuk på?
Citera
2019-10-08, 18:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar en sak ,seriöst ?

Står det skrivet i Bibeln att om man inte följer De tio Budorden ,då skall man dödas ?
Hmm?Guds förlåtelse ,försvann den helt plötsligt ?
Bara en fundering som jag ville dela med dej T34Panzer ,eftersom du är en bra skrivbent enligt mig.

Sorry jag inte jag är inte lagd åt det hällörade hållet. Du får nog fråga någon annan
Citera
2019-10-08, 19:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ok men det var jag som letade upp det åt dej.

Och har säkert tid, skriver ju jättemånga inlägg varje dag.

Så jag tycker det minsta du kan göra nu,
när du nu fortsätter att hänvisar till något diffust minne,
är att själv leta reda på det Specifika inlägget.
Annnars tror jag att du du bara hittar på.

Upp till bevis.

Jag vet det. Tack.

Jag är inte lika duktig som du och andra på
att hitta gamla inlägg.
Jag säger som Rosamund: Jag kan inte rå för
om folk här har dåligt eller selektivt minne.

Du får tro vad du vill.
Citera
2019-10-08, 19:03
Medlem
Citat:

Som jag ser av loggarna finns det ett antal som ringer varandra när t.ex. en ny cache/myst släpps. Så LW är sannerligen inte ensam. Verkar vara full fart i skogen nattetid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in