2019-10-08, 00:17
Medlem
Snubchurps avatar
Givetvis hade en av de kvinnliga poliserna på sig en "vi gillar olika"-tröja. Är väl SVT som kommenderat henne.
Citera
2019-10-08, 05:56
Medlem
MrSokratess avatar
Tänkte på en sak. Deltagarna handlar för falska sedlar.
Om handlarna inte märker det och sprider dem vidare så har SVT satt falska sedlar i omlopp vilket bör vara brottsligt. Eller?
Citera
2019-10-08, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Tänkte på en sak. Deltagarna handlar för falska sedlar.
Om handlarna inte märker det och sprider dem vidare så har SVT satt falska sedlar i omlopp vilket bör vara brottsligt. Eller?

Man kan vara rätt säker på att handlarna varit medvetna om det, eller i vart fall fått veta det omedelbart efteråt. Vilket förstås är ytterligare en sak som gör att programidén är omöjlig att genomföra utan att rigga enormt mycket.
Citera
2019-10-08, 14:09
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Man kan vara rätt säker på att handlarna varit medvetna om det, eller i vart fall fått veta det omedelbart efteråt. Vilket förstås är ytterligare en sak som gör att programidén är omöjlig att genomföra utan att rigga enormt mycket.

Absolut, självklart när du nämner det. Produktionen var ju med när de handlade så de informerade förstås affärsinnehavarna direkt efter.
Citera
2019-10-08, 21:43
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov

Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Absolut, självklart när du nämner det. Produktionen var ju med när de handlade så de informerade förstås affärsinnehavarna direkt efter.

Tror nog att SVT stack äkta sedlar i händerna på tjuvarna när det skulle handla.

Total kostnad för SVT: 32 000:-
Inte så mycket att bråka om...
Citera
2019-10-09, 01:22
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Tror nog att SVT stack äkta sedlar i händerna på tjuvarna när det skulle handla.

Total kostnad för SVT: 32 000:-
Inte så mycket att bråka om...

Tror det nämndes att sedlarna var märkta vilket hade upptäckts av minst en handlare.
Men visst, de kan ju ha bytt ut falska sedlar mot märkta för att göra det trovärdigare.
Citera
2019-10-11, 19:40
Moderator
Humbugs avatar
Har precis börjat titta på detta elände till produktion och stör mig nåt förbannat på allt de gör fel.
Citera
2019-10-11, 23:06
Medlem
Alltså, ser inte poliserna medan de spanar, att det är ett filmteam bredvid den de spanar på? Det borde ju hjälpa lite på traven.
Citera
2019-10-13, 21:35
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Av det lilla man fick se om nästa avsnitt så undrar jag hur poliserna får reda på deras mötesplats.

Såvitt jag vet nämndes den bara vid tjuvarnas möte i herrgården, men polisen lyckas väl göra någon luddig masttömning och få ut koordinaterna (se: fråga produktionen). Annars skulle det väl bli ganska tråkigt antar jag.
Citera
2019-10-13, 23:50
Medlem
Haha alltså 100% att polisen blir informerad av produktionen.

Citera
2019-10-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Av det lilla man fick se om nästa avsnitt så undrar jag hur poliserna får reda på deras mötesplats.

Såvitt jag vet nämndes den bara vid tjuvarnas möte i herrgården, men polisen lyckas väl göra någon luddig masttömning och få ut koordinaterna (se: fråga produktionen). Annars skulle det väl bli ganska tråkigt antar jag.
De kan ha gjort en HAK på Gunilla, hon sa i telefon till Johan "vi ses på söndag klockan tre". Fick polisen reda på detta så var det väl bara för dem att följa efter någon på söndag klockan tre.
Citera
2019-10-14, 23:40
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maol3
De kan ha gjort en HAK på Gunilla, hon sa i telefon till Johan "vi ses på söndag klockan tre". Fick polisen reda på detta så var det väl bara för dem att följa efter någon på söndag klockan tre.
Så ligger det till ja. Samtliga ”tjuvar” i denna serie är rejäla klåpare som gör det ena nybörjarmisstaget efter det andra. Frågan är om någon kommer att klara sig eller om det kommer att sluta med att alla åker fast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in